VIA PolCardu chce mieć 50% udziału w rynku elektronicznych doładowań

Drukuj

PolCard zrobił rebranding usługi "Strefa Zasilania", która działała od lutego 2003 r. Nowa marka zasileń telefonów komórkowych poprzez terminale POS to VIA. Usługi VIA świadczone są już w 2.000 placówek. Jeszcze w tym roku liczba placówek pozwalających na doładowania prepaidów zwiększy się do 5.000. Docelowo liczba punków VIA ma wynosić 10 tys., czyli dużo mniej niż liczba elektronicznych POS-ów obsługiwanych przez Polcard (39 tys.).

VIA umożliwia klientom doładowania telefonów pre-paid w sieciach Era, Idea i Plus. W najbliższym czasie w ofercie pojawi się również doładowanie Heyah. Właściciel marki VIA, firma PolCard, zapowiada, że latem tego roku w ramach usług VIA będzie można zapłacić rachunki za prąd, gaz, telefon czy telewizję kablową. W przyszłości, podobnie jak w innych krajach, klient korzystający z VIA będzie mógł sprawdzić wysokość zaległości w stosunku do danego dostawcy, a także będzie mógł dokonać innych przelewów pieniężnych.

Jerzy Świtek, dyrektor ds. rozwoju marki VIA poinformował, że jego sieć chce w tym roku osiągnąć udział w rynku elektronicznych doładowań telefonów na poziomie 5-7%. W ciągu najbliższych 5 lat udział ten ma wzrosnąć do 50%. Obecnie rynek zasileń elektronicznych ma zaledwie 8% całego rynku doładowań (kwotowo). Przez pierwsze 6 miesięcy komercyjnego działania "Strefy Zasileń" doładowano przez nią 500 tys. numerów działających w usłudze przedpłaconej.

Rodzaje doładowań:

  • Era: 10 - 500 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)

  • Plus: 30 - 150 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)

  • Idea: 25 - 150 PLN (wartość analogiczna do "zdrapek")

Lokalizacje VIA:

  • Sklepy spożywcze i wielobranżowe

  • Supermarkety

  • Stacje paliw

  • Sklepy ze sprzętem RTV/AGD

  • Punkty fotograficzne

Z dużych sieci z VIA współpracuje już Fotojoker, Zibi i Rema.

Wykres 1. Liczba placówek VIA w 2004 roku.

Wykres 2.Liczba placówek w poszczególnych regionach Polski

Wprowadzanie usługi VIA rozpoczęła od największych miast, stopniowo rozszerzając je na mniejsze ośrodki. Różnice w wielkości sieci wynikają z gęstości zaludnienia i potencjału ekonomicznego poszczególnych obszarów.

Logo firmy VIA

Dotychczas 10 milionów użytkowników telefonów na kartę, realizowało średnio 1 doładowanie miesięcznie, o wartości oscylującej wokół 30 zł. Specjaliści szacują, że na polskim rynku jest miejsce na co najmniej drugie tyle telefonów typu pre-paid. Prognozy wskazują, że liczba 20 milionów użytkowników może być osiągnięta już w 2010 roku. Dynamika wzrostu liczby użytkowników będzie jednak szła w parze z redukcją wartości pojedynczego doładowania.

Wykres 3.Najczęściej wykorzystywane miejsca uzupełnienia konta telefonu pre-paid

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2004-05-18 19:23
    dobry biznesplan to polowa sukcesu! oby tak dalej.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-18 20:25
    Dzisiaj mamy tyle możliwości zasilania konta pre-paid, że mozna się w tym dosłownie pogubić. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-05-18 20:45
    Tak, można doładowywać wszędzie, ale najkorzystniej jest kupić doładowanie od kogoś na Allegro. Czasami cena jest o 20% niższa, a to jest już dosyć sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    lupino pisze: 2004-05-18 21:27
    W "Drogeriach Natura" i Spolem Praga Południe (wawa) i Mars AGD/rtv tez widziałem VIA
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-18 21:44
    moje rejony na mapie na biało więc znaczka szybko chyba nie zobacze...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-18 21:51
    Bo ja wiem? Przy takiej mozliwosci wyboru zasilenia konta, ludzie wybiora raczej to, ktore daje im jakis dodatkowy profit. Zdrapki, terminale, bankomaty, zasilenia online w kilkunastu firmach.... Jedni melodyjki, inni +10% spora konkurencja sie na tym rynku zrobila.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-18 22:38
    zycze powodzenia w tym naszym ciemnym kraju
    0
  • Users Avatars Mini
    adamde pisze: 2004-05-18 22:47
    e w moim województwie "poniżej 50" i pewno 90%w Olsztynie :( wszyscy pchają kasę w Olsztyn (w niedzielę np otwarli MediaMarkt) a o prowincji nikt nie myśli :( ja tam by chciał u siebie w mieścinie taki mini MediaMarkcik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Max pisze: 2004-05-18 23:33
    Dupa balada!!! Oni tylko potrafią tworzyć założenia i planować. Jakoś od 2 lat sie bujają i nie mogą rozbujać... A gdzie kupony elektroniczne??? Większość ludzi woli kupony a nie zasilenia. Szkoda słów...
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy23 pisze: 2004-05-19 00:00
    Im większy wybór, tym lepiej dla nas - klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-19 12:54
    *adamde: mediamarkt to sciema. duzo i tanio w reklamach a jak pojdziesz to reklamowanych towarow nie ma. no, ale juz jestes wiec kupisz to samo tylko innego typu, a potem sie okazuje ze na giledzie taniej ;( kumpel tak mial np. z karta TV do kompa ja jednak polecam gielde albo .pl sklepik z rabatami
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-05-19 14:42
    jest wiele firm które chcą trafić w tą nisze - min grupa lew - dla nas kupujących karty nie będzie to miało żadnego znaczenia z jakiego terminala zostanie ona wydrukowana natomiast będzie miało znaczenie dla człowieka podpisującego umowe z danym operatorem terminala jakie są jej warunki
    0