Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę - zapewne głównie w mediach Grupy CP

Drukuj

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w poszczególnych branżach.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (28 proc.), na kolejnych – z bardzo zbliżonymi wynikami (po 11 proc.) – finanse, telekomunikacja i motoryzacja.

Branża Handel Farmacja Finanse  Telekomunikacja  Motoryzacja 
Koszt 368,2 mln zł  265,2 mln zł  109,2 mln zł  106,5 mln zł  102,3 mln zł 

Wydatki reklamowe w podziale na media

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne – w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów. Poza tym w branży handlowej reklamodawcy chętnie korzystają z promocji w radio (45 proc. wydatków).

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Plus nadal pozostaje liderem wśród reklamodawców w branży telekomunikacyjnej, wydając w maju ponad 25 mln zł. W pierwszej piątce znalazły się także marki Play, Orange, T-Mobile oraz Cyfrowy Polsat.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość majowych reklam dotyczyła ofert na abonament oraz dla firm. Na kolejnych miejscach są oferty na kartę i łączone (TV, Internet i telefon).

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0