SADZA i KIGEIT chcą wprowadzić kodeks regulujący rynek mobilnych produktów

Drukuj

16 marca 2005 r. zarząd Sekcji Agregatorów i Dostawców Zawartości Audiowizualnej (SADZA) w ramach Krajowej Izby Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEIT) i przedstawiciele Związku Producentów Audio Video (ZPAV) podpisali porozumienie dotyczące zasad ochrony praw producentów muzycznych oraz dóbr osobistych wykonawców.

Obecnie obowiązujący model sprzedaży i dystrybucji „produktów mobilnych”, w szczególności dzwonków do telefonów komórkowych, posiada wiele nieprawidłowości. Współpraca pomiędzy obiema organizacjami ma ten stan zmienić. Uzgodnione działania obejmują m.in.:

  • stworzenie i upowszechnienie na rynku „produktów mobilnych” kodeksu dobrych praktyk, umożliwiających klientom otrzymywanie legalnego produktu o wysokiej jakości,

  • uregulowanie kwestii honorowania pracy autorów, wykonawców i producentów utworu muzycznego niezbędnego do powstania na jego podstawie różnych produktów „mobilnych”, np. dzwonków mono- i polifonicznych, wgrywania muzyki itp.

  • walkę z piractwem w elektronicznym kanale sprzedaży.

Porozumienie zostało podpisane przez Prezesa Zarządu ZPAV Andrzeja Puczyńskiego, i przedstawicieli zarządu SADZA – prezesa Jana Łuczaka i członków zarządu Andrzeja Ziemińskiego i Wojciecha Łukawskiego. Porozumienie jest początkiem działań zmierzających w kierunku wyeliminowania złych praktyk na rynku usług mobilnych.

ZPAV jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, którego celem jest m.in. zwalczanie nielegalnej działalności naruszającej prawa autorskie i prawa pokrewne.
SADZA KIGEiT zrzesza dostawców zawartości i usług audiowizualnych w sieciach telefonii komórkowej. Celem sekcji jest dążenie do uregulowania tego rynku, reprezentowanie i ochrona interesów dostawców treści i usług audiowizualnych oraz przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz