Telekomunikacyjne debiuty
Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54% mieszkańców Polski – wynika z badania TNS Telecoms Index*, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od jej debiutu.
Badanie TNS Telecoms Index pozwala na porównanie efektów działań marketingowych marek, które w ostatnim roku pojawiły się na polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla marki Sami Swoi i z czerwca 2004 dla marki Heyah.
Po upływie pierwszego kwartału od debiutu, Sami Swoi są rozpoznawani przede wszystkim przez mieszkańców mniejszych miejscowości. W przypadku Heyah, trzy miesiące po debiucie tej marki jej wspomagana znajomość była największa w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców).
Wykres. Znajomość wspomagana marek Sami Swoi oraz Heyah.
Podstawa: Wszystkie osoby w wieku 15 lat i więcej.
Dane z końca trzeciego miesiąca od momentu wprowadzenia danej marki
na rynek (Sami Swoi – październik 2004; Heyah – czerwiec 2004)
W momencie debiutu marki Sami Swoi, w październiku 2004, rozpoznawalność marki Heyah zwiększyła się o 10 punktów procentowych i wyniosła 64%.
Wydatki na reklamy telewizyjne obu konkurentów w porównywalnych okresach od debiutu rynkowego nie różniły się znacznie, jednak całkowita oglądalność** reklam telewizyjnych Heyah była większa – wskaźnik GRP*** w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu wyniósł dla Heyah 4410 GRP (w grupie 15+), zaś dla marki Sami Swoi – 3638 GRP (w grupie 15+).
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. TNS uruchamiając w 2002 roku badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego. Co miesiąc badanych jest 1000 gospodarstw domowych.
**Dane telemetryczne pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba 2808 osób powyżej 15 roku życia.
***GRP (Gross rating points)
Jest to wskaźnik określający intensywność kampanii reklamowej liczony jako suma ratingów uzyskanych przez poszczególne spoty w trakcie trwania tej kampanii.
Komentarze / 41
Dodaj komentarz-
biznes_tomek pisze: 2004-12-02 12:51Ja nie przeniosę się do sami swoi chyba nigdy, aczkolwiek nie wykluczam tego, jak narazie uważam tą sieć za potrzebną, im więcej konkurencji na rynku tym lepiej dla nas, ja jednak pozostaje przy IDEA jak zawsze, to juz 5 lat stukneło jak jestem w idei0
-
Boncio pisze: 2004-12-02 12:54To *tomek gratulacje. Ja jestem w Idei dluzej. W kwietniu bedzie juz 6 lat i to ma byc moj glowny atut przy braniu nowego telefonu. Skoro poprzednio mialem telefon taniej niz nowi i do tego jeszcze 20% rabatu na abo, to teraz moze byc tylko lepiej... O naiwnosci hehe0
-
Boncio pisze: 2004-12-02 12:56A infa ze strony Idei o Edge nie ma...0
-
jawal pisze: 2004-12-02 13:09*bysr: jaka lotnosc umyslu! brawo!0
-
wheel pisze: 2004-12-02 13:12co z tego, że rozpoznawalność marki SS jest podobna do HEYAH skoro nie przekłada się to na liczbę użytkowników0
-
locco pisze: 2004-12-02 13:13Czyli jest dokładnie tak, jak sobie pozycjonują (mówiąc żargonem marketingowym) te marki:) Szczerze mówiąc sam uważam, że Heyah jest bardziej znana, bo np. moja Mama nadal nie ma zielonego pojęcia co to jest Sami Swoi - czy to jest karta typu dzwoneczek do dzwonienia za granicę, czy coś jeszcze innego, a z Heyah wie dobrze co to:)))0
-
jawal pisze: 2004-12-02 13:13z wielu pomyslow polkomtelu mozna sie nasmiewac, pamietacie niesmiertelna promocje rolnik? jak myslicie dlaczego ana byla i jest! wiecznie przedluzana? tak dla zasady? otoż nie! byl taki okres, jakies rok temu gdy sprzedaz w tej promocji siegala 50-60% sprzedazy pos w malych miejscowosciach (takich do 50.000) i zeby nie bylo niejasnosci znam punkty ktore potrafily sprzedac w tej promocji nawet 100 aktywacji miesiecznie! Wiecie ile salonow w wielkich miastach moglo pomazyc w tym okresie o sprzedaniu 80 aktywacji ogolem?0
-
locco pisze: 2004-12-02 13:17***wheel: co racja to racja:)0
-
jawal pisze: 2004-12-02 13:18A trzeba pamietac ze lojalnosc klienta z malych srodowisk jest wieksza niz chetnego do eksperymentow malolata! Ja osobiscie wolal bym miec 50tys uzytkownikow w srednim i starszym wieku, poniewaz oni sa wierni! jak ich zlapano tak jest szansa ze przez wiele lat beda uzywac i placic. A malolat? Dajmy na to ze na wiosne wjdzie nowa siec, i heyah przestanie byc trendy! co wtedy? tysiace kart w pare miesiecy wyladuje w koszu!0
-
jasne pisze: 2004-12-02 13:32Coś mi się widzi, że wyniki naciągane. Heyah m anieziemską akcje reklamową i od początku z hukiem startowała a Sami Swoi to była reklamowa kicha stulecia, no ale moze do kogoś ten "Nos" z poczty dotarł....0
-
jawal pisze: 2004-12-02 13:40A myslisz ze czerwona lapa dotarla do twojej babci?0
-
lotus79 pisze: 2004-12-02 13:41To tylko potwierdza moją opinię że sami swoi to telefonia dla ubogich! Proszę zwrócić uwag że heyah czy sami swoi praktycznie nie mają usług dodanych (można pomarzyć o mms-e czy GPRSie :))0
-
jawal pisze: 2004-12-02 13:44*lotus masz racje! takie wlasnie jest 50% nasze spoleczenstwa! 20% nie stac nawet na to a 30% moze sobie pozwolic na pelne uslugi i z nich korzystac!0
-
elmo11 pisze: 2004-12-02 13:45moim zdaniem sami swoi to niewypał. nedzna próba skopiowania wyczynu heyah. i prosze o nie nazywanie heyah czy sami swoi sieciami !!!!!0
-
zawiasa pisze: 2004-12-02 13:48Na korzyść Sami Swoi przemawia też nazwa, Hejah (przepraszam za wyrażenie) brzmi obco.0
-
dancom pisze: 2004-12-02 13:52IdEa Forever!0
-
dancom pisze: 2004-12-02 13:53No i Era to szwabki...0
-
AQQ pisze: 2004-12-02 13:55ogladam telewizje ale czy przez to jest to rownoznaczne z tym ze znam dosie0
-
miczu pisze: 2004-12-02 14:02Heyah i tak jest lepsza! sami swoi to nie wypał jest poprostu0
-
daro_pop pisze: 2004-12-02 15:27malo sie reklamuja w miastach0
-
super_electric pisze: 2004-12-02 16:13Ja uważam iż to badanie było bez sensu...0
-
prym pisze: 2004-12-02 16:28He, to sa wyniki powyżej 15 roku życia - ciekawe jakie by były gdyby badanie dotyczyło gimnazjalistów a nawet podstawówek, założę się, że SS bylyby ledwo co rozpoznawalni, a Heyah na topie. Sprytna ta Heyah - sobie chowa użytkowników, a Sami Swoi mają target hmmm... mam nadzieję że się nikt tu nie obrazi, bo mówię to z żartem - mają target "nierozwojowy";)0
-
orko1990 pisze: 2004-12-02 16:45coraz bardziej podobaja m sie SS na pewno lepsze niz heyah0
-
biling pisze: 2004-12-02 16:55Sami Swoi to wspaniała oferta dla mnichów i zakonnic !!!0
-
robi pisze: 2004-12-02 17:11Pewnie że znam , chyba wszyscy ogladali ten film :)0
-
element pisze: 2004-12-02 17:21Bylem swiadkiem zabawnej sceny: zainteresowany wypytuje pania na poczcie o co chodzi w tym sami swoi chodzi. Im bardziej skomplikowane pytania (typu: jaki operator jest wlascicielem?) pani w okienku stawala sie coraz bardziej agresywna, pewnie ze wstydu ze nie kompletnie pojecia. Wniosek: o ile duzo jest tego w TV o tyle dystrybucja i obsluga klienta jest do niczego. Polkomtel poszedl sladem PTC rozdzielajac marki PLUS GSM i Sami Swoi ale chyba nie wyszlo to na zdrowie.0
-
clex pisze: 2004-12-02 17:50czerwona lapa nie ma co porownywac z sami swoi bo reklamowo sami swoi gasna nie wiem gdzie i na kim przeprowadzane byly te badania0
-
ICEWIND pisze: 2004-12-02 17:57jak widdze reklame smi swoi /scenka na poczcie/ to mnie mdli serio zrobili by jakas normalna reklame0
-
wlo pisze: 2004-12-02 19:21lotus79 - jeśli tamto jest dla ubogich to czemu kombinujesz, żeby jak najmniej płacić? Nie bądź śmieszny... Lepiej by wyglądało, gdybyś powiedział "dla nie wymagających" ;-)0
-
luk pisze: 2004-12-02 19:25ss to super oferta i zdziwilibyście sie jaki jest target tego prepaida, cała jego siła tkwi w 27 groszach do wszystkich numerów w sieci0
-
dziad z boru pisze: 2004-12-02 20:52ss- dupiaste reklamy i 27 gr., w sieci... heyah-"bywa różnie i 60 gr.... a gdyby obie równo wystartowały to "polska wieś' biegałaby z czerwonymi łapami a "miasto" śmiało sie z rybek w akwarium (czy to były gupiki??? hehe). Pozdrawiam użytkowników obu sieci!0
-
pajorro pisze: 2004-12-03 07:58Nawet mój brat czteroletni powtarzał ostatnio "prosta telefonia...", "najtańsza na rynku" ;-))0
-
reboot pisze: 2004-12-03 11:06pajorro: a co mowi o "łapce" ??0
-
alcazar pisze: 2004-12-03 13:09Jedna sprawa to rozpoznawalność inna wizerunek. tutaj nie porównywałbym ze sobą tych dwuch usług na tych samych poziomów bo troszkę inaczej okreslono i posegmentowano grupy docelowe.0
-
olek_01 pisze: 2004-12-03 13:24A ja jestem w Erze od lipca 1998 czyli juz prawie 6,5 lat i przy Erze zostanę ,bo to dobra sieć jest:))0
-
jarek pisze: 2004-12-03 16:13heyah chyba znacznie nbardziej rozpoznawealna wtydaje mi sie0
-
Alexander25 pisze: 2004-12-03 16:30Nie wiem na ile ludzie kojarzą nazwę z klasykiem naszego kina a na ile marka byłaby znana gdyby miała zupełnie świeżą nazwę.. Polkomtel nieco pasożytuje tu jak dla mnie.0
-
sss pisze: 2004-12-03 19:04w tam po co nazywac to sami swoi samo SS lepsze jest heheh w czym masz w SS a ja w NRD :):):):):)0
-
Lajkonik pisze: 2004-12-03 19:55można mieć zdanie na temat jakie się chce, ale Plus osiągnął to co założył. Dotarł do mieszkańców małych miejscowości a taki był cel tej oferty. Popatrzcie na słupki do 100tys i zobaczycie że SS wygrywa. Że wszyscy tu mają odmienne zdanie.. no cóż patrząc po IP nie jestesmy grupą docelową dla SS. Heyah dla mas pracujących w mieście, Sami Swoi dla wsi. I tylko tyle :))0
-
Tampaboy pisze: 2004-12-03 21:20Sami Swoi walczą o klienta... DZiś doładowałem SS zdraoką za 20 zł, a tu niespodzainka. Dostałem 10 zł gratis... :-)0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-12-24 21:51To przez te reklamy w TV. Gdzie nie wejdziesz na pocztę tam Sami Swoi :)0