Grupa Cyfrowego Polsatu wydała najwięcej na reklamę w lipcu

Drukuj

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w lipcu 2018 roku.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

W lipcu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca.

Branża Handel Farmacja Finanse  Telekomunikacja  Motoryzacja 
Koszt 231,4 mln zł 227,5 mln zł 70,4 mln zł 82,9 mln zł 66,4 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając Cyfrowy Polsat, T-Mobile, Play i Orange.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość lipcowych reklam dotyczyła oferty na kartę (27 proc.). Dalej na liście były sieci komórkowe, telewizję cyfrową, oferty na abonament i reklamy dostawców internetu.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0