Polscy operatorzy komórkowi w majowych mediach
Instytut Monitorowania Mediów przygotował analizę przekazów mediowych dotyczących rynku polskiej telefonii komórkowej w maju 2003 r. Zestawienia zostały sporządzone na podstawie materiałów z prasy, telewizji, radia i Internetu wyselekcjonowanych przez IMM i obejmujących okres od 1 do 31 maja 2003 roku.
Pod uwagę wzięto trzech graczy na rynku telefonii komórkowej (PTK Centertel, Polkomtel, PTC). Ilość ocen w jednej publikacji zależała od liczby podmiotów w niej opisywanych, dlatego ogólna liczba przekazów nie jest równa ilości ocen.
W maju najczęściej publikowano przekazy, w których pojawiła się nazwa firmy PTK Centertel bądź sieci Idea (590 razy). Na temat tego operatora pojawiło się 21% informacji o pozytywnym wydźwięku oraz 3% informacji negatywnie wpływających na wizerunek firmy. Drugim najczęściej wymienianym operatorem był Polkomtel. Na temat tej firmy opublikowano łącznie 485 przekazów, z czego 23% miało zabarwienie pozytywne, a 4% negatywne. Najmniejsza liczba przekazów dotyczyła PTC (304). Informacje wpływające pozytywnie na wizerunek firmy stanowiły 24%, natomiast informacje o negatywnym wydźwięku stanowiły 2%.
W maju najczęściej pisano i mówiono o operatorach telefonii komórkowej w kontekście działalności sponsoringowej i prospołecznej. Drugim najczęściej omawianym tematem były usługi oferowane przez operatorów oraz ich kontakty z klientami.
Wykres 1. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących operatorów telefonii komórkowej w Polsce
Wykres 2. Przekazy mediowe dotyczące poszczególnych operatorów telefonii komórkowej w Polsce
Wykres 3. Przekazy mediowe dotyczące poszczególnych operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na rodzaj medium
Wykres 4. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy PTK Centertel w podziale na rodzaj medium.
Wykres 5. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy Polkomtel w podziale na rodzaj medium
Wykres 6. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy PTC w podziale na rodzaj medium
Wykres 7. Tematy dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce najczęściej poruszane w maju
Wykres 8. Przekazy mediowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na rodzaj mediów
Wykres 9. Przekazy mediowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na profil mediów
Wykres 10. Przekazy prasowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na częstotliwość ukazywania się mediów
Wykres 11. Dziedziny działalności sponsoringowej operatorów telefonii komórkowej w Polsce
Komentarze / 17
Dodaj komentarz-
m pisze: 2003-06-30 19:29No i Idea najwyzej ...0
-
maciek603 pisze: 2003-06-30 19:30Ale długo artykuł. Co do niego, to trochę słabo z Erą.0
-
Kenner pisze: 2003-06-30 19:41Oops, sadzilem ze Era troche bardziej sie wziela za sponsoring. No coz, tak jak to pokazuja nawet newsy na GOLu najlepiej wypada w tej dziedzinie Idea0
-
ciekaw pisze: 2003-06-30 20:10Jak sie ma takie sobie fony w promocjach, to trzeba reklamą nadrabiać. Era najwidoczniej nie musi ...:-)0
-
+artur pisze: 2003-06-30 20:31NO cóż całkiem nieżle radzi sobie idea,a i Plus też nieżle ale Era...0
-
me123 pisze: 2003-06-30 21:20Nie widze sensu powyzszych badan. W ostatnim czasie wszelkie ankiety i badania maja dosc dziwne wyniki, co zalezy w jakims stopniu od zleceniodawcy. Ja mam calkiem inne wrazenie, ze to wlasnie najwiecej o Erze i Plusie jest glosno, a o Idei pojedyncze informacje. Moze to moje subiektywne odczucie.0
-
Kenner pisze: 2003-06-30 22:12me123*: no bazujac na informacjach GOLa (a sporo pochodzi z biur prasowych operatorow) smiem twierdzic, ze to o Idei jest najglosniej. Oczywiscie mowie tu o sponsoringu.0
-
_CISCO_ pisze: 2003-06-30 23:54Ładne kolorowe wykresiki :P nic mi one nie mówię bo jestem troszkę pijany :)0
-
trojkat pisze: 2003-07-01 01:04kenner: co do sponsoringu to tak-ale co do ogolnej liczby informacji-to idea jest na szarym koncu-juz mi sie to wczesniej w oczy rzucilo-ale to jest tylko moje subiektywne odczucie!0
-
jogi pisze: 2003-07-01 01:16jeszcze nic nie pilem:))) ..ale mi to wyglada bardziej na raport dla........dzialow PR operatorow:)0
-
Kenner pisze: 2003-07-01 01:36trojkat*: nie wiem czy do konca subiektywne bo liczbt mowia same za siebie :) era wypada najgorzej0
-
spacetur pisze: 2003-07-01 01:47Że komuś płacą za takie bzdety. Komu to potrzebne i do czego??? Do roboty się weźcie!!! Pozdrawiam.0
-
jogi pisze: 2003-07-01 01:52Kenner:) hehe a w czym wypada najgorzej?:)0
-
COLD pisze: 2003-07-01 03:09Kenner ma oczywiscie racje ... wszysc juz slyszelismy o POPakach O Mritumie taniej w godzinach szczytu itd ... Plus ma przblyski reklamowe i sponsoringowe ale jeszcze nim nie rzygamy :))) natomiast era ??? rok temu wywalila kupe kasy na reklamowania sie jak weszla nalicznie sekundowym i teraz ... prosze ... mam tel prywatne i na wlasna firme obydwa u innych operatorow :))) niestety Era jesli chodzi o biznes (oczywiscie maly) oferty ma astronomicznie drogie ... wygladaja ladnie ale jak tak sie pobawic tel podzwonic kilka miesiecy to mozna zawalu dostac ... tak wiec nie wiem czemu wszyscy zachwalaja Ere ??? Ma stabilnych inwestorow ktorzy zyski czerpia GLOWNIE z innych zrodel niz telekomunikacja tylko i wylacznie to jeszcze trzyma ich na rynku ... PLUS ... powoli ale do przosu ...0
-
COLD pisze: 2003-07-01 03:104 miesiace temu udzialowcy poprosili o wyplate dywidend i szczeze powiem ... nie przynislo to sutku w mniejszych inwestycjach itp... za to ich podziwiam ... Idea zas to masowka ... chcesz tel nie masz kasy ... idea jest dobrym rozwiazaniem ... tanie z kiepska obsluga klienta ... z telefonikim ktory dziala bez zarzutow bez zadnych wodotryskow ... :))) To tak jak z butami ... jeden woli glany bo sa pozadne, drugi woli adidasy bo sa wygodne a jeszcze trzeci woli chodzic w sandalach, bo uwaza ze zdrowiej ... wspolczuje tym co dokonuja wyborow, rozsadnie myslac glany na zime adasie na wiosne/jesien i sandaly na lato ... proponuje sie zastanowic czy nie tak rowniez nalezy postepowac z telefonia ??0
-
COLD pisze: 2003-07-01 03:10Osobiscie ... zamiast maniakalnie szperac oczkami w necie co to za nowy model tel wyszedl i szczena w stol walic wole kupic raz pozadnie solidnie a pozniej pieniadze przeznaczac na uslugi i odpowiednie dostosowania taryf ... (wiekszosc ludzi wypowiadajacych sie posiada abonamencik do 100 miesiecznie a uwaza sie za ekspertow :))) wiecej niz 10 godzin miesiecznie rozmawiaja tylk wtedy kiedy chca posluchac pani z Biura Obslugi Klienta) pozdrawiam0
-
barnie pisze: 2003-09-17 09:24widać kto najwięcej daje za rekalmę0