Prezes TP S.A. zapowiada przyspieszenie restrukturyzacji
Marek Józefiak, nowy prezes Telekomunikacji Polskiej S.A., przedstawił główną strategię firmy. Restrukturyzacja, poprawa jakości usług i zmiana wizerunku spółki to główne wyzwania, przed jakimi stoi nowy zarząd TP S.A. "Akcjonariusze powołując mnie na stanowisko prezesa uznali, że dotychczas w spółce zbyt wolno przebiegał proces restrukturyzacji. Moim zadaniem jest go przyspieszyć" - powiedział Józefiak. Jego zdaniem restrukturyzacja jest procesem, który musi doprowadzić do momentu, w którym TP S.A. stanie się firmą gotową do działania na konkurencyjnym rynku. "A to oznacza, że musimy być firmą efektywną, nowocześnie zarządzaną, dla której najważniejszy jest klient". "Nie zamierzam działać w oparciu o zabiegi prawne zmierzające do ograniczenia konkurencji" - powiedział Józefiak. - "Moim zadaniem jest przygotowanie spółki do skutecznej konkurencji wyłącznie w oparciu o lepszą ofertę i lepszą jakość obsługi klienta".
Według Józefiaka, w zarządzie istnieje świadomość, że spółka, jako były monopolista, będzie zmniejszała swój udział w rynku. Ale są takie obszary, na których grupa TP SA będzie swoją pozycję budować i umacniać. Należą do nich między innymi telefonia komórkowa, transmisja danych i internet.
Józefiak powiedział, że planuje zwiększyć efektywność pracy w spółce w ciągu dwóch lat o dwie trzecie - "Realia są twarde. W TP S.A. na jednego pracownika przypada niewiele ponad 160 linii abonenckich. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej współczynnik ten wynosi średnio blisko 200, a w krajach zachodnich 260" - "Dlatego też zarząd musi uczynić wszystko, aby zlikwidować tę różnicę. Przewiduję, ze nastąpi to w ciągu najbliższych dwóch lat". Częścią tego procesu będzie redukcja zatrudnienia. "Wyobrażam sobie, że część osób, nie związanych z podstawową działalnością TP SA, może być przeniesionych do spółek wydzielonych ze struktury operatora" - powiedział nowy prezes. Dodał, że zamierza dotrzymać zapisów wynikających z umów związanych z procesem prywatyzacji, a dotyczących gwarancji socjalnych dla pracowników.
Zdaniem Józefiaka jednym z najistotniejszych elementów restrukturyzacji jest doprowadzenie do zmiany nastawienia klientów do naszej firmy i pracowników firmy do klientów. "TP SA przez długi okres czasu była firmą państwową, często urzędem do którego szło się załatwić telefon. Mam ambicję, aby przekształcić te często skostniałe, nieprzyjazne struktury, w sprawnie, komercyjnie działające przedsiębiorstwo, gotowe odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klientów" - powiedział.
Według wcześniejszych informacji grupa kapitałowa TP SA zamierza w 2001 roku wydać na inwestycje maksymalnie 7,6 mld zł, a latach 2002-2006 do 23,4 mld zł.
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
hubi pisze: 2001-10-30 11:17no pewnie trzeba cos robic zeby nie zbankrutowac i nie tracic klientow no i zarabiac0
-
maniak pisze: 2001-10-30 11:26hehehe a przed chwila pisalem w innym komentarzu ze tylko czekac na decyzje o redukcji zatrudnienia!!!! i mialem racje szybko potwierdzily sie moje przypuszczenia!!1 tepsa wszystko ladnie ubiera w slowa !!!! ale tak naprawde zaczyna podupadac!!! wprawdzie nie upadnie ale napewno nie bedzie taka potega jak kiedys0
-
bob_gr pisze: 2001-10-30 11:44Jakos trudno mi uwierzyc aby w tepsi "najwazniejszy byl klient" - ciekawe w ktorym momencie: sprzedazy czy obslugi po sprzedaznej. Skoro obslugi posprzedaznej nie udalo sie temu gosciowi poprawic w Idei to w wiekszej tepsie tez mu sie nie uda.0
-
EBEM pisze: 2001-10-30 11:47piekne slowa, piekna idea, tylko pamietajmy: to TYLKO slowa! a jeszcze jedno: chodzi tylko o zysk, jezeli nie podniosa cen to wywala ludzi.0
-
hubi pisze: 2001-10-30 11:48EBEM: albo jedno i drugie0
-
sitek pisze: 2001-10-30 11:51Tepsa już nigdy nie będzie miała takiej pozycji na rynku jak kiedyś (monopolisty), a my korzystający z usług telekomuikacyjnych powinniśmy być z tego zadowoleni. A co do restrukturyzacji to wcześniej czy później powinno się nią zrobić dla dobra firmy.0
-
madzer pisze: 2001-10-30 11:54Ale Tepsa szaleje!!! Ciekawe jak długo ?????? Już widać jak idzie nasz Titanic na dno...tylko kogo jeszcze ze sobą zabierze????0
-
september pisze: 2001-10-30 12:27restrukturyzacja tepsy ma szanse tylko w jednej postaci: wszystko zburzyc, zniszczyc...pracownikow na bezludna wyspe i wziasc sie za budowanie od nowa0
-
Amper pisze: 2001-10-30 13:34Zmiana opinii u klientów oraz zmiana podejścia do klienta zajmie im trochę, ale na pewno nie zaszkodzi. Piękne słowa... bob_gr ma rację jak w obsłudze klienta nie zaszły zmiany w Idei to nagle stanie się cud i tepsa będzie miła dla ludzi?0
-
september pisze: 2001-10-30 13:43generalnie to dla mnie moga tam byc same buraki ( tak jak obecnie) byle by nie bylo takiego beszczelnego abonamentu i dostep do sieci byl tanszy0
-
Jansmen pisze: 2001-10-30 14:01no a może zamast zwalniać teraz ludzi (prezesi zawsze mogą wyleciec byle by nie brali zbyt wysokich odpraw) zaczeli by podłaczć ludzi w roządnym tępie a nie wysyłali na kilku letnie oczekiwanie przeciez teraz jest telefonia lokalna (w powijakach ale podłaczają ) a w oststeczności GSM co niekiedy i tak wychodzi taniej niż tpsa i cenami za podłączenie .Może by tak obniżyli cene podłączenia do 10% ceny aktualnej i czas oczekiwania max 2 miechy a ilość abonentów co najmniej się ustabilizuje a może zacznie rosnąć (więcej osób się będzie podłączało niż odłączało0
-
piasek pisze: 2001-10-30 15:47No to może podnieść abonament?0
-
Neon pisze: 2001-10-30 16:10Jak pisalem wczesniej zabieraja sie do roboty. Miejmy jedynie nadzieje, ze spelni sie to co przepowiadaja, a nie znowu wybiara wariant: no to panowie podwyzszamy ceny, zabijamy konkurencje, itd, bo mamy coraz mnieszy zysk.0
-
graffi pisze: 2001-10-30 22:36Jansmen, tyle, że podłączenie niektórych abonentów jest bardzo drogie!!!0
-
graffi pisze: 2001-10-30 22:38Podoba mi się szybka reakcja tepsy na informacje o malejących zyskach itp. Widać nie wszystko olewają. Szkoda tylko, że redukują zatrudnienie, jednak tego chyba się nie da uniknąć :(0
-
Ewandy pisze: 2001-10-31 09:07Stwierdzam ze TPSA w TPSA naprawde duzo ostatnio sie dzieje.0
-
waldo pisze: 2001-10-31 10:38czas pokaze czy to tylko oswiadczenie dla zamydlenia oczu (zmiany pogarszajacego sie wizerunku firmy) czy rzeczywiscie bedzie mala rewolucja w TPsa :-)0
-
telefonica pisze: 2001-10-31 12:02Wysokie ambicje, ale czy to się uda? Zobaczymy, żeby jęszcze ten Internet mi w domu chodził szybko :)0
-
KarolS pisze: 2001-10-31 22:54Mam nadzieję, że nowy prezes TPsa nie rzuca słów na wiatr.Bardzo chciałbym aby to o czym mówił udało mu sie wprowadzić w czyn. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że TPsa zacznie zabiegać o klienta....choć nie lubię tej firmy (z uwagi na jej uniki i przekomarzanie się jej adwokacików) to jeśli faktycznie zmieni się jej stosunek do klienta, a przede wszystkim wprowadzone zostaną oferty nie wyciągające ogromych pieniedzy od ludzi (zwłaszcza za internet, połączenia z sieciami komórkowymi i międzystrefowymi - czyli praktycznie ogromna część oferty) to czemu by nie korzystać z jej usług ? W końcu co by nie mówić jest to ogromna firma z dużym zapleczem ale bardzo proszę szanownych panów z zarządu - TANIEJ, TANIEJ ! I nie mówcie proszę, że internet w Polsce jest tani bo gdy to słyszę to mam łzy wściekłości w oczach. Pozdrawiam.0