Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w grudniu 2017 - Orange wydał najwięcej, Play najmniej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 grudnia 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Rabaty w branży reklamowej sięgają kilkudziesięciu procent.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
W grudniu największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa – jej wydatki reklamowe stanowiły 43% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Udział branży telekomunikacyjnej wyniósł tylko 8%.
Branża |
Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Wydatki | 418,9 mln zł | 328,4 mln zł | 91,7 mln zł | 82,7 mln zł | 65,6 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Wciąż każda ze zbadanych branży inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w grudniu – z budżetem ponad 29 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty na kartę, a także oferty dla firm.
Komentarze / 10
Dodaj komentarz-
de telekom pisze: 2018-01-10 13:52Tmobile najlepsza siec dołączcie do nas-1
-
de telekom pisze: 2018-01-10 14:14wyżej podszywacz0
-
Do pisze: 2018-01-10 15:08Uwielbiam wasze komentarze. Wczoraj przejrzałem wszystkie artykuły tutaj żeby je poczytać. Dawno się tak nie uśmiałem xD0
-
Grini pisze: 2018-01-10 15:23W PLAY kasa się kończy. Ciekawe skąd wezmą na obiecaną dywidendę. PZU już chyba więcej nie pożyczy.-1
-
ReVOLTEa pisze: 2018-01-11 04:49No tak, Orange najwięcej wydaje na reklamę a na porządną rozbudowę sieci nie ma! Później są tego wyniki, że Play ma szybszy internet niż Orange. Dobrze, że odeszłem z tej sieci.3
-
ReVOLTEa pisze: 2018-01-11 04:53Jeśli ktoś byłby ciekawy do jakiej sieci pszeszłem to informuje, że jeden numer do Play, że względu na najlepszy zasięg a drugi do Plusa że względu na najszybszy internet. Jestem mega zadowolony, naprawdę. Polecam każdemu. Jak widać Orange ma najwięcej odejść abonentów i wiadomo dlaczego. Nie inwestują w infrastrukturę tylko w reklamę2
-
Jadar pisze: 2018-01-11 07:58@up, poza tym, że robisz szkolne błędy w pisowni, to piszesz sensownie.0
-
beczkapionteczka pisze: 2018-01-11 21:06Play pewnie wydaje tak mało, bo nie ma czego sensownego do pokazania...buuuuu a w Polkomtelu to Ibisz i Majewski jednak kosztuje, szkoda, że tacy zużyci oni.0
-
pisze: 2018-01-13 08:04Akurat koszty reklam Polkomtela to są pewnie głównie w Polsacie więc to jest takie przerzucanie pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej i generowanie kosztów.0
-
Wiktor pisze: 2018-01-15 12:16No i to, że Orange tak dużo wydało na reklamę, przekłada się na to, że jednak dalej tylu klientów mają, ale myślę, że z czasem jeszcze się to obróci bo coraz więcej osób dokładnie zapoznaje się z ofertami, a przecież te od największych graczy nie są wcale takie korzystne, ja jak sobie policzyłem całościowe koszta to mi wyszło, że najbardziej mi się opłaca być w Virgin Mobile, teraz pewnie niedługo znów zrobię takie zestawienie i nie wykluczam, że znów się mogę przenieść, bo specjalnie żadnymi umowami się nie wiązałem0