Plus zastąpił bazy Oracle systemem Asseco

Drukuj
Plus zastąpił bazy Oracle systemem Asseco
Plus zastąpił bazy Oracle systemem Asseco

Grupa Polsat Plus przy wsparciu Asseco Poland wdrożyła nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi.

Wdrożony w sieci Plus moduł Asseco Technical Order Management (ATOM) usprawnia przepływ informacji między systemami oraz znacząco ogranicza czas potrzebny na uruchomienie i zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi

Głównym celem tego przedsięwzięcia było zmniejszenie kosztów operacyjnych, zmniejszenie awaryjności i skrócenie czasu potrzebnego do uruchamiania nowych usług telekomunikacyjnych oraz umożliwienie implementacji masowych zmian w subskrypcjach klientów – podkreśla Radosław Semkło, Dyrektor IT, Grupa Polsat Plus

Migracje z poprzedniego rozwiązania Oracle Communications do ATOM prowadzone były w sposób ciągły, dzięki czemu zmiany były niewidoczne dla klienta końcowego. W ramach projektu przeniesiono ponad 20 milionów subskrypcji, a system pozwala obsługiwać kilkaset tysięcy zleceń na godzinę.

Według Grupy CP, wdrożenie doprowadziło do kilkukrotnego spadku kosztów utrzymania systemów informatycznych.

W systemie Asseco zostały wdrożone narzędzia pomagające w zarządzaniu usługami. Są to m.in. silnik (Atom Core), katalog produktów i usług technicznych (Atom Inventory) oraz moduł do komunikacji z innymi systemami sieciowymi (Atom Service Activator).

Dzięki przyspieszeniu uruchamiania usług na sieci operatora, zwiększyła się ich dostępność, a czas potrzebny na aktywację kart i włączenie nowych wariantów oferty znacznie się skrócił.

System działał już przy masowych rejestracjach nowych abonentów z Ukrainy. Zwiększenie przepustowości systemu pozwoliło również na sprawną i bez wpływu na bieżącą, biznesową działalność implementację corocznej regulacji „Roam Like At Home” w zakresie limitów transmisji danych w EU dla całej bazy abonentów postpaid.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0