Przenośność w Orange wyłącznie na zasadzie pilotażu

Drukuj

Od 10 października br., zgodnie z ustalonym harmonogramem wdrożenia w Polsce usługi przenośności numerów, Orange udostępnia ją klientom w fazie pilotażowej.

Pierwsza, pilotażowa faza dostępności usługi MNP w Orange rozpocznie się od dnia 10 października bieżącego roku i potrwa do połowy stycznia 2006 roku.

W związku z uruchomieniem pierwszej, pilotażowej fazy przenośności numerów w Orange od 10 października osoby i instytucje pragnące przenieść numery innych operatorów sieci komórkowych do Orange muszą liczyć się z czasowymi ograniczeniami w zakresie świadczonych na tych numerach usług. Ze swojej strony PTK Centertel, operator sieci Orange dołoży wszelkich możliwych starań, aby pełne wdrożenie usługi przenośności numerów nastąpiło jak najszybciej i zostało wykonane jak najlepiej.

W czasie fazy pilotażowej usługi przenośności numerów (MNP) w sieci Orange dostępna będzie możliwość rejestracji numerów i korzystanie z nich tylko w sieci Orange. Pełna funkcjonalność usługi przenośności numerów między sieciami dostępna będzie w sieci Orange w połowie stycznia 2006 r., po osiągnięciu pełnych zdolności technicznych w zakresie współpracy między sieciami telekomunikacyjnymi.

W fazie pilotażowej Orange zarejestruje klientów innych sieci zainteresowanych przejściem do Orange oraz umożliwi im skorzystanie z bieżących ofert i promocji dostępnych w sieci Orange.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 57

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2005-10-10 15:38
    Jeżeli tylko Orange włączył taką możliwość a Era i Plus nie to jest to tylko teoretyczna przenośności numerów.....
    0
  • Users Avatars Mini
    dw pisze: 2005-10-10 15:40
    'dostępna będzie możliwość rejestracji numerów i korzystanie z nich tylko w sieci Orange', to co - jak się przeniosę z numerem 601abcdef z plusa, to osoby z plusa i z ery sie do mnie nie dodzwonia, za to wszyscy uzytkownicy orange beda mogli sie dodzwonic??
    0
  • Users Avatars Mini
    new visions pisze: 2005-10-10 15:43
    Haha, niby mieli być pierwsi całkowicie gotowi, tak ładnie miało wyglądać a wszyszło jak zwykle. Orangutan znowu pokazuje, że niestać go na nic sensownego. Na szczęscie nie grozi im by ktokolwik do nich przechodził :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-10 15:46
    Ladnie, ladnie - bunczuczne zapowiedzi i dawanie ciala jak przychodzi co do czego, to chyba cecha charakterystyczna sieci Orange. Napiszmy wspolnie najkrotsza ksiazke: ksiega pozytywow "sieci o najwyzszym standardzie" :-) Powiem tyle, juz nie licze dni w ktorej bede w abo dawnej Idei, ale wrecz godziny. Juz 8 listopada uwolnie sie od "skislej pomaranczy". Ale sie ciesze!!!!! Moze to absurd, ale jeszcze dwa miesiace temu puknalbym sie w czolo gdybym cos takiego uslyszal. A dzis sam to mowie :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    ok pisze: 2005-10-10 15:48
    A mieli być w pełni gotowi i ptzygotowani... Żenada do kwadratu. Obiecanki cacanki, a jak zwykle wszystko jest nie tak jak miało być. Tak jak w spółce mamusi czyli TP SA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Robs pisze: 2005-10-10 15:52
    ***dw nie to znaczy ze jak beda chcieli przejsc do orange to bedzie taka mozliwosc a jak beda chcieli przejsc z orange do innej to mozliwosci sie skoncza... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    RR pisze: 2005-10-10 15:55
    Ciągle narzekacie. A co słychać u konkurencji?? Z tego co widzę ciągle milczą. Właściwie po co wam tam usługa? Teraz przynajmniej wiadomo z jaką siecią się łącze, a później? Mam przed wykonaniem każdego połączenia dzwonić na jakieś biuro żeby mi łaskawie podali do jakiej sieci należy abonent? A podobno mieliśmy sobie ułatwiać życie.
    0
  • Users Avatars Mini
    robaas pisze: 2005-10-10 15:57
    jaja poprotu jaja.... jakby kogos interesowalo jak przejsc do orange.... wszystkich interesuje jak od nich uciec... ciekawe czy wytrzymam czy niestety zrobie to czego bardzo nie chcialem - zmienie numer....
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2005-10-10 15:57
    Wygląda więc to tak: zapraszamy wszystkich do nas ale nikomu nie pozwolimy odejść. Skoro tak, to mogą podobnie zrobić Era i Plus. Każdy op będzie zapraszał każdego abonenta do stycznia ale żaden abonent do żadnego opa (do stycznia) nie będzie mógł przejść bo nie będzie mógł się uwolnić (od obecnego opa). Kółko się zamknie :-P A Orangutan nie będzie się chwalić bo nie będzie miał czym... hehe
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2005-10-10 15:57
    ... oj ORANGUTAN ma prezesa Achu.ja wiec czego się spodziewać....
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-10 15:58
    No jak? To przecież mówili że jako jedyni są gotowi na komercyjną usługę!! Pieprzenie takie ;-) dw - tak - to normalne skoro nie mają uzgodnionych standardów ;-) RR - źle widzisz... zerkij kila newsów niżej ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-10 15:59
    Fragment oswiadczenia Centka (za telepolis.pl): "W czasie fazy pilotażowej usługa przenośności numerów w sieci Orange dostępna będzie możliwość rejestracji numerów i korzystanie z nich tylko w sieci Orange. Pełna funkcjonalność usługi przenośności numerów między sieciami dostępna będzie w sieci Orange w połowie stycznia 2006 r, po osiągnięciu pełnych zdolności technicznych w zakresie współpracy między sieciami telekomunikacyjnymi." LOL!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wojti_el pisze: 2005-10-10 16:00
    W plusie jest juz cennik. czyli przejscie z Plusa do innych kosztuje 120 zł z VAT.
    0
  • Users Avatars Mini
    SmerfWazniak pisze: 2005-10-10 16:01
    ŻEEEEENNNNNAAAAADAAA!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-10 16:03
    Widze, ze zacytowany fragment jest tez powyzej. Jestem ciekaw kto sie przeniesie z Plusa lub Ery do Orange, aby przez trzy miesiace moc pogadac tylko wewnatrz sieci Orange. Przeciez to dowcip roku!
    0
  • Users Avatars Mini
    gregmar pisze: 2005-10-10 16:03
    ** Dexter - o Plusie było info wcześniej....
    0
  • Users Avatars Mini
    Misiek pisze: 2005-10-10 16:08
    To jest żenada totalna - niezależnie od tego ile osób chce się przenieść, to według ustawy ma to być od dzisiaj, ale jak pokazuje przeszłość, to mało kto w tym kraju liczy się z prawem. Opy, mówią, że od połowy stycznia będzie "już można". Jak pokazuje praktyka, to nic z tego nie wyjdzie. W innych krajach, czy ktoś z tego korzysta, czy nie operacja trwa krótko, nie mówiąc już o niskich kosztach w porównaniu do zarobków. Chociaż owe 120-150 złotych to i tak o wiele mniej niż np. kupienie złotego numeru u operatora ...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-10 16:09
    Nieoficjalnie wiadomo , prowadzone sa bardzo zaawansowane rozmowy na temat zakupu na wylacznosc przez Centertel hasla reklamujacego jedna z marek papierosow , tj. "Mocny w gebie" z taka tez plakietka na kazdej konferencji prasowej bedzie wystepowal rzecznik KALInowski;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2005-10-10 16:10
    oj jajca sobie robią z abonentów...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-10 16:13
    A tak na serio , to ja bym nie kladl przedwczesnie krzyzyka na Orange , to ze partola technicznie co tylko sie da , to juz nikogo nie powinno dziwic , ale cos mi sie wydaje , ze ostatniego slowa nie powiedziel...
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-10 16:15
    ***issa, "ostatniego slowa nie powiedzieli". Sugerujesz, ze niedlugo siec w ogole padnie? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-10 16:23
    Hehe , to moze tez przy okazji:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jurbi pisze: 2005-10-10 16:43
    wygląda na to że tylko ORANGE jest gotowy na czas do przenoszenia numerow a pozostali nie ... więc ci którzy narzekają niech się zastanowią zanim coś napiszą, a oferta ORANGE może nie jest rewolucyjna, ale też nie jest taka zła jak wszyscy piszą, szczególnie jeśli chodzi o usługi np. darmowe połączenia z wybranymi numerami
    0
  • Users Avatars Mini
    dziki pisze: 2005-10-10 17:31
    *** jurbi*** przeczytaj wcześniejszego posta ze plus wprowadził to normalnie na rynek + pokrywa koszty przejścia. Wieć czytaj dobrze i nie p**ol farmazonów
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2005-10-10 17:38
    wszyscy czekaja do stycznia bo... przed styczniem jest grudzien - okres wydatkowego szalu i amoku zakupu gwiazdkowego, super promocji. Opy wypchna telefony z umowami na 12 i 24 miechy i beda mieli nowych abonentow ktorzy przez ten okres nie zmienia sieci - bo jak wiadomo wiaze sie to ze zerwaniem umowy i kara (oplata).
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2005-10-10 17:42
    Klasyka Orange: chcielismy jak najlepiej, wyszlo jak zawsze :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-10-10 18:57
    Zapomniano o jednym... gdzie sprawdzić w jakiej sieci dany numer działa? Skoro powstała możliwość przeniesienia, to poznawanie po prefikasach nie jest już tak oczywiste, a na pewno za chwilę przestanie być. Dzwonic po kolei do wszystkich operatorów z tekstem" przepraszam , a taki numer to u was?"
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-10-10 20:21
    Im dalej tym gorzej w Oranżadzie no chyba że jutro coś sensownego zaproponują
    0
  • Users Avatars Mini
    krzyno pisze: 2005-10-10 20:23
    I teraz pakiety tańszych połączeń bedą pewne tylko na stacjonarki, bo już nie bedzie pewności kto w jakiej sieci jest :(
    0
  • Users Avatars Mini
    marchwi pisze: 2005-10-10 20:46
    W zwiazku z przenośnością numerów powinno dojsc do ujednolicenia stawki za połączenie do wszystkich,innej opcji nie widze!?
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-10 20:48
    **Alexander25 & Krzyno, wychodzi, ze obecnie najlepsza i najbardziej racjonalna oferte maja Sami Swoi :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    krzyno pisze: 2005-10-10 21:21
    *Longman* - tylko to nie jest oferta abonamentowa i tańsze połączenia oprucz stacjonarki są chyba też do +, a jak ktoś zmieni opa z + do ery lub orange to skąd bedziesz wiedział, że jest w innej sieci ???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-10 21:32
    Misiek - nie według ustawy, nie według ustawy... nie siej zamętu jeśli nie wiesz... te kwestie reguluje po pirwsze rozporządzenie a po drugie delegację do ustalania terminów ma Szeryf... I wydał takie decyzje (każdy operator ma "własną") - wczesną wiosną tego roku - gdzie jak byk napisane jest (w załączniku), że 10 października następuje pilotowe wdrożenie usługi - jest to dzień rozpoczęcia ;-) Tak więc nie wydziwiaj bo masz mdłe pojęcie o temacie...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-10 21:33
    marchwi - ja jestem przeciwny - będę co najmiej dwa razy więcej płacił, a to mi wyjątkowo nie odpowiada ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-10 22:26
    Właśnie ***wlo - ja bym się chyba zastrzelił , jakbym zamiast 12 groszy , max 24 groszy do Plusa i na stacjonarne miał nagle zacząć płacić płaską stawkę 75 groszy;-) Juz teraz mi się wydaje , że 24 grosze to skandalicznie drogo ;-D No i niech nawet Polkomtel nie myśli o wycofaniu się z smsów za 1 grosz , bo od razu rozwiązuję umowę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    szefunio pisze: 2005-10-10 22:27
    Ludzie, a ja gratuluje Orange, że potrafią chociaż zadbać o swojego klienta. Dlatego uruchamiają program pilotażowy. Bo skąd wiecie, że PLUS i ERA nie zrobią wszystkich ludzi w konia? Już po ostatniej obniżce Plusa widac rezultaty robienia ludzi w konia. SIMy są do bani, a wymiana karty kosztuje :/ Wszystko u nich kosztuje. Ale to nie jest prawdą, że Orange jest najgorszy! Orange poprostu chce jak najlepiej dla klienta. Nie sugerujmy się na opiniach ludzi nieznających taryf. Zobaczycie, ze będzie tak jak za zachodnią granicą z Orange! Rozwinie się i obniży wszystkim koszty połączeń i telefonów :)
    0
  • Users Avatars Mini
    becks pisze: 2005-10-10 22:28
    Dla mnie to i tak malo interesujace, najbardziej to interesuje mnie CENA!
    0
  • Users Avatars Mini
    drobotek pisze: 2005-10-10 22:35
    Przed połączeniem na 5******** (numer będzie w erze) będzie jakiś umówiony znak-sygnał?
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekR pisze: 2005-10-10 22:55
    cena przejscia z innego do Orange to 100 netto, czyli 122 zlotych
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-10 22:58
    sebekR - co to znaczy? "z innego"? i dlaczego akurat do Orange?
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-10 23:35
    Jest zapotrzebowanie na usługę (czytelnicy GOL-a), szeryf chce/musi się wykazać, UE się przygląda to robi się coś na chybcika, bez żadnych unormowań i standartów (np.: sam GSM jest unormowany i ustandaryzowany). Zastanawiam się ilu abonentów skorzysta z tej mozliwości? Użytkowników pre-paid mamy z głowy bo nie pozwala prawo, pozostaje reszta. Duże firmy, jeśli chciały to już to zrobiły dawno, mniejsze pewnie dotrwają do końca bo przy kilkunastu aktywkach zajmują sie tym ludzie, którzy nie czytają GOL-a a więc nie mają pojęcia o ofercie rynkowej a istotny jest telefon np.: V3 razor, który pozwala się pięknie lansować wśród niezorientowanych. Generalnie dużo szumu, mało ruchu ale zapraszam wszystkich abonentów z abonamentem 25 PLN...
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2005-10-11 00:05
    Mnie orangutan napewno nie zobaczy za to że chce 7 tys złotych kaucji :) Za to że umowę zerwałem bez kary jak regulamin zmieniali :) Mam podobno to dożywotnio :) Chciałem u nich 6680 kupić na firmę a tu zoonk :) Więc Plus na mnie zarabia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Dante pisze: 2005-10-11 00:15
    Ja chcę przenieść nr z Orange'a do Plusa. Dzisiaj byłem w salonie firmowym i dowiedziałem się, że nie ma problemu i nawet oni wszystko za mnie załatwią :) Problem w tym, że mogą być (czyli pewnie będą) problemy z dodzwonieniem się do mnie z innych sieci ?! Właśnie tego za bardzo nie zrozumiałem, ale jutro sprzedawca z salonu ma dzwonić i powie mi więcej... Tak jak ktoś już wspomniał, że nikomu nie opłaci się przenieść nr'u, jak nikt spoza sieci nie będzie mógł się dodzwonić. Wiadomo napewno, że SMSy i MMSy, mają nie chodzić na początku :/ Jak dla mnie, to w XXI wieku, brak możliwości technicznych, brzmi śmiesznie...
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-11 00:27
    Człowiek to jednak jedna wielka zagadka. Uprzedzają, że będą kłopoty, usługi "mają nie chodzić na początku" ale to nie ma znaczenia. Zapłacicie i... będziecie zgrzytać zębami, że np.: Plus to dziadostwo bo "nie chodzi". Gdzie mieliście oczy jak wybieraliście operatora??? Ja wiem, oczy były na nowym telu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    citizen pisze: 2005-10-11 01:30
    Z tego co można sie doczytać u opów, to każdy wspomona o pilotażowej przenosności, nie zależnie czy to jest w cenniku czy nie. A i tak wystarczy że u jednego nie zagra wszystko jak należy to odczują to wszyscy przeniesieni, a może nie tylko oni. A co do odróżnienia obcy czy swój, nadal będzie to rozróżniane przez prefiksy. A propo Plusa poczytajcie dokładnie operator do kartę sim i umożliwi zmianę wstępnie przypisanego numeru itd za jedyne 61 zł!!!:-), prefiks plusa dla plusa pozostanie swoim a dla innych obcym, a jezeli chodzi o rozliczanie tego co przeszedl to nowa siec rozpoznaje go po 19-20 cyfrowym numerze seryjnym karty ( w pl to chyba zawsze 19 cyferek)
    0
  • Users Avatars Mini
    citizen pisze: 2005-10-11 01:32
    Szalony a jak tobie by ktos sie zaśmiał w oczy wykorzystując luke w prawie to dałbyś się wrobić 2 raz???
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2005-10-11 01:50
    jakis kit - dzwoniłem do BOK-u nic na ten temat nie wiedzą jak sie od nich wynieść - cwaniaczki chcą do stycznia przyjmować jedynie do siebie a swoich klientów wypuszczą dopiero za 3 miechy - miejmy nadzieję że URTiP dobierze im się za to do d...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasz_k pisze: 2005-10-11 01:51
    MArka Orange miala wniesc na polski rynek wyzsze standardy obslugi klienta i wlasnie tym argumentowala brak znaczacych obnizek cen uzytkowania. Jakie to wyzsze standardy obslugi klienta skoro konkurencja na zasadzie tak zwanego pilotazu oferuje pelne przeniesienie numeru zastrzegajac jedynie mozliwosc chwilowych problemow. Brawo dla range za podjecie trudnej decyzji o rozpoczeciu tego procesu, ale tez wielki minus poniewaz na podstawie dotychczasowego zaawansowania w rozwoju tej uslugi wychodzi czarno na bialym ktory operator najbardziej zwlekal i blokowal powyzsza usluge (nie mowie ze reszcie na tym zalezalo ale przygotowali sie lepiej).
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2005-10-11 10:07
    iudea jak zwykle kręci.... Swoich nie wypuszcza, tylko chce zeby do nich przychodzić...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-10-11 11:43
    E tam :) Dobrze ze sie cos ruszyło wreszcie :) Poczekajcie do stycznia....
    0
  • Users Avatars Mini
    GregPepe pisze: 2005-10-11 13:05
    ***citizen - to co siec taka biedna ze prawników nie maja i nie wiedza ze mozna rozwiazać umowe jak chce sie zmienić jej warunki, to nie jest luka prawna to podstawowe prawo konsumenta jak by ci zmienili po kilku latach regulamin kredytu mieszkaniowego na 30 lat to co bys grzecznie siedział i płacił 2 razy wiecej, mogli zostawić starych klientów na starym regulaminie tak jak teraz Orange i sie nie trzeba zastanawac ze ktos umowe zerwie
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-11 13:13
    GregPepe - mi nie szkoda takich ludzi, nawet uważam, że powinni płacić te "zaliczki" - kaucje przed podpisaniem umowy (i nie 7 tysięcy - ktoś tu przesadza chyba...). Z tego co zauważyłem wszystkie sieci taką taktykę stosują, że dla klienta, który odszedł z przyczyn typu: wyłączenie za nie płacenie, zerwanie umowy z powodu zmiany regulaminu itp., przy "powrotnym" podpisywaniu umowy, nawet po roku czy dwóch, uzależniają zawarcie umowy od zapłacenia kaucji. Też bym tak postępował.
    0
  • Users Avatars Mini
    GregPepe pisze: 2005-10-11 16:09
    ***wlo - ale po co zmieniaja regulamin skoro potem mozna odejsc z ich sieci !! Pozatym zmiana regulaminu to nie jest uczciwa sprawa, a to ze zmieniaja jakas drobnostke ktora nie powoduje znacznego wzrostu usług, to tym bardziej po co to zmieniaja
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-11 20:17
    GregPepe - bo widzisz... regulamin nie może być sprzeczny z zapisami ustawowymi... i czasem trzeba go zmienić - jednak czy takie zmiany, nie skutkujące ani wzrostem cen, ani nie szkodzące użytkownikom w innyc sposób są podstawą do aż takiego niezadowolenia, żeby zrywać umowę? Ja wiem, że można - ale czy trzeba? Tak - trzeba - jeśli tylko nadarzy się okazja zarobienia. I dochodzimy do sedna wielu dyskusji - "zarabiania" na kupowaniu kolejnych aktywacji... To nie jest kalkulacja co się bardziej opłaca - to zwykłe cwaniactwo. I ja osobiście się nie dziwię operatorom, że postępują jak postępują - tzn. że np. egzekwują swoję należności zaraz po upływie określonych terminów, że wyłączają telefony... Tak jak my mamy prawo, tak i oni mają umowę - przecież nie wyłączają kiedy im się podoba? Nie egzekwują należności ptrzed terminem płatności? Czy może oni nie powinni, bo są bogaci, a my możemy bo nas okradają?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-11 20:21
    Tyle, że oni mają tych okradających detki tysięcy - a my patrzymy z jednego - subiektywnego punktu widzenia. Mówicie co checie - że bronię operatorów czy co tam Wam pasuje... Takie mam zdanie i już ;-) Mi jakoś nigdy nie naliczyli za nieterminową płatnść, nie miałem wyłączonego telefonu, egzekucji... Bo płaciłem zgodnie z umową - w terminie. Jeśi mam problem - pizę reklamację - mam już ich w ciągu 8 lat korzystania z usług jednego operatora chyba z 8 właśnie - średnio jedna na rok. Wszystkie załatwione pozytywnie, szybko, zawsze z rekompensatą (zaznaczę, że dwie były rekalmacjami dotyczącymi podwójnie naliczonych pakiętów usług podczas gdy zapłaciłem za jeden - potraktowano te nadmiarowe jako rekompensatę za moje zdenerwowanie i niepewność co do wysokości przyszłych rachunków ;-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-11 20:22
    A z drobnymi rzeczami zwracam się mailowo do BOK - też zawsze odpowiadają, chociaż muszę przyznać, czasem jakby sprawa dotyczyła innego zgłoszenia - ale wówczas "prostuję" gości - i za dzień mam konkretną odpowiedź ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GregPepe pisze: 2005-10-12 10:10
    ***wlo - osobiscie nie zerwałbym takiej umowy bo pare stówek zysku a pare lat problemów. No ale kombinatorów i pieniaczy u nas nie brakuje :)
    0