Reklamy sieci Heyah nie naruszyły dobrych obyczajów

Drukuj

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że przedstawiony przez Polską Izbę Turystyki wniosek o naruszanie przez operatora sieci Heyah dobrych obyczajów nie jest uzasadniony. W ocenie Urzędu każdy przedsiębiorca, którego interes został naruszony lub zagrożony przez reklamę „Nie jedźcie nad morze”, „Nie jedźcie na Mazury”, „Nie jedźcie w góry” może wystąpić na drogę sądową. 

W ocenie Polskiej Izby Turystyki, która przesłała do Urzędu pismo o podjęcie działań w sprawie – reklama operatora sieci Heyah narusza interes przedsiębiorców turystycznych i turystów oraz zawiera przesłanki wskazujące na to, że jest to przekaz sprzeczny z dobrymi obyczajami, który to prawo uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji. 

Zarzut ten jednak - w ocenie Urzędu - nie jest uzasadniony. Dobre obyczaje jako przesłanka ocenna, dotyczy przede wszystkim zachowania się przedsiębiorców w działalności gospodarczej, a więc m.in. pod kątem uczciwego współzawodnictwa, jakości, konkurencyjności towarów i usług. Ostateczna ocena w tej sprawie będzie należała do sądu powszechnego. 

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów występuje z roszczeniami, jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji zagraża lub narusza interesy konsumentów. Po analizie informacji przedstawionej w piśmie PIT należy wskazać, że w ocenie Urzędu przekaz reklamowy firmy Heyah nie zawiera przesłanek naruszenia interesu konsumentów, gdyż nie zagraża ich interesom ekonomicznym. 

W sytuacji, gdy działanie przedsiębiorcy (również reklama) godzi lub zagraża interesom innego przedsiębiorcy, to na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ten ostatni może wystąpić z pozwem do sądu. Prezes UOKiK działając w ramach i na podstawie prawa nie może bowiem występować w sporach cywilnoprawnych pomiędzy przedsiębiorcami.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2004-07-29 12:12
    oczywiscie, ze nie. Marketing Heyah jest the best, ...
    0
  • Users Avatars Mini
    BBBOS pisze: 2004-07-29 12:14
    Jestem zaszczycony że wypowiadam sie pierwszy w takie bezsensownej sprawie ...Heyah nie iem za co ma iśc do sądu ...Ja bym pozwał plus i Idee bo są 2 najgorszymi sieciami w polsce a szczegulnie Plus.Pozdro BOS.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-07-29 12:15
    No, Ameryki nie odkryli. Jeżeli ktoś narusza dobre obyczaje to tylko właściciele pensjonatów łupiący turystów :).
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-07-29 12:16
    Troche to jest uzasadnione, ale nie powiedzialbym, ze przez reklamy heyah nagle cala polska nie bedzie jezdzic na mazury czy inne miejsca... osmieszyli sie z tym troche PIT oczywiscie...
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-07-29 12:16
    No i bardzo dobrze - pozwac o to ze niemaja ruchu bo pogoda jest jaka jest - co za ciule...
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2004-07-29 12:16
    parafrazujac, ludki z PITu nie maja luzu, sa jak zelbetonowe kloce w tym smutnym jak p... kraju :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-07-29 12:17
    No i pogoda, która nie chce się poprawić :).
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2004-07-29 12:20
    BBBOS: drugi :) hehe //// Prawde mowiac nigdy (choc jest zasada "nigdy nie mow nigdy") nie przesiade sie na Heyah !! wiec ich reklama mnie kompletnie nie obchodzi. Widzialem te ichnie bilboardy - reklama jak reklama. Troche to glupie, ale z drugiej strony dobrze pomyslane, bo przewrotne - jak cala Heyah !! Ale tak sie zastanawiam - czy jesli tylko 8% spoleczenstwa ma wyzsze wyksztalcenie, to czy ta reklama trafi do ludzi doslownie, czy z przymruzeniem oka ??
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-07-29 12:23
    ***reboot dobrze mówi, reklama jest przewrotna i taka miała być, a że PIT się przyczepił.... hmmm. ja na miejscu PIT najpierw sprawziłbym czy miejsca za grubą kasę nad morzem odpowiadają odpowiednim standardom również tym sanitarnym... więcej pożytku by z tego było....
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-07-29 12:26
    Mnie się te reklamy podobały, zaintrygowały mnie, obejrzałem się, pozastanawiałem chwilę o co chodzi. Czyli zmusiły mnei do myślenia, he he;) Więc jak dla mnie są bardzo dobrze zrobione, ale co poradzić na to że w Polsce ludzie wierzą w słowo pisane jak w wyrocznię? Ciekawe czy teraz zaskarży PIT o zniesławienie? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    krs pisze: 2004-07-29 12:33
    Hmm, jakos nigdy nie zwracam uwagi na reklame Heyah. Denerwujaca muzyka odstrasza mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    s3 pisze: 2004-07-29 12:37
    nie zwracasz uwagi, ale 'denerwujaca' muzyke zauwazyles i pamietasz.... :]
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-07-29 12:37
    Dobrych obyczajów nie. Ale prawdę mówiąc, słuchałem ludzi - turystów - co mówili o tablicach przy wejściach np. na plaże. Rekama przewrotna mówicie... Może, ale dla mnie zbyt przewrotna - zupełnie do mnie nie przemawia. No może oprócz szumu medialnego, i olbrzymiej masy treści utrwalającej wizerunek Heyah. Tylko to. A ponieważ wiem, że Heyah jest - mimo tego frontalnego ataku, jak dla mnie mogliby trochę oszczędniej to robić :-) locco - do myślenia... Nie wiem co z moim myśleniem - może zbyt dużo liczę i myślę nad rzeczami bliższymi rzeczywistości, bo szkoda mi czasu na myślenie co ta "negatywna" kampania miała za przesłanie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-07-29 12:41
    *** rulez - mam odmienne zdanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-07-29 12:45
    ***wlo: O przesłaniu to i ja nie myślałem:) RAczej o tym, co to reklamuje i co z tego wyniknie:) A z tymi przy plażach to może rzeczywiście przegięli, ale jak jechać to chyba po całości, najgorzej to być ani ciepłym ani zimnym.... W domu jak opowiedziałem to starsznie się z tego uśmiali:) A jeśli chodzi o Twoje myslenie to nie mam wątpliwości, że jest na właściwych sobie wysokich obrotach:) A ja dziś kupę pracy mam i nie będę mógł całego dnia na GOL-u przesiedzieć jak ostatnio:(
    0
  • Users Avatars Mini
    silgin pisze: 2004-07-29 12:52
    Czy kto wie jak to sie dzieje, ze zdrapki na allegro za 50PLN sa za 40PLN? Czy to mozliwe?
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-07-29 12:53
    pewnie ze nie naruszyły .Heyah wprowdzila ere nowych reklam innych niz wszystkie takie reklamy az chce sie oglądac. a ci ktorzy mowia ze sa obrazliwe itd. to chyba mowia tak z zazdroscie ze heyah jest najbardziej widoczna
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2004-07-29 12:55
