Orange w tym roku wpuści w Polsce MVNO
PTK Centertel poinformował dziś oficjalnie, że liczba klientów sieci Orange przekroczyła już 10 milionów. Na koniec 2005 r. Orange posiadał ponad 9,9 mln klientów i 34 proc. udział w rynku. W roku bieżącym Orange zamierza zwiększyć liczbę klientów do ponad 11 mln (TP podała liczbę 11.5 mln). Jean-Marc Vignolles, dyrektor generalny PTK Centertel nie potwierdził dziś, że w celach firmy na ten rok znajduje się zdobycie pierwszej pozycji firmy, jeśli chodzi o przychody i liczbę klientów, ale operator w niedalekiej przyszłości zamierza te cele zrealizować.
Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel podkreślił, że w 2005 r. Orange zamierza nadal rosnąć szybciej od rynku jeśli chodzi o generowane przychody. Precyzyjne prognozy nie zostały jednak ujawnione.
Orange przedstawił dziś także wyniki spontanicznej znajomości nowej marki na koniec 2005 r. W porównaniu z konkurencją Orange wypada jeszcze sporo gorzej:
Marzec 2004 (*) | Grudzień 2004 | Grudzień 2005 | |
Era | 82,1% | 82,5% | 84,4% |
Heyah | 8,4% | 43,3% | 40,6% |
Idea | 79,1% | 82,3% | 72,1% |
Orange | n/d | n/d | 44,5% |
Plus GSM | 72,8% | 68,8% | 72,6% |
Świadomość marki Orange w styczniu 2006 r. wzrosła do poziomu 50%.
Według Iwony Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel osiągnięcie poziomu ponad 80% spontanicznej znajomości marki zajmie jej firmie od 12 do 24 kolejnych miesięcy. W T-Mobile na Węgrzech poziom spontanicznej znajomości nowej marki po rebrandingu na poziomie 85% osiągnięto po 6 miesiącach. Wynika to jednak z ogromnej różnicy w wielkości kraju oraz innej specyfiki rozkładu zaludnienia. Kossmann raczej wykluczyła wzrost wydatków na kampanię, która mogłaby przyspieszyć ten proces. Według niej wydatki są odpowiednie lub nawet zbyt duże. Branża telekomunikacyjna wydaje na reklamę najwięcej ze wszystkich sektorów gospodarki.
Orange nie zamierza także zmieniać porfolio swoich marek prepaid. Zarząd twierdzi, że zarówno POP, jak i nowy Orange Go są ogromnym sukcesem.
Jean-Marc Vignolles przyznał dziś także, że jest raczej pewne, że w tym roku jego spółka podpisze pierwsze umowy w modelu MVNO. Nie wiadomo jednak, czy któryś z operatorów zdąży w tym roku rozpocząć komercyjną działalność, bo po podpisaniu umowy obie firmy muszą przygotować się do świadczenia usług pod względem technicznym i operacyjnym. Orange prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami, ale żadne szczegóły jeszcze nie są znane. Orange ma spore doświadczenie we współpracy z MVNO we Francji, więc Centertel będzie mógł skorzystać z know-how całej Grupy FT. W Polsce przyspieszenie rozmów z kandydatami na MVNO jest spowodowane ostrzejszą polityką regulacyjną oraz oczekiwaniami rynku.
Komentarze / 65
Dodaj komentarz-
sitek pisze: 2006-02-27 15:41miejmy nadzieję, że wpuszczą MVNO0
-
issa pisze: 2006-02-27 16:02"spontanicznej znajomości nowej marki po rebrandingu na poziomie 85% osiągnięto po 6 miesiącach. Wynika to jednak z ogromnej różnicy w wielkości kraju oraz innej specyfiki rozkładu zaludnienia" He? Specfiki rozkładu zaludnienia??? Ogromnej róznicy w wielkości kraju ??? To kampanię reklamaowa Orange prowadzi za pomoca piechurów i odziałów konnych , czy mediów? Co to za brednie?0
-
issa pisze: 2006-02-27 16:04Jeśli wiargodność Pani Kosmann jest taka jest Biura Prasowego Orange , a trudno przpuszczać , b bło innaczej , to pewne jest , że wszystko co mówi nie ma pokrycia w rzeczwistości.0
-
bohowoj pisze: 2006-02-27 16:04Bredzą jak zwykle... Nie moge teogo słuchać. Oferta orange to taka mega ściema, produkują tone belkotu... Ciekawe ską te 10 milinow sie wzięło0
-
bOb pisze: 2006-02-27 16:05Co to znaczy, że liczba klientów przekroczyła 10 mln? To jest liczba aktywowanych numerów, wyprodukowanych starterów, czy może cos innego?0
-
issa pisze: 2006-02-27 16:08"Zarząd twierdzi, że zarówno POP, jak i nowy Orange Go są ogromnym sukcesem." - stąd zakładany przrost bazy klienckiej (uwzględnaijąc także abonament) na poziomie 83 tysięcy aktwacji miesięcznie?:-)0
-
issa pisze: 2006-02-27 16:12Na fotce widać , że ten Murawski się wstydzi , że kazali mu mówić takie brednie , bo patrzy w stół. Głupio mu , ale trudno , de Vignoles mu dzielnie podpowiada kącikiem ust ;-) To z tyłu za nimi to trumna z Orange? :-D0
-
lokop12 pisze: 2006-02-27 16:13Orange go home...0
-
stasiu_j pisze: 2006-02-27 16:16interesujace...ale w Polsce mało realne..0
-
wlo pisze: 2006-02-27 16:24Know-how... No pewnie - przyjedzie dóch gości "ekspertów" za miesięczne wynagrozenie w wysokości rocznego członków zarządu, posiedzą rok i powiedzą jak to zrobić ;-)0
-
mgrygiel pisze: 2006-02-27 16:25A niech wprowadzają... szczescia zycze :D0
-
remik pisze: 2006-02-27 16:35No no. Chwalą się, że Orange Go Home jest wielkim sukcesem. No to gratulacje. Buhahaha. Ze śmiechu zaraz pęknę :-D0
-
mar pisze: 2006-02-27 16:43issa: a w ogóle wiesz, jak wyglądają Węgry? Prawie 20% mieszka w Budapeszcie, kolejne 10-20% w miejscowościach wokół stolicy. Większość ludzi mieszka w innych miastach. Byłeś w Budapeszcie? Na każdej większej ulicy były wielkie bilboardy z T-Mobile. Otwierasz lodówkę, a tam T-Mobile ;-) Trudno było ich nie zapamiętać. TV i radio to nie wszystko... Pojedź do jakiejś wioski (których w Polsce bez liku), gdzie oglądają 1 program (drugi śnieży;-), i słuchają czasem Radio Maryja i 1program PR...0
-
lokop12 pisze: 2006-02-27 16:52A tak szczerzw to myślałem że mój poprzedni komentarz usuną...0
-
jorgol pisze: 2006-02-27 16:57Niezła jaja. Orange GO wielkim sukcesem. Albo ze nmą coś nie tak albo z nimi, innej możliwości nie ma ma0
-
issa pisze: 2006-02-27 17:05***mar - mało miełeś reklam Orange w czwartym kwartale w tivi? Tylko bilboardów zabrakło? ;-)0
-
hansen pisze: 2006-02-27 17:16jakos cięzko mi w te 10 baniek uwierzyć :) ale zycze szczęsciw tak na przyszłośc...0
-
issa pisze: 2006-02-27 17:29Na drodze do 85 spontanicznej znajomości marki Orange stanęła ogromna powierzchnia Polski , oraz specfika rozkładu zaludnienia:-) Ale , że spece tego nie przewidzieli... Dobrze , że jest na co zwalić. Jak było na Słowacji? ***mar - ale w Budapeszcie nie byłem.0
-
olo pisze: 2006-02-27 17:38Oni są chorzy na umysle ;) Prowadzą nabór kadry menadzerskiej chyba poprzez castingi lub w domach wariatów ....0
-
GsmMaster pisze: 2006-02-27 17:49Trudno wam uwierzyc w 10 mln?:)Co Prawda zawsze wielkim powodzeniem cieszyła się Era i to ona zgromadziła jako pierwsza dość wysoka liczbę abonentów ok 8mln,pózniej były czasy,że ludzie poprzechodzili do konkurencji własnie do dawnej Ideii.Na dzień dzisiejszy oczywiście mozliwe Jest to że Maja 10mln abonentów,brani sa wszyscy użytkownicy pod Uwagę Popa i Orange go również:)Ale od kiedy mozna przenieśc Swój numer z Orange do Plusa coraz mniej chętnych Jest na Pomarańczke;) I z 10 zrobi się 1mln;]0
-
rafcyk pisze: 2006-02-27 17:52Orange to chyba największa porażka w wykonaniu Orange.0
-
tompoloz pisze: 2006-02-27 18:01Chyba wpuszczą, ale w maliny :]0
-
Pablo pisze: 2006-02-27 18:16Najbardziej rzuca mnie na kolana ten ich entuzjazm, faktycznie cala oferta Orange to wielki sukces...ale dla Orange, z takimi stawkami pierwsze miejsce pod wzgledem przychodów osiągną już w czerwcu. Rzygać się chce jak się słucha tych bzdur o ciągłych sukcesach tej kretyńskiej sieci. Ofertę mają do dupy, jakość usług beznadzieją, zastanawiam się gdzie są te słynne wartości Orange: uczciwość, innowacyjność, przyjazność itp. bo w działaniach tej firmy za cholerę tego nie widać.0
-
pax pisze: 2006-02-27 18:45Telix podaje: Orange przygotował specjalny bonus, dodatkowe 20 zł dla użytkowników usługi prepaid, którzy są w niej przynajmniej dwa lata. Dodatkowe 20zł do wykorzystania w Orange otrzyma ten użytkownik, który do 3 marca doładuje kartę za 50 zł i wyśle SMSem 14-cyfrowy kod l na bezpłatny numer 880. Czy to ma być odpowiedź Orange na program lojalnościowy w Tak-Taku?0
-
jogi pisze: 2006-02-27 18:47propaganda sukcesu bijaca nawet propagande Ery ;-) ...w czyms nawet sa lepsi ;-)0
-
olo pisze: 2006-02-27 18:55Oni są chorzy na umysle ;) Prowadzą nabór kadry menadzerskiej chyba poprzez castingi lub w domach wariatów ....0
-
tgapl pisze: 2006-02-27 18:58Ta liczba 10 mln jest wielce interesujaca, ciekawi mnie jak udokumentowano ten niebywaly, jak na mozliwosci tej formy, sukces. Zauwazalna jest tendencja odchodzenia od Orange, jak do tej pory patrzac przez tylko pryzmat lazenia po salonach zauwazam puchy w Orange i nieco eiwcej ludzi u innych opow. Co do przyszlosci i planow zapreznetowanych na tym spotkaniu, krotko: oby sie nie spelnily. No moze poza mvno;) Tylko kto o zdrowych zmyslach pojdzie na umowe z orange, chyba tylko TPSA:D0
-
tgapl pisze: 2006-02-27 18:59Bardzo ucieszylem sie z tego co powiedziala Pani Kossmann: wydatki na reklame sa proporcjonalne lub nawet zbyt duze. Jestem za, trzeba ciac koszty.0
-
vod pisze: 2006-02-27 19:21Mvno moze w tym roku podpisza umowy,no i co z tego PLUS takze ma zamiar to uczynic!poczekamy zobaczymy!0
-
yaro_ pisze: 2006-02-27 19:54Orange jest spox... Minutka rozmowy pare groszy wychodzi... Co wy chcecie??!!?? Dla firm i klientow ktorzy placa duze rachunki sa specjalne