W Polsce dominuje zwykła telewizja - udział streamingu to tylko niecałe 6 procent, a Netflix to 1.8 procenta
Nielsen zaprezentował (po raz pierwszy) raport The Gauge: Poland.
Raport jest stworzony w oparciu o metodologię podobną do amerykańskiego The Gauge. Ma dostarczać branży medialnej miesięczną analizę oglądalności telewizji na kluczowych platformach.
The Gauge: Poland pokazuje ilość czasu, jaką widzowie spędzają na oglądaniu telewizji w każdym miesiącu, w podziale na pięć głównych kategorii oglądania: naziemna, satelitarna, kablowa, streamingowa i inna.
W grudniu 2022 roku, pierwszym miesiącu opublikowanych wyników, największy udział w oglądalności w Polsce miała telewizja satelitarna (36,5 proc. ogółu oglądanych telewizji), a następnie telewizja kablowa (28,7 proc.).
Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna z udziałem 23,1%.
Streaming stanowił 5,6% całkowitej oglądalności w Polsce, a wiodącą platformą OTT był Netflix z 1,8% udziałem, a następnie YouTube z 1,3%.
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena składającego się z 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów. Wskaźnik Gauge: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (Average Minute Rating). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4 roku życia, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność ze streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako oglądalność streamingowa). Kategoria "Inne" obejmuje odsłony nierozpoznanych treści.