    totalne marnotrawienie kasy na zajmowanie się czymś tak żałosnym jak wnioskiem jeszcze bardziej żałosnej PIT
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-07-29 12:55
    silgin - a kto je sprzedaje?
    0
  • Users Avatars Mini
    silgin pisze: 2004-07-29 13:09
    Czy ja wiem. Nie wiem ja jeszcze nie kupilem i nie wiem wlasnie czy warto. Wydaje sie podejrzane. Chyba zebym poznal mechanizm i uwierzyl. Kmbinowalem z odliczaniem podatku VAT. Ale jakos mie sie w koncu nie kalkulowalo
    0
  • Users Avatars Mini
    zniesmaczona pisze: 2004-07-29 13:17
    Dobrych obyczajów może nie naruszyła ta kampania, ale dobry smak na pewno. Zawłaszcza dobierający się do ciacha gołąb robiący QP na stolik. FFFFFFFFUUUUUUJJJJJJJJJ BLE
    0
  • Users Avatars Mini
    kula pisze: 2004-07-29 13:22
    nic nie naruszyłą ta reklama jak ktoś sie chce i lubi czepaić to przyczepi się do wszystkiego taka prawda
    0
  • Users Avatars Mini
    prym pisze: 2004-07-29 13:23
    No reklamy te były na pewno jedyne w swoim rodzaju, od początku to co robi Heyah z reklamą jest lekko rewolucyjne. I dobrze! Wreszcie się coś dzieje na polskim rynku reklamowym. Czy nikt inny wczesniej nie zauważył jaką popularność ma Jackass np.? Czy Jackass narusza dobry smak? Bardzo często i znacznie bardziej niż spokojne przy tym reklamy Heyah, ale Jackass się podoba? O tak! Wielu za nim szaleje (choć równa ilość osób go krytykuje....) Oczywiście to rodzi pytania, gdzi pójdzie tV co dalej z tym śiwatem itp. ale to już na inny raz:)
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2004-07-29 13:48
    PIT reagowal na skargi wlascicieli pensjonatow i barow i tylko ci z nadmorskich miejscowosci sie burzyli,Mazury jakos siedzialy cicho.Nie wiem czy slyszeliscie o aresztowaniu plakatow w jednej nadmorskiej miejscowosci przez pania radna,wygladalo to jak walka z diablem ;-) i cofneli pozwolenie na impreze Heyah.No i pewnie tylko na tym wszystkim stracili.Kiedys o podpaski w porze kolacji tez sie oburzano.Odkad pamietam PTC miala najlepsze reklamy,ktore okazaly sie skuteczne.Plus i Idea troche zaczely sie `odsztywniac`,ale nadal wolno.A jednak to Era kiedys najwolniej wprowadzala nowe uslugi np.sms-y w tak tak-u.
    0
  • Users Avatars Mini
    krs pisze: 2004-07-29 14:26
    s3 napisal: nie zwracasz uwagi, ale 'denerwujaca' muzyke zauwazyles i pamietasz.... :] Wlasnie o to chodzi, ze nigdy nie obejrzalem reklamyu Heyah do konca bo mnie denerwuje muzyka. Oczywiscie, ze wiem jaka to promocja ale dzieki internetowi dowiedzialem sie jakie sa teraz ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    ht pisze: 2004-07-29 14:44
    Równie dobrze można pozwac dosądu tych, którzy podnieśli ceny zywnosci bpo wejściu do €ę o przez nich wczasy srały sie droższe i mniej dostepne.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2004-07-29 14:47
    w końcu nie ważne czy mówią o tym dobrze czy źle - ważne żeby wogóle mówili
    0
  • Users Avatars Mini
    unisys pisze: 2004-07-29 15:05
    dziwne by bylo gdyby roztrzygniecie bylo inne
    0
  • Users Avatars Mini
    mrtm pisze: 2004-07-29 15:42
    Nie rozumiem, o co ten szum. Chyba komuś zależy, aby utrudnić Heyah życie. Za co mieliby ich karać??? Niech się zajmą tysiącem innych, TOTALNIE KRETYŃSKICH reklam w naszym kraju!!! Czy ta jakaś Izba Turystyki naprawdę myśli, że jeżeli ludzie zobaczyli billboard "Nie jedźcie w góry" lub "Nie jedźcie na Mazury", to przez to tam nie pojechali??? Toż to śmieszne po prostu! Poza tym to wskazuje na to, że mają nas za kretynów...
    0
  • Users Avatars Mini
    mrtm pisze: 2004-07-29 15:48
    Niech się ta Izba Turystyki zastanowi nad prawdziwymi przyczynami tego, że spada im liczba turystów! Bo mi się wydaje, że winę ponoszą za to "piękne" ceny, jakimi ich raczą w przeróżnych pensjonatach i ośrodkach wczasowych, a nie Heyah!!! Niech obniżą ceny i zwiększą jakość usług, to będzie więcej turystów - proste jak drut!!! Czepianie się tutej Heyah jest moim zdaniem kompletnie bezsensowne!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Logan pisze: 2004-07-29 17:09
    Od przyszłego tygodnia Heyah tanieje,1min./sms - 60/15 w.sieci , 80/20 do pozostałych
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-07-29 20:15
    te reklamy typu "nie wyjeżdżajcie..." mogą być ale z nosicielami już zdecydowanie mniej mi sie podobają
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-07-29 23:23
    lubię nietypowe reklamy, które zwracaja uwagę, taka jest reklama heyah, ale podobnie jak***mardall nie chciłbym być jakimkolwiek nosicielem, trochę się źle kojarzy, nosiciel choroby wenerycznej, czy heyah, w sumie to samo...tylko żartowałem
    0
  • Users Avatars Mini
    prezydent bush pisze: 2004-07-29 23:25
    Reklama Heyah jest moze ciut kontrowersyjna, jednak wyraznie zaplanowana i konsekwentna. Ich reklamy sa niepokojace i wydaje mi sie, ze niebanalne. No i chyba mimo wszystko ciekawsze to niz laski paradujace po wybiegu + wyzwolony frajer z dredami i tepym wyrazem twarzy. A, no i koles w garniaku mowiacy: A zrobcie to sobie sami! - to mogloby tez byc haslo Cheja ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-07-31 17:32
    a nad morzem pelno ludzi nie rozumiem!!!
    0