Plus GSM zakończył wdrażanie systemu obsługi klientów biznesowych
Matrix.pl zakończył wdrożenie nowej wersji aplikacji do obsługi klientów biznesowych sieci Plus GSM. System Asystent umożliwia klientom sieci komórkowej m.in. samoobsługowe zarządzanie własnym kontem, składanie zamówień, generowanie raportów billingowych czy zlecanie usług serwisowych, a operacje na koncie klienta dokonują się w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system wdrożony na polskim rynku telekomunikacyjnym, nowatorski także w skali europejskiej.
System Asystent przeznaczony jest zarówno dla klientów biznesowych jak i pracowników obsługi w Polkomtel SA. Aplikacja umożliwia klientom samodzielne zarządzanie wieloma funkcjami, m.in.: konfigurowaniem konta firmy, składaniem zamówień na zakup aktywacji telefonów, generowaniem raportów bilingowych, zlecaniem usług serwisowych, korzystaniem z programu wymiany aparatów
i alternatywnych narzędzi utrzymania. Pracownicy Departamentu Klientów Korporacyjnych w Polkomtel S.A. otrzymali narzędzie wspierające efektywny kontakt z klientem poprzez kanał mailingowy i wideokonferencyjny, a także możliwość sprawnego zarządzania kartotekami klientów, definiowania i zarządzania warunkami współpracy (umowami długofalowymi), udostępnianiem oferty sprzedażowej (aktywacje, telefony, akcesoria) i raportowania.
„Rozwiązanie typu self-service jest nowatorskie w skali europejskiej i jedyne na polskim rynku - daje naszej sieci istotną przewagę konkurencyjną w segmencie klientów biznesowych. Z rozwiązania korzysta obecnie 3,7 tys. użytkowników zarządzających blisko 300 tysiącami kart SIM. W najbliższej perspektywie przewidujemy wdrożenie u ok. 40 tys. nowych użytkowników. Uzyskaliśmy ok. 25% wzrost efektywności obsługi posprzedażowej, a osiągnięcie to zawdzięczamy wysokiej ocenie portalu w badaniach satysfakcji (80% klientów ocenia go jako przydatny i bardzo przydatny) oraz praktycznemu wykorzystaniu aplikacji przez klientów, co pokazują wyniki sprzedaży dokonanej za pośrednictwem aplikacji. Na koniec 4 kwartału 2005 r. poprzez Asystenta klienci kluczowi zrealizowali drogą elektroniczną 73% zamówień nowych aktywacji i wymian aparatów. Nowa wersja Asystenta została rozbudowana o szereg nowych funkcji postulowanych przez użytkowników aplikacji, m.in.: odwzorowanie hierarchicznej struktury przedsiębiorstwa, grupowanie i zarządzanie flotą telefoniczną, korporacyjną książkę telefoniczną, zaawansowaną bramkę SMS. Klienci mają też możliwość pozyskania z systemu danych o rachunkach i billingach” – mówi Grzegorz Salachna, Kierownik Działu Obsługi Klientów Kluczowych w Polkomtel S.A.
„Przy budowie aplikacji wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań IT dla sektora telekomunikacyjnego. Bazowaliśmy zarówno na naszych kompetencjach w tworzeniu dedykowanych systemów transakcyjnych, z których korzysta już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników
w Polsce, jak i doświadczeniu w zakresie integracji systemów. Asystent jest aplikacją zbudowaną na platformie J2EE. W projekcie wykorzystano serwer aplikacyjny Websphere i bazę danych Oracle. Przy użyciu nowoczesnych metod MQSeries i Webservices, aplikacja współpracuje z kilkunastoma systemami wewnętrznymi Polkomtela: m.in. systemem bilingowym, ERP i hurtownią danych” – dodaje Marcin Zagdański, Z-ca Dyrektora Produkcji Matrix.pl SA.
Komentarze / 15
Dodaj komentarz-
SonyEryk pisze: 2006-02-15 15:58Wow mam okazje pierwszy sie wpisa c chociaż to mnie wogóle nie interesuje:) :)0
-
Ktos pisze: 2006-02-15 16:02Szkoda tylko ze nie zakonczyl dla klientow prepaid ! Banda spasionych lamerow. Ja sie z plusem pozegnalem ( a raczje moja zona ) i nigdy nie mam zamiaru wracac. Orange jak dziala tak dziala ale jest najbardziej stabilne w porownaniu do TT czy CipPlusa, o Samych wiesniakach nie wspomne.0
-
mars napada pisze: 2006-02-15 16:08Ta, to mnie też to dziwi. Z jednej strony wszystko sie sypie i połatać nie mają czasu, z drugiej strony zaawansowane technicznie projekty. Pierwsze dla szaraków, drugie dla biznesu :) czy oni mają dwa oddzielne dzialy techniczne? Słabo opłacanych patalachów dla szaraków i super specjalistów dla biznesu? Bo nie rozumiem...0
-
ktos pisze: 2006-02-15 16:18Matko jedyna Wisniewski Wiesniakow reklamuje, mandaryna powinna teraz tak tak zaczac :) albo nawet lepiej orange !!! hehehehe0
-
nieważne pisze: 2006-02-15 16:25Jeżeli to wdrożenie będzie równie udane jak w przypadku Simplusa, to wróżę Polkomtelowi szybki szlus.0
-
oloratuj pisze: 2006-02-15 16:39nie no biznes to biznes, więc chyba dadzą radę... to nie jakieś tam chłopaczki na deskach... ale się zobaczy0
-
marcinsky pisze: 2006-02-15 16:46a gdzie są efekty tego wdrożenia? szczególnie to mnie interesuje: "Aplikacja umożliwia klientom samodzielne zarządzanie wieloma funkcjami, m.in.: konfigurowaniem konta firmy, składaniem zamówień na zakup aktywacji telefonów, generowaniem raportów bilingowych, zlecaniem usług serwisowych, korzystaniem z programu wymiany aparatów i alternatywnych narzędzi utrzymania"0
-
wlo pisze: 2006-02-15 17:22marcinsky - 3,7 tys. użytkowników 300 tys. aktywacji - ile na jednego przypada?0
-
marcinsky pisze: 2006-02-15 17:37wlo 80 kart sim:P ale to nie oznacza ze ja nie chciałbym cos takieo ;) co prawda nie stac mnie na kupno 80 kart i tym bardziej na ich utrzymanie ale z chęcią skorzystałbym z nowych funkcjonalności0
-
deftons pisze: 2006-02-15 18:19Taaa Matrix.pl wtajemniczeni pamietaj wdrazanie ich aplikacji.Jak znam zycie pojawia sie \'małe\"problemy... No coż takie zycie...0
-
deftons pisze: 2006-02-15 18:24A moze by tak zmienic oferte pwa ? jakies nowe taryfy dla firm ? Proponuje sprawdzić realia np. sieci o2.Np. Roczna umowa, bezpłatny internet,1000 minut do wszystkich , N70 za darmoche.wiecej na ich stronie.0
-
marcinb pisze: 2006-02-15 18:49już mam to od kilku miesięcy w ogólnie nielubianym orendżu, i nie jestem klientem 'byznesowym'0
-
Ciekawy pisze: 2006-02-16 09:21na asystent.plusgsm.pl da sie wejsc, ale skad wziac login i haslo?0
-
wlo pisze: 2006-02-19 00:14marcinsky - Ja mam 4... Nie mówię, że bym nie skorzystał z możliwości takiej usługi, ale z drugiej strony - raz na pół roku? Mam ebok i mi w zupełności wystarcza - no, jakby dodali ze dwie czy trzy rzeczy jeszcze ;-)0
-
TORK pisze: 2007-07-04 00:44korzystam z asystenta dla 35 numerów i bardzo dobrze że jest asystent. Spróbujcie zapanować nad tymi numerami i kontrolować je na bieżąco bez niego! Nie wspomnę o innych opcjach ułatwiających zarządzaniem własnym kontem na którym jest spora ilość telefonów.0