Grupa Cyfrowego Polsatu od kilku miesięcy wydaje najwięcej na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w sierpniu 2018 roku.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
W mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 282 mln zł | 254,2 mln zł | 53 mln zł | 45,3 mln zł | 38,3 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.
Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:
- Grupa Cyfrowego Polsatu wydała najwięcej na reklamę w lipcu
- Wydatki reklamowe w czerwcu - Grupa Cyfrowego Polsatu nadal wydaje najwięcej
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę - zapewne głównie w mediach Grupy CP
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę, ale operatorzy nadal tną wydatki
- Plus wydał najwięcej na reklamę w marcu 2018
- Orange liderem wydatków reklamowych w lutym 2018
- IMM twierdzi, że to Plus wydaje najwięcej na reklamę
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w grudniu 2017 - Orange wydał najwięcej, Play najmniej
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w listopadzie
- PLAY wydaje najmniej na reklamę i zostaje numerem 1