Przenośność numerów w Erze

Drukuj

W dniu 10 października 2005 roku Polska Telefonia Cyfrowa uruchomiła możliwość przenoszenia numerów telefonicznych. Era rozpoczęła w tym dniu fazę pilotażowego wdrożenia tej usługi, która będzie trwać około trzech miesięcy. W okresie pilotażu prowadzone będą próby przenoszenia na ograniczonej liczbie numerów oraz harmonizowane systemy sieciowe operatorów. Sieć przewiduje, że w pełni funkcjonalny serwis telekomunikacyjny na przeniesionych numerach będzie możliwy po zakończeniu pilotażu, tj. w połowie stycznia przyszłego roku. Z usługi przenoszalności numerów mogą skorzystać zarówno klienci, jak i firmy mający podpisane umowy w systemie abonamentowym. Wnioski abonentów, którzy zdecydują się na usługi naszej sieci, chcących jednocześnie zachować swój dotychczasowy numer telefonu, przyjmować będziemy od 10 października 2005 roku. Proces przeniesienia numeru do sieci Era obejmuje trzy etapy:

  • Złożenie wniosku i uzyskanie potwierdzenia technicznych możliwości przyjęcia numeru przez Polską Telefonię Cyfrową.

  • Uzgodnienie warunków rozwiązania umowy u aktualnego operatora.

  • Podpisanie nowej umowy z Polską Telefonią Cyfrową.
     

Przenoszalność numerów

Krok 1 - Abonent zgłasza się do Biorcy (nowego operatora) z wnioskiem o zgodę na przeniesienie numeru.

W odpowiedzi otrzymuje Zaświadczenie o technicznej możliwości przyjęcia klienta z numerem (Dokument 1).

Krok 2 - Abonent zgłasza się do Dawcy (dotychczasowego operatora) z wnioskiem o "rozwiązanie umów z przeniesieniem". W odpowiedzi otrzymuje Zaświadczenie - potwierdzenie rozwiązania umowy z przeniesieniem numeru (Dokument 2).

Krok 3 - Abonent zgłasza się do Biorcy (nowego operatora) w celu zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hardjack pisze: 2005-10-10 16:55
    Oj chętnie bym przeszedł na coś w stylu promocji urodzinowej :) I to wcale nie od orangutana :p Inny op też mi troche podpadł :)
    0
  • Users Avatars Mini
    MinUS pisze: 2005-10-10 16:57
    Czy niewykorzystane przez najblizsze 3 miesiaceSMSy/i/lub minuty do innych sieci zostana przeniesione na pozniejszy okres tak aby klient nie tracil na problemach technicznych operatora?
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2005-10-10 17:01
    mi tez przenoszenie nr to wisi, jak zmieniam nr to moge powiadomic ludzi, a poza tym ja wole miec lepsze uslugi niz staly numerek, to tego niezly balagan bedzie w rozliczeniach, bo nr w Erze Biznes do Ery jest o polowe taniej niz do innych sieci, wiec troche to mi sie nie podoba, bo skad bede wiedzial w jakiej sieci jest abonent, skoro po prefiksie juz sie nie uda, w dodatku czy jakby w sieciach stacjonarnych to dziala, bo tam by sie to bardziej przydalo, w koncu nr stacjonarny moi rodzice maja ten sam od 30 lat a nr komorkowy zmienia sie co 2 lata lub czesciej...
    0
  • Users Avatars Mini
    ok pisze: 2005-10-10 17:08
    W Erze przynajmniej się nie puszyli jak pawie i nie zapewniali o pełnej gotowości. Mowili, że będzie w formie pilotażu i tak (niestety) narazie jest. Orange bił pianę zapewniając że będą w pełni gotowi i okazało się że są gotowi... na pilotaż tej usługi.
    0
  • Users Avatars Mini
    flama pisze: 2005-10-10 17:10
    no i całkiem zgrabnie napisane są procedury, przynajmniej sa zarysowane ;) Ale zobaczymy jak to będzie w praktyce i w jaki sposób operatorzy rozwiąża problem dzwonienia wewnatrz sieci?
    0
  • Users Avatars Mini
    drobotek pisze: 2005-10-10 17:27
    Plus GSM zapewnia zwrot opłaty za przeniesienie numeru pobieranej przez dotychczasowego operatora oraz wsparcie konsultantów na każdym etapie procesu - pod całodobowym numerem infolinii 0 801 400 601.
    0
  • Users Avatars Mini
    mike pisze: 2005-10-10 17:29
    Takie same procedury sa u wszystkich operatorow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Stratys pisze: 2005-10-10 17:57
    W plusie 120 zl a u innych ile to koszuje?
    0
  • Users Avatars Mini
    kimon pisze: 2005-10-10 18:11
    no to dobrze, można powiedzieć że coś się ruszyło!!!! motywacja to piękna sprawa :D
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2005-10-10 18:16
    w erze 200 netto, za jakośc trza zapłacic :) poza tym hasło ery "mozesz więcej" w pełnej wersji brzmi "mozesz więcej nam zapłacic" ale im sie na plakatach nie miesci pod logo ery więc pisza tylko "mozesz więcej" :)
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-10-10 18:33
    hehe hansen hehe :) ale wprowadzili szczątkowy,bo szczątkowy ale jest :) tylko czekać aż zrobia całkowity to się dopiero zacznie,a jeszcze jak Orange pokaże taryfy.....hehe;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-10-10 19:07
    Od Iwana do Pogana...Czy tego procesu nie dałoby się przynajmniej o 1 krok zredukować? Nie śmiem marzyć ,że klient przychodzi do nowego operatora, a ten już całość bierze na siebie, bo byłoby zbyt luksusowo, ale prościej : do starego z wypowiedzeniem , a potem do nowego i zawarcie umowy. Krok pierwszy trochę zabawny i trącący komuną : wyrazenie zgody nowego. Może jeszcze cv , list motywacyjny , łapówka lub znajomości ? To tak jakby prosić w spożywczym sprzedawczynię , by ta wyraziła zgodę na zakup przeze mnie masła u niej w sklepie :))
    0
  • Users Avatars Mini
    anonim69 pisze: 2005-10-10 20:21
    Alexander25 sam wiesz o co chodzi zapewne ABY KLIJENT JEDNAK ZOSTAL i nie przechodzil do innej sieci wiec wala te szopki z procesem przenoszenia numeru z oplata ponad 100 zl, jednym, slowem zenada!
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-10-10 20:25
    Coś czuję że to niezłe jaja z tym jeszcze będą
    0
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2005-10-10 20:39
    Zaraz pewnie będa usługi sms na rozpoznawanie do której sieci numer należy, albo np abobamencik miesięczny zeby przed uzyskanim połączenie głos mówił np. 'dzwonisz do orangutana'
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2005-10-10 21:19
    dzisiaj w elife na tvn24 podawali że era szacuje koszt tej usługi na od 100 do 200 złotych, tak wiec wiele się nie pomyliłem, zmiesciłem się w widełkach, jak plus wyskoczył z 120 zł to era da 119 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2005-10-10 21:48
    krok 1 krok 2 i 3 o rany! powariowali..... Tu wtstarczy kliknac zamiast "save and update" to "go to port in" i wpisac nr. konta abonenta z poprzedniej sieci (np. spisac z rachunku) i po sprawie ... moze niedlugo trzeba bedzie jeszcze faxowax do Brukseli czy aby jest zgoda na zamiane numeru i podbic 30 pieczatek w Urzedzie Zamiany Numerow oddzial Polska ...
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-10-10 22:09
    ***simson,lepiej nie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    becks pisze: 2005-10-10 22:24
    Czuje ze na poczatku bedzie duzo z tym klopotow.
    0
  • Users Avatars Mini
    doriandz pisze: 2005-10-10 22:51
    usluga juz dziala, sam dzis przyjalem pierwszy w Polsce wniosek Klienta o przeniesienie numeru. dziala to pilotazowo dla okreslonej liczby klientow, kosztuje 120 zl, a komercyjnie wejdzie do konca stycznia. tyle krzyku, ze jedyna era sie ociaga, a tak naprawde tylko u nas to dziala, w salonie idei i plusa probowalismy dzis tez (nr przenosilismy z idei) i nie potrafili nas obsluzyc.... jaki wniosek?
    0
  • Users Avatars Mini
    lemi pisze: 2005-10-10 23:06
    docelow nie bedzie czgos takiego jak oplaty za polaczenia na komorki danej sieci do wszystkich sieci bedzie ta sama stawka u kazdego operatora. Wydaje mi sie ze sprawdzanie numeru do jakiej on sieci nalezy przed zadzwonieniem nie ma sensu.
    0
  • Users Avatars Mini
    terefere pisze: 2005-10-10 23:23
    Simson - tu jest polska a nie USA. Kraj żenady i partactwa. Ja stąd wyjeżdżam
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2005-10-10 23:35
    Ja tam sieci nie zmieniam :) W zeszłym tygodniu złożyłem 2 rezygnacje w Erze i 3 w Idei :-) Z ideą są jaja bo mam podobno u nich dożywotnią kaucję 7tys. Złotych :) Za to że kiedyś umowę zerwałem bez kary :) Skoro nie chcą na mnie zarobić to Plus na mnie zarobi :) Pozdrawiam Golowiczów :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    VS pisze: 2005-10-10 23:44
    No i proszę - cichutko, sprawnie i bez bicia piany. Miał być 10-ty i jest 10-ty. Pełen profesjonalizm. I za to Erę lubie ;-P
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2005-10-11 01:29
    simson *** tutaj wszytko jest prostrze jesli chodzi o telefony, bo tu mieli komorki jak u nas byl problem ze stacjonarnym... poczekaj kilka lat i tez bedzie jak piszesz ;) A swoja droga w jakiej sieci pracujesz?? Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasz_k pisze: 2005-10-11 01:44
    Wielkie brawa za udostepnienie mozliwości przez PTC, podczas pilotazu chlopaki powinny popracowac nad mozliwoscia ograniczenia klientom biegania od starego do nowego wzorujac sie na alternatywnych operatorach stacjonarnch, ktorym tylko sklada sie wniosek, a oni wszystko zalatwiaja (w wiekszosci przypadkow z odpowiednim skutkiem). Polecam tez PTC zastanowienie sie nad refundacja kosztow przeniesienia numeru od innego operatora do ERY:-) Tak trzymać to jest odpowiedni kierunek rozwoju sektora laczności:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2005-10-11 02:00
    bcs*** mam part-time w verizon wireless przy milwaukee w chicago.POZDR.
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2005-10-11 03:46
    simson*** No ja akurat postawilem na gsm i wziolem fona w Cingular ;) A w Polsce pracowalem kilka lat w Idealnej ;) I jak patrzylem na aktywacje tu a w Polsce to jest troche roznic ;) Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2005-10-11 04:16
    bcs*** No ja tez postawilem na GSM(T-Mobile) z tej prostej przyczyny,ze jak pojade do Polski na wakacje to bede mial roaming ;-)) i mozna wysylac SMSy do POlski na wszystkie sieci a z Verizon tylko na PLUS GSM i odwrotnie to samo- tylko z Plusa przychodza,pozatym Verizon jest drogi. Telefon mam oczywiscie 4 systemowy ...Motorola V188.Ale przyznasz sam ze wybor aparatow i uslug jest tu zenujaco niski w porownaniu z Europa.No coz ale oni dopiero startuja z telefonia cyfrowa,za to plany maja o niebo lepsze!
    0
  • Users Avatars Mini
    siedem pisze: 2005-10-11 08:47
    bylo tyle kszyku a teraz?, to pewnie wszyscy beda szukac o ile min operator byl szybszy od drugiego.. trzeciego z wrowadzeniem przenosnosci, krowa co duzo ryczy..., to jest przyklad +) i pomaranczy w reku orangutana. tak trabili o gotowosci a tu prosze :D
    0
  • Users Avatars Mini
    pitus pisze: 2005-10-11 11:37
    tylko nie era ta siec jest beznadziejna bardzo zle opinie slyszalem o tej sieci fakt maja tanie telefony ale sa badzo nie uczciwi do klientow najlepsze to orange i sami swoi
    0
  • Users Avatars Mini
    justyna pisze: 2005-10-11 13:19
    moim zdaniem ceny za przenoszalnosc numerow powinna byc tak wysoka, zeby wybic to ludziom z glowy.jak zwykle my sprzedawcy w punktach dostaniemy po tylkach placac wysokie kary za bledy przy przenoszeniu tych numerow.tak jest zawsze.punkty nie sa do tego przgotowane pod wzgledem technicznym i merytorycznym.
    0
  • Users Avatars Mini
    stefan pisze: 2005-10-11 14:06
    przenoszenie numerów powinno być za darmo, albo za symboliczną opłata 5 zł! tyle nat po zawyzonych cenach, więc mogli te pieniadze przeznaczyć na rozwój a nie premie. justyna to może czas zmienic prace skoro się nie nadajesz...
    0
  • Users Avatars Mini
    stefan pisze: 2005-10-11 14:07
    nat? jakich nat? LAT oczywiście :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom pisze: 2005-10-11 14:40
    Nie rozumiem waszych zachwytów nad wiejską Erą - usługę wprowadzili wszyscy i wszyscy informują, ze PILOTAŻOWO! Więc nie rozumiem w czym Era jest tu lepsza. I nie zachwycajcie się tak tą przenaszalnością, bo z moich informacji wynika, że numer owszem można przenieść, ale w pełni z niego korzystać w nowej sieci to jak na razie nie bardzo ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-11 15:38
    Tom - oni nie muszą informować że pilotażowo - to wynika z decyzji Szeryfa, że usługa od 10.10 jest PILOTOWO wdrożona (nie pilotażowo!!) ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    ryz pisze: 2005-10-11 15:43
    Czytam te niusy o przenoszeniu numerów i według mnie wcale by nie musiało tego byc w momencie oferowania swoim klientom takich oferta aby nawet nie myśleli o zmianie na konkurencyjną sieć. Wydaje mi się że nigdy do tego nie dojdzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    motokoko pisze: 2005-10-11 16:44
    Ja bym chciał sie przenieść do ery na zasadach urodzinowej. Mam nadzieje, że gdy skończy sie umowa i nadejdzie ten czas gdy będzie to w pełni możliwe era będzie miała nadal tak kozacką promocję
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2005-10-12 06:47
    simson*** fakt plany dobre, telefony takie sobie a z lepsze trzeba placic (chodz i tak latwiej zaplacic tu niz w Polsce ;) ) i nie wszytkie fony dostepne... Ja mam SE Z500 tutejsza i Motke A835 z UK i tak jakos sobie radze ;) a kilkaset minut w abo i za free polaczenia w sieci i do wszytkich w weekendy i wieczory - w europie jeszcze troche na to poczekamy
    0
  • Users Avatars Mini
    poganin pisze: 2005-10-13 16:23
    No oni sie muszą przygotować, najwięcej chyba zyskają na przenośności numerów i rebrandingu Idei. Nie sądze, żeby dużoosób do plusa przeszło na taki warunkach
    0