Plus wydał najwięcej na reklamę w marcu 2018

Drukuj

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w marcu 2018 roku w poszczególnych branżach.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Dane IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych wskazują, że spośród pięciu analizowanych branż największe wydatki reklamowe zostały wygenerowane w branży handlowej – w porównaniu z zeszłym miesiącem wydane kwoty wzrosły o ponad 100 mln zł. Najpewniej jest to reakcja marek na wprowadzenie zakazu handlu w niedziele.

Branża Handel Farmacja Motoryzacja Finanse Telekomunikacja
Koszt 361,7 mln zł 327 mln zł 118 mln zł 109 mln zł 108,7 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

W marcu wszystkie badane branże przeznaczyły na reklamę telewizyjną ponad połowę swoich budżetów przeznaczonych na promocję w mediach tradycyjnych. Najwięcej, bo 90 proc., wygenerowała branża telekomunikacyjna, w której z kolei znikomy odsetek wydatków zasilił reklamy prasowe. Natomiast spoty radiowe cieszą się dużą popularnością w branży handlowej.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Plus wydał w marcu ponad 32 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych, zajmując tym samym pierwsze miejsce wśród marek o największych wydatkach reklamowych. W pierwszej piątce – z wyraźnie mniejszymi wynikami – znalazły się także Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość reklam dotyczyła ogólnej promocji sieci komórkowych (33 proc.). W drugiej kolejności reklamodawcy stawiali na ofertę łączoną (TV, internet, telefon) oraz ofertę na kartę.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0