UOKiK wszczął postępowanie przeciwko TELE2
Prezes Urzędu Ochrony i Konkurencji postawił spółce TELE2 zarzuty utrudniania abonentom rezygnacji ze świadczonych usług preselekcji, pobieranie nieuzasadnionych opłat, naruszenie obowiązku udzielania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Cezary Banasiński wszczął przeciwko operatorowi postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów
Podstawą wszczęcia 2 kwietnia b.r. postępowania przeciwko TELE2 były liczne skargi konsumentów zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa. Zwracając się o interwencję do Urzędu abonenci TELE2 podnosili m.in., że nie byli informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej SA o rezygnacji z usług preselekcji świadczonych przez operatora. W praktyce skutkowało to tym, że pomimo odstąpienia od umowy z TELE2 połączenia telefoniczne były nadal przez niego wykonywane.
Jednocześnie Prezes UOKiK zakwestionował pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji.
Poważne wątpliwości Urzędu wzbudziły również działania TELE2 polegające na ograniczaniu przez operatora praw abonentów do odstąpienia od umowy poprzez ustalanie krótszych terminów rezygnacji ze świadczonych usług, niż przewiduje to ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkty niebezpieczne.
W przypadku udowodnienia, że powyższe praktyki stosowane przez TELE2 naruszają zbiorowe interesy konsumentów, Prezes UOKiK może nakazać przedsiębiorcy wycofanie się z nich. W sytuacji, w której operator nie zastosuje się do prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK i nie zaprzestanie działań naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie na niego kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu żądań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Komentarze / 12
Dodaj komentarz-
Manoo pisze: 2004-08-10 18:07Najwyższy czas!0
-
silver pisze: 2004-08-10 18:15Bosze to az tyle czasu trzeba bylo by na to wpasc! Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo :). Dobrze im tak.0
-
daro_pop pisze: 2004-08-10 18:32ta0
-
Alexander25 pisze: 2004-08-10 19:46UOKiK to śmieszny i nieskuteczny organ w walce z molochem TP ...Ileż to razy wszczynano jakieś postępowanie wobec monopolisty i co się zmieniło ?? Nic ... Może UOKiK z Tele 2 sobie poradzi???0
-
olek_01 pisze: 2004-08-10 20:02Pierwsze słyszę ( czytam) ,że TELE 2 robi takie numery ! No jeśli to prawda to szok! :P0
-
PLUS + pisze: 2004-08-10 20:27Osobiście jestem za tym, by ostro karać TELE2 jak również TP. Co prawda walka odbywa się miedzy nimi z korzyścią dla klienta (czasami), ale działania TELE2 i TP są chamskie i niejednokrotnie bezprawne co w/w tekście czytamy.0
-
PLUS + pisze: 2004-08-10 20:29Miałem okazję popracować jako konsultant ds. obsługi klientów biznesowych u jednego z operatorów miedzystrefowych i to co wyczynia TELE2 z klientami zasługuje na odebranie koncesji. Ale co ... zostawie to dla siebie PZDR0
-
Mulder pisze: 2004-08-10 23:48nareszcie sie za to wzieli zobaczymy z jakim skutkiem0
-
qwe pisze: 2004-08-11 13:33to prawda. tele2 robi wszystko, aby zniechecic rezygnujacych z ich uslug.0
-
bOb pisze: 2004-08-11 16:31Ja zapisałem sie na tele2, dostałem pismo z TPsy mówiące z zmianie operatora i... w tym momencie zaczęły się schody. Pomimo tego, że robiłem jak każe instrukcja tzn. dzwoniłem parę pierwszych razów przez jakiś prefix, okazało się że komórki i międzymiastowe nadal szły przez TPsę. Dwukrotna skarga na infolinie tele2 nie przyniosła rezultatu, a operator tłumaczył sie błędem systemu. Dziś sam juz nie wiem kto ma moje międzymiastowe: TP czy Tele2, ale rachunku do dzis od Tele2 nie dostałem, a zmiana preselekcji była zrobiona we wrześniu 2003.0
-
mardall pisze: 2004-08-12 12:06kazdego z operatorow powinni ścigać i karać za wszelkie kombinacje uderzające w klientów!0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-08-19 23:12no niby konkurencja a tele2 nie działa tak pięknie jakbyśmy tego chcieli. :(0