Oświadczenie Tele2 Polska
Tele2 Polska przygotowało specjalne oświadczenie w sprawie komunikatu UOKiK dotyczącego naruszania praw konsumentów przez Tele2.
Oświadczenie
W nawiązaniu do komunikatu prasowego UOKiK z dnia 20.01.2005 roku informującego o podjęciu przez Prezesa Urzędu w dniu 30. 11.2004 roku
decyzji nakazującej Tele2 zmianę niektórych praktyk, które mogą naruszać interesy konsumentów, spółka pragnie poinformować, że:
Wbrew informacji zawartej w komunikacie prasowym UOKiK klienci byli informowani przez Tele2 w formie pisemnej o konieczności powiadomienia TP SA o rezygnacji z preselekcji. Urząd domagał się jednak, aby ta informacja znalazła się dodatkowo w regulaminie. Odpowiednie zmiany treści regulaminu Tele2 w tym zakresie zostały dokonane już w maju 2004 roku. Ponadto Tele2 nigdy nie stosowało praktyki polegającej na pobieraniu od abonentów opłat za billing w przypadku reklamacji. UOKiK nie ustalił bynajmniej, aby taka praktyka była stosowana, a jedynie zakwestionował brak stosownej informacji w regulaminie, co również zostało przez Tele2 uzupełnione w maju ub. r.
Tele2 informowała i informuje klientów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni. Decyzja Prezesa UOKiK dotyczyła kwestii sposobu liczenia biegu terminu do odstąpienia, a nie braku należytej informacji. Począwszy od października ub. r. Tele2 liczy termin odstąpienia od umowy w trybie 10-cio dniowym tak jak sugerował Prezes UOKiK, czyli według daty nadania pisma przez klienta, a nie od daty jego otrzymania przez operatora.
Tele2 na długo przed wydaniem przez Prezesa UOKiK Decyzji (w maju i październiku 2004 roku) zastosowała się do większości sugestii Urzędu. W
pozostałym zakresie Tele2 niezwłocznie zastosowała się do interpretacji przepisów wskazanej w Decyzji i to mimo jej formalnej wadliwości. Ponieważ w opinii Tele2 ustalenia zawarte w Decyzji Prezesa UOKiK są niezgodne ze stanem faktycznym i dla spółki krzywdzące, firma odwołała się od Decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z poważaniem
Karol Wieczorek
Rzecznik prasowy
Tele2 Polska
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
Weinc pisze: 2005-01-21 15:30A prawda jak zawsze leży gdzieś pośrodku. Grunt to przedstawić firmę w takim świetle, żeby konsumenci myśleli o niej "biedna, pokrzywdzona, niesprawiedliwie posądzona", a to zostaje w głowach niektórych... I potem będą mówić, że Tele2 jest ok. ;-) ***sala: Neostrada - Internet trafił pod strzechy? Pomyśl, zanim coś napiszesz.0
-
Weinc pisze: 2005-01-21 15:32Pozdrowienia dla Moderatora! Kiedy pisałem mojego posta, szanowny Moderator usunął "pierwszy" post użytkownika sala, do którego ustosunkowałem się w drugiej części mojego "pierwszego". ;-) Gratulacje! Oby tak dalej - trzeba wytępić pustogłowie z Internetu!0
-
AS pisze: 2005-01-21 15:56LEPSZE TAKIE TlUMACZENIA NIZ TLUMACZENIA TP AH LEPSI PRAWNICY I LEPSZE PIENIADZE..A KONKURENCJA NIE SPI0
-
Namotore pisze: 2005-01-21 16:02winny tlumaczy sie najbardziej :)0
-
hubi pisze: 2005-01-21 16:51tak czy siak ci przynajmniej sie dostosowuja a nie jak tepsa odrazu sie odwoluje nie patrzac czy ma racje czy nie0
-
pawlik pisze: 2005-01-21 17:10nie zawracajcie se du... tele2 obadajcie www.tnp.pl0
-
wlo pisze: 2005-01-21 17:28Winny się tłumaczy... Fakt - Tele2 ma za skórą niemało - sam doświadczyłem kontaktów z ich konsultantami (chamami - to jedno co mi się nasuwa o nich) oraz wielu znajomych miało wątpliwą przyjemność... Natomiast inną kwestią jest rzetelność urzędników w naszej Polsce. Jeśliby rzeczywiście wydali decyzję po takim czasie, bez uwzględnienia działań pokontrolnych poczynionych przez Tele2 to chciałbym, żeby ktoś własną posadą za to odpowiedział - i wydający decyzję i przygotowujący ją referent... No nie może tak być, że takie buble wychodzą z urzędów...0
-
marloc79 pisze: 2005-01-21 17:49tepse stac na to zeby dostosowala sie w "nieco" pozniejszym terminie poza tym maja takich prawnikow ze oni z czasem znajda jakas luke i sie wywina a tele2 nie za bardzo ma ochote placic a do tego ma jeszcze za slaba pozycje na rynku zeby nie stosowac sie do zarzadzen UOKiK0
-
daro_pop pisze: 2005-01-21 17:59no prosze tele20
-
Erazmus pisze: 2005-01-21 22:44Moj kolega z pracy przez kilka lat byl pracownikiem agencji sprzedajacej uslugi Tele 2 . Historie o tym jakie walki robili pracownicy zeby wcisnac klientom Tele 2 sa niesamowite .0
-
Erazmus pisze: 2005-01-22 00:52Najlepsza byla opowiesc jak w jakims miasteczku agencji Tele 2 powiedzieli klientom ze od tej pory nie musza placic abo tepsie . Po 2 miesiacach 80 % mieszkancow miala wylaczone telefony. Pare miesiecy moj kumpel pojawil sie w tym miasteczku z oferta. Gdy jeden klient dowiedzial sie ze jest z Tele 2 kolega musial sie salwowac ucieczka bo klient wraz ze swoim sasiadem chcieli go zlinczowac ... Co do uczciwowsci Tepsy nie wypowiadam sie bo wiadomo jak jest ...0
-
wet pisze: 2005-01-22 01:49... ale teraz Tepsa wypuściła sfory swoich agentów..0
-
marco pisze: 2005-01-22 16:15tele-2 robi straszne problemy jeśli ktoś chce zrezygnować , przekonałem się na własnej ""skórze'' złozłem rezygnację do tele 2 a ci w dalszym ciągu nie chcieli mnie odłączyć trwało to 2 miesiące az postraszyłem ze zwróce sie ze skargą do URTiP z wyciągnieciem konsekwencji i ukarania winnych to wtedy łaskawie przysłali ze za miesiac mnie odłączą. Spróbujcie znaleźć gdzieś jakieś biuro gdzie można złożyć skargę , jest tylko w warszawie dyrekcja ale nie podadza wam zadnego telefonu , gdzie mozna z kims porozmawiac0
-
marco pisze: 2005-01-22 16:16uwazajcie co podpisujecie0
-
bigman pisze: 2005-01-23 01:43Ciekawe kto im jeszcze wierzy.. Jak zwykle tele2 bredzi i mydli wszystkim oczy :/ Nie widze przyszlosci tej spolki w Polsce..0
-
aa pisze: 2005-01-23 17:05co do Tele 2 to strasznie zlodziejska firma mialem jakis czas do czynienia z bylymi klientami Tele 2 podpisujac umowe wciskali im kit ze nie musza juz wiecej placic abo a o tym ze maja napisac do tp o wrocenie 1033 tez im nikt nie przypominal zdarzalo sie ze ludzie tylko rozmawiali z tele 2 niczego nie podpisujac i mieli ustawione tele 2 preselekcje0
-
aa pisze: 2005-01-23 17:07a co do tego co napisal pawil sam korzystam z www.tnp.pl i calkiem spoko tylko ze clipa nie chca mi wlaczyc :(0
-
jarekt pisze: 2005-01-24 12:57Sprzedawalem jakis czas oferte tele2 i znam sprawe od podszewki. Problem z T2 polega na tym ze jej uslugi moze sprzedawac kazdy (firma stosuje outsourcing) i ci wszyscy akwizytorzy nigdy nie byli przedstawicielami tele2 a jedynie firmy ktora sprzedaje takowe uslugi. Trudno zeby tele2 odpowiedala za to co wygaduja w terenie jacys akwizytorzy. Jest oczywiscie system weryfikacji (dzwonienie do nowych abonentow z ankietami itp) ale przy tej rotacji w takich firmach nawet natychmiastowe wyrzucanie kazdego przylapanego nic nie daje.0
-
jarekt pisze: 2005-01-24 12:58Co do informowania o wszystkim to tez sprawa akwizytora - to o czym jednak ten nie powie jest wszystko w papierach i wypadaloby je czytac (caly regulamin jest na 1 kartce a4 - niesamowite w polskich warunkach). Jest jeszcze sprawa rezygnacji z uslug. Jest to zabieg czysto papierowy - skoro nie ma zadnych oplat stalych to wystarczy przestac korzystac z uslug bez jakiejkolwiek papierkowej zabawy. Dodatkowo wypadaloby zmienic preselekcje (z powrotem na 1033) zeby sobie nie utrudniac zycia prefiksem ale to przeciez moze i powinien ustawic ten kto ma dostep do centrali czyli TPsa - nie widze podstaw do pretensji do t2 skoro oni moga sprawe przekazac jedynie do TPsa.0