Usługa melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie coraz popularniejsza

Drukuj

Grupa Tele2 uruchomiła usługę melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie w Norwegii. Usługa ta została zrealizowana w oparciu o centralną instalację usługi na terenie Szwecji. Aplikacja firmy ECT współpracuje ze specyficznymi dla poszczególnych państw interfejsami sieciowymi i oraz zapewnia pełną kompatybilność z narodowymi systemami walutowymi oraz specyfiką danego państwa. Z tego względu usługa ta może zostać zaoferowana w każdym innym państwie praktycznie bez dodatkowych kosztów inwestycyjnych (CAPEX) oraz kosztów eksploatacji (OPEX).

Aplikacja usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie grupy ECT umożliwia klientom sieci komórkowych na definicje własnych nagrań audio w formie różnorodnych przebojów muzycznych, dowcipów lub też innych plików dźwiękowych uruchamianych przed odebraniem rozmowy zamiast klasycznego zwrotnego sygnału wywołania. Usługa ta dostępna jest dla wszystkich dzwoniących. Z usługi tej korzystać mogą wszyscy norwescy klienci sieci komórkowej Tele2. Opis usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie grupy ECT wraz z kompletną prezentacją interfejsu internetowego znajduje się na stronie www.tele2.no.

Korzystanie z usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie (Ringoppsignaler) jest darmowe w okresie do 1 lipca 2005. Po tym terminie pobierana będzie stała opłata miesięczna w wysokości 19 NOK (= EUR 2,30), a cena za każdy zwrotny sygnał wywołania będzie się wahała od 20 NOK (= EUR 2,42) do 30 NOK (= EUR 3,63). Tele2 oferuje dla tej usługi treści dostarczane przez większą ilość dostawców treści (Content-Provider). Użytkownicy telefonii komórkowej mogą konfigurować swój zwrotny sygnał wywołania w zależności od osoby dzwoniącej, pory dnia lub daty. Abonenci mogą nabyć i konfigurować swój osobisty zwrotny sygnał wywołania poprzez liczne interfejsy użytkownika (internet, WAP oraz SMS).

Informacje dodatkowe o aplikacji do realizacji usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie:

Podczas konwencjonalnego łączenia rozmowy dzwoniący słyszy tradycyjny sygnał zwrotny wywołania. Aplikacja realizująca usługę melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie firmy ECT umożliwia klientom sieci komórkowej zastąpienie tego konwencjonalnego sygnału zwrotnego osobistym plikiem dźwiękowym. Użytkownicy sieci komórkowej mogą przyporządkować różnym dzwoniącym lub grupie dzwoniących różne sygnały zwrotne wywołania, nawet w zależności od daty, dnia tygodnia i/lub godziny. Osobistym zwrotnym sygnałem wywołania może być na przykład nabyty poprzez Internet przebój/piosenka, nagrana informacja własna, dowcip lub też reklama firmy.

Interfejsy użytkownika dla klientów sieci komórkowych: Każde z wdrożeń aplikacji do realizacji usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie firmy ECT w celu zarządzania tą usługą wyposażone zostało generalnie w cztery dopasowane do specyficznych wymagań klienta sieci komórkowej interfejsy użytkownika: interfejs telefoniczny przy wykorzystaniu interaktywnej informacji głosowej (IVR), interfejs internetowy, portal WAP oraz interfejs SMS.

Interfejsy dla dostawców treści: Dopasowany do specyficznych wymagań klientów portal internetowy firmy ECT oferuje dostawcom treści otwarty interfejs danych wykorzystywany między innymi do załadowania plików zwrotnego sygnału wywołania, definicji i konfiguracji grup zwrotnych sygnałów wywołania, ustalenia taryf zwrotnego sygnału wywołania, do załadowywania „event tickets” oraz statystyk. Interfejs ten możecie Państwo udostępnić innym oferentom zewnętrznym dostarczającym treść lub też wykorzystać go jako rezerwę dla własnego użytku wewnętrznego.

Trzy różne architektury wykorzystywane do realizacji tej usługi: Platforma AutoCarrier® w centralnej lub rozproszonej architekturze węzeła usługowego z „tromboning” lub też bez „tromboning” z zastosowaniem algorytmu portowania numerów typu call–drop-back w centralnym komórkowym systemie komutacyjnym [Mobile-Switching-Center (MSC)] lub w architekturze sieci inteligentnej z wykorzystaniem INtellECT® Service Control Point i serwerami komunikacyjnymi AutoCarrier® jako inteligentne urządzenia peryferyjne.

Kompletne rozwiązanie grupy ECT składa się z następujących komponentów:

  • Dopasowany do specyficznych wymagań klienta system komutacyjny AutoCarrier® hurtownia danych i oddzielny serwer plików wykorzystywane między innymi do zarządzania bibliotekami zwrotnych sygnałów wywołania, zarządzania danymi o użytkownikach, zarządzania danymi o transakcjach, zarządzania danymi o rozmowach, do prowadzenia statystyk itp.

  • Dopasowany do specyficznych wymagań klienta interfejs AutoCarrier® hurtownia danych dla systemu obsługi klienta (Customer-Care-System), dla baz danych rozliczeń, jak i dostawców treści.

  • Dopasowane do specyficznych wymagań klienta graficzne interfejsy użytkownika (Front-Ends) do administracji i użytkowania systemu, jak np. SMS, interaktywna informacja głosowa (IVR), WAP, GPRS PDA, Mobile Handset JAVA Applets oraz interfejsy internetowe.

Również Vodafone D2, po pomyślnym wprowadzeniu usługi melodii odtwarzanej podczas oczekiwania na połączenie (Ring-Up-Tones) rozbudowuje znacząco wydajność tej usługi. Grupa European Computer Telecoms (ECT) wygrała przetarg na realizację tego projektu.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz