Simplus na Pierwszą Komunię
5 maja ruszyła nowa kampania Simplusa „Pierwsza komórka”, którą przygotowała agencja reklamowa Euro RSCG New Europe. Planowaniem mediów zajął się Media Planning Group, a ich zakupem Universal McCann. W kampanii wykorzystano: telewizję ogólnopolską, radio ogólnopolskie, stacje lokalne, plakaty w Urzędach Pocztowych, materiały POS.
Kampania skierowana do rodziców i bliskich, którzy zastanawiają się nad wyborem najlepszego prezentu dla dziecka. Czas trwania kampanii pokrywa się z okresem przystępowania dzieci do Pierwszej Komunii, dlatego Simplus postanowił podpowiedzieć rodzicom, że telefon komórkowy może być atrakcyjnym prezentem dla ich pociech. Hasło kampanii brzmi: „Simplus. Prezent na każdą okazję. Bez okazji też.”
Motywem przewodnim w komunikacji jest dzień Pierwszej Komunii. W roli głównej występują dzieci, ustawiane przez fotografa do wspólnego zdjęcia po zakończeniu ceremonii komunii. Niestety, fotograf nie może zrobić zdjęcia, ponieważ co kilka chwil ktoś wchodzi mu w kadr, np. mama poprawiająca włosy swojej córeczce, czy tata, pieczołowicie ustawiający właściwą pozycję muszki pod szyją syna. Gdy już wydaje się, że wszystko jest w idealnym porządku i wystarczy tylko nacisnąć migawkę, nagle rozlega się dźwięk telefonu komórkowego.
Kreacja: Jacek Maciejewski - Dyrektor Kreatywny Mariusz Bruchacki – Creative Group Head Katarzyna Byzia – Copywriter Bartek Czober – Art Director Sebastian Zyśk – Art Director
Przedstawiciele klienta: Rafał Żyznowski – Kierownik ds. Reklamy Krzysztof Piotrowski – młodszy specjalista ds. produktu
Przedstawiciele agencji: Tomasz Broda – Account Director Andrzej Minkiewicz – Account Manager Krzysztof Piasecki – Account Executive
Komentarze / 51
Dodaj komentarz-
lechu pisze: 2003-05-09 15:52reklama jest ok.mam nadzieje ze przyniesie plusikowi jak najwiecej nowych klientow0
-
idea_pop pisze: 2003-05-09 15:59reklama jest super - gratulacje dla planning grup - jedno jest tylko przykre... za moich czasów dostawało sie zegarek :)0
-
szymon_ pisze: 2003-05-09 16:05ja dostalem nawet 3:(ale wsumie za moch czasow jakie cegly byly wiec moze lepsze te zegarki...;)0
-
Athlon pisze: 2003-05-09 16:09Mi sosobiscie sie podobała - w kazdym razie trudno jej nie zauwazyc - choc pewnie beda i tacy kórzy beda narzekali.0
-
cygan pisze: 2003-05-09 16:10idea_pop***widziałeś wynalazki typu zegarek z telefonem?Jeszcze trochę i znów "zegarek" będzie na topie:)))0
-
Mattle pisze: 2003-05-09 16:21ehhh .kiedys dostawalo sie zegarki0
-
idea_pop pisze: 2003-05-09 16:25cygan ________ fakt , ale można też spojrzeć inaczej - już od dawna większość telefonów ma zegarki :)0
-
ichtios pisze: 2003-05-09 16:45reklama jest inteligentna, trzeba przyznać. Ale jakieś 3% społeczeństwa chciałoby, żeb dzieciaki nie czekały na ten dzień ze wględu na prezenty, niezależnie od tego, czy to będzie zegarek, komórka czy rower. I te 3% może mieć do Plusa żal, że miesza sacrum z profanum i komunię z konsumpcją. Innymi słowy: inteligentnie wykorzystali folklor. Ale inteligencja to nie wszystko.0
-
maras pisze: 2003-05-09 16:58athlon a jasne że niektórzy będą się czepiali np. ja. Niedługo to na chrzest dzieciakowi komórkę będzie się kupować, przecież to jest przegięcie. Żaden ze mnie katolik, ale wykorzystywać każdą sytuację np. komunię któa ma być przeżyciem duchowym, do nabijania sobie kabzy. Druga sprawa że dziecko nie powinno bawić się komórką tutaj akurat badania są zgodne że duzo bardziej wnika w nie promieniowanie ze wzgledu na mnieszą masę kostną np. czaszki a co za tym idzie słabszą ochroną mózgu. Komórki nie są dla dzieci, ten kto kupuje dziecku komórkę naraża jego zdrowie i prawidłowy rozwój.0
-
mateusz pisze: 2003-05-09 17:01ichtios--rozwijając wątek myślę że w tym kraju jest więcej niż3% ludzi, dla których Pierwsza Komunia to coś więcej niż prezenty. Wykorzystywanie przekonań religijnych jest zawsze ryzykowne. A ta reklama w wielu wzbudza niesmak. We mnie tez.0
-
janek pisze: 2003-05-09 17:06mój kumpel zamiast zegarka dostał sanki!!! czujecie?0
-
Pawel pisze: 2003-05-09 17:10ichtios*** 90% Polków slucha roznego fajansu typu Ich Troje i jakos z tym zyjemy wiec mysle ze te 3% o ktorych piszesz tez w pewnym sensie jest przesiąknięte kiczem i z ta reklamą sobie poradzi. A swoja droga to reklama jest niezła :-)0
-
Pawel pisze: 2003-05-09 17:12Maras*** a Ty skad sie urwałeś??????? Uzywsz CB??? Co za roznica czy komorke uzywasz bedac dzieckiem czy osoba dorosła-czy tak czy tak i tak czacha dymi0
-
ichtios pisze: 2003-05-09 17:18Pawel*** - poradzi sobie, ale chodzi o główki dzieci, które nie tylko mają mniejszą masę kostną (maras***), ale i trochę mniej wyrobione móżdżki do uodparniania się na kiczowe/handlowe przekazy :-)0
-
Jarpol pisze: 2003-05-09 17:18Reklama jest beznadziejna. Zreszta sadzac po punktacji (2,68), nie podoba sie wielu z nas... A mnie nie podoba sie kolejny news, ktory jest tylko reklamowych chlamem. Spamuje nas redakcja takimi reklamami coraz czesciej. www.spamonline.pl?0
-
misiek117 pisze: 2003-05-09 17:37ja na komunie dostalem zegarek ;) nio ale to byly 'trudne' czasy :)0
-
_CISCO_ pisze: 2003-05-09 17:56**maras** podzielam Twoja opinię.0
-
WojtekX pisze: 2003-05-09 17:5697% dzieci czeka na komunie, żeby dostać prezenty; a 97% dorosłych czeka na komunie, żeby się ochlać z rodziną (albo i bez) ;-))0
-
GSManiac pisze: 2003-05-09 18:08janek***: Sanki to jeszcze pół biedy. Ale kumpel dostał kiedyś... prodiż :))) Czujecie?0
-
GSManiac pisze: 2003-05-09 18:10Gsmaniak - a co to jest prodiz ???0
-
GSManiac pisze: 2003-05-09 18:13no ładnie...widzę, że qmpel zartowniś wykorzystał moment mojej nieuwagi i skorzystał z sąsiedniego kompa logując się jako ja :) Już mu wyjaśniłem co to prodiż :)0
-
Dzabar pisze: 2003-05-09 18:14ostatnio byly modne komutery a teraz fon... :)0
-
maciek603 pisze: 2003-05-09 18:33Reklama jest ok??? Jak w ogóle można porównywać Pierwszą Komunię Świętą, do jakiejś głupiej komórki!0
-
jkac pisze: 2003-05-09 20:33A nie uwazacie, ze to mimo wszystko jest troche wredne? Przeciez reklama dziala przede wszystkim na dzieci. I nie mysla one o przezyciach duchowych (tzn. nie tak jak Wy), ale o tym, ze dostana komorke... A wiadomo, ze dzieci nie potrafia przestac np. pisac SMSow... Wydaje mi sie, ze to troszke przesadzona strategia wyciagania pieniedzy od rodzicow - apel do 10-latkow...0
-
jkac pisze: 2003-05-09 20:33A nie uwazacie, ze to mimo wszystko jest troche wredne? Przeciez reklama dziala przede wszystkim na dzieci. I nie mysla one o przezyciach duchowych (tzn. nie tak jak Wy), ale o tym, ze dostana komorke... A wiadomo, ze dzieci nie potrafia przestac np. pisac SMSow... Wydaje mi sie, ze to troszke przesadzona strategia wyciagania pieniedzy od rodzicow - apel do 10-latkow...0
-
Tyski Boss pisze: 2003-05-09 20:40No niezle kiedys na komunie dostawało sie jakis zegarek czy rowerek a teraz to jzu komorki dostaja he he he i dovbrze niech swiat idze z postepem do przodu!!!0
-
louis pisze: 2003-05-09 21:16reklamy nie widzialem ale simplusa to bym dziecku nie kupowal.....popa albo takataka...a nie w drwiacej sieci z zdzierskimi stawkami, ktora ma niezle ogolnie reklamy...i tylko reklamy!0
-
Fred_Durst pisze: 2003-05-09 21:58ja tez zegarek :-))0
-
9876 pisze: 2003-05-09 22:49za moich czasów to na komunie dostawało się zegarki na rekę z melodyjkami, a teraz to dzieci mają dobrze:)))))0
-
Szybowiec pisze: 2003-05-09 23:15Pamietam, ze ja dostalem aparat fotograficzny i...plastikowa zabawke, która wygladala identycznie jak pierwsze centertele :-) Bawilem sie tym chyba z pol roku, az sie biedactwo zepsulo. A cieszylem sie bardziej z tego telefoniku niz z aparatu :-)0
-
trybik pisze: 2003-05-09 23:16Za moich czasów też wszyscy dostawali zegarki z melodyjkami, a ja byłem lepszy i dostałem aparat - Zenit 11, ha! I robię nim zdjęcia do dziś :)0
-
szymon_ pisze: 2003-05-09 23:43WoofeR ja tez jeszcze na swoim komunijnymi sie 3ma:)0
-
Kyndek pisze: 2003-05-09 23:50W następnym odcinku na pewno pokażą jak uradowane dziecko po przyjęciu Komunii św. pisze do mamy sms z Kościoła opisując swoje przeżycia... Brrrr!!! Myślę że nieźle przegieli....:-((0
-
Galaktyczny Edek pisze: 2003-05-10 00:03Kyndek, moze to byc tez pokazane jak "maly komunista" wchodzi do programu "Swojaki" razem ze swoim ksiedzem :-).0
-
paweln pisze: 2003-05-10 00:18idea_pop pisze: "za moich czasów dostawało sie zegarek". Teraz też dostajesz zegarek, ale w komórce ;)0
-
n pisze: 2003-05-10 00:56Ja dostalem zegarek oraz komputer COMODORE 64 i to nie na kasety, ale na dyskietki elastyczne :)0
-
Tomi pisze: 2003-05-10 01:18Wg. mnie jest to niestety lekkie przegięcie! Zapytacie dlaczego - a no dlatego że reklama ta skierowana jest do konkretnegoi grona osób które nie są jeszcze ludźmi świadomymi. Tak ta reklama jest skierowana tylko i wyłącznie do 8-latków którzy teraz zaczną molestować swoich rodziców że w telewizji mówili.......! Panowie i Panie a jeśli nagle w telewizji pokarze się reklama typu \"Wszystkie dzieci czekają na pierwszego k... k... k... k... KONDOMA!! Pewno niewielu odwiedzających tą stronę jest rodzicami - przynajmniej takie wnioski wysuwam czytając wypowiedzi - ale uwierzcie kiedy już będziecie rodzicami całkiem inaczej popatrzycie na tego typu reklamę i to nie tylko ze względu na to iż jest to kolejne wyciąganie kasy!0
-
Tomi pisze: 2003-05-10 01:18Reklama wykorzystująca w ten sposób nieświadomość dzieci (i przy okazji głupotę dorosłych) powinna być przynajmniej ograniczona jeśli nie zabroniona! Co innego reklamowanie pieluch, soczków i temu podobnych rzeczy które są w jakimś stopniu konieczne do stosowania podczas wychowywania dziecka (ale trzeba powiedzieć że i ta reklama jest zazwyczaj głupawa) a co innego tego typu strzały!!0
-
Tomi pisze: 2003-05-10 01:21Za moich czasow to dostawało się zegarek marki Zaria lub Wastok kupiony gdzieś pokątnie a rower to był szczyt mażeń zwłaszcza że zaczeły pojawiać się wtedy tzw.składaki niedostępne w normalnym obiegu czyt. sklepach!0
-
mik007 pisze: 2003-05-10 11:06za moich czasów szczytem marzeń komunijnych były kompy Atari 65XE ze śp. Pewexu (dla większych kozaków 130XE) i rowery BMX...w dobrym tonie było kręcenie samej uroczystości i nie tylko kamerami video na zwykłe kasety VHS (wielkość mn. walizki)...ach te lata 80-te.. :)0
-
maras pisze: 2003-05-10 14:47ja dostałem zegarek elektroniczny 7-melodyjek, inni podostawali wersję z 14-stoma ale mój i tak bardziej mi sie podobał. A potem w kościele przez "biały tydzień" tylko melodyjki się słyszało... ****Pawel**** jak byś o tym poczytał to byś wiedzaiał że wszekie badania nie zalecają dzieciom używania komórek bo ich główka jest dużo mniej odporna na promieniowanie niż głowa dorosłego czlowieka. To tak samo jak z tym że małolaty nie powinny biegać na siłownię bo ich kości jeszcze się rozwijają i nadmiernie rozbudowywując mięśnie mogą je zdeformaować. Ale to tak samo niestety ciągle nie dociera do niektórych.. a wracając do reklamy jest widać że jest ona skierowana do dzieci i powinny się tym zająć odpowiednie urzędy.0
-
adrianos pisze: 2003-05-11 20:50a ja na komunie dostałem telefon Centertela...........0
-
adrianos pisze: 2003-05-11 20:51to był żart of course0
-
laura pisze: 2003-05-12 12:09reklama jest żenująca. Ale swoją drogą juz widzę wpisy na GOLu (oby przetrwal;) za pare lat: "Teraz to dzieci mają dobrze, a za moich czasów to się dostawało jakiego beznadziejnego simplusa.."0
-
murzyn pisze: 2003-05-12 15:33OHYDA - pomijam aspekt drwiny z uczuć religijnych i tego, że niektorym dzieciom, ten jeden z najwazniejszych dni w zyciu, zawsze bedzie sie kojarzyl z komorka. Tylko...laczego z komorka i DLACZEGO Z SIMPLUSEM??? OHYDA w iscie szatansko marketingowym superchwycie. mam tylko nadzieje, ze dojrzali rodzice wiedza jak pomoc dziecku pzezyc to Swieto, aby nie odwrocic uwagi od tego co najwazniejsze. A Simplusowi i tak to niewiele pomoze (prorokuje!)0
-
Czerstwy pisze: 2003-05-12 17:32To jak z zabawkami w happy meal'u - trzeba walczyć najmłodszego klienta, oswajać go z marką i przywiązywać do niej. Inna sprawa że komunia powinna (a dzieciakom już dawno przestała) kojarzyć się z wyjątkowym przeżyciem duchowym. Mimo że nie praktykuję wiary uważam że plus PRZEGIĄŁ!0
-
trybik pisze: 2003-05-15 19:46No i zrobił się szum wokół tej reklamy. Pani przewodnicząca KRRiT Danuta W. nakazała wstrzymanie emisji ze względu na obrazę uczuć religijnych...0
-
axel97 pisze: 2003-05-17 14:12heh mik racja , ja dostalem rower ZENIT ktory jako jeden z pierwsych mial PRZEZUTKI !!! a wracajac do reklamy to odbieram ja dwojako , tzn jako pomysl , aranzacja , wykonanie - swietne , wykorzystanie komunii jest troche niesmaczne , ale z drugiej strony mozna to inaczej odczytac tzn jako wykpienie , takiej postawy "materialistycznej" zarowno u rodzicow jak i dzieci , chociaz nie da sie ukryc ze ona istnieje , juz ksiadz ossolinski ( ktory zreszta ostatnio okazal sie byc pedofilem ) w swojej ksaizce "Rok wielkiej przygody" apelowal aby dawac dzieciom prezenty dopiero po uroczystosci , podajac przyklad grzesznego chlopczyka ktory kleczac przed oltarzem nie skupial sie na tym co go czeka lecz sprawdzal czy pika jego zegarek "Montana"0
-
dorsaj7 pisze: 2003-05-29 13:32a zapomnieliście o tym że Judea robiła to samo w reklamie na walentynki? waliła centralnie po małolatach - pierwsze miłości kiedy się zdarzają - w ololicy I komunii i jakoś nikt ich za to nie opiórkał.... ciekawe dlaczego + za to zbiera od coniektórych, a swoj adrogą to prawda że pojęcie I komunii oznacza teraz tylko prezenty itp. taka prawda o obłudzie w tym naszym arcykatolickim kraju....0
-
ghostdog pisze: 2003-05-31 22:51Mnie sie nei podoba ta reklama i eni sadze zeby wiele klientow sie na nia skusilo.Malo przekonywujaca!0
-
Kenner pisze: 2003-06-04 10:58Ale z nas konserwatynwy narod. Dopiero co reklama sie pojawila i juz ja skasowali. No i po co tyle krzyku o nic?? Bo jak pokazuja golizne np. w reklamie Fa to juz ci "obroncy morlanosci" jakos milcza.0