Wydatki reklamowe w czerwcu - Grupa Cyfrowego Polsatu nadal wydaje najwięcej
Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w czerwcu 2018 roku w branży Telekomunikacja.
Branża telekomunikacyjna przeznaczyła w czerwcu na promocję budżet w wysokości 113 mln zł, reklamując przede wszystkim sieci komórkowe i oferty na kartę.
T-Mobile zajął pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej, wyprzedzając Plus, Orange, Play oraz Cyfrowy Polsat.
W branży komunikacyjnej większość czerwcowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (30 proc.). Kolejne promowane segmenty rynku to oferty na kartę, reklamy telewizji cyfrowej, oferty na abonament i łączone (TV, Internet i telefon).
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w czerwcu wyniosły 38 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (27 proc.), na kolejnych finanse (13 proc.), telekomunikacja (12 proc.) i motoryzacja (10 proc.).
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 368,5 mln zł | 254,4 mln zł | 124,3 mln zł | 113,5 mln zł | 92,6 mln zł |
W czerwcu wydatki branży handlowej utrzymywały się na niemal identycznym poziomie co w poprzednim miesiącu – reklamodawcy przeznaczyli ponad 368 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których wzrost wydatków zanotowaliśmy w przypadku branży finansowej i telekomunikacyjnej, a spadek w motoryzacji i farmacji.
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (48 proc. budżetu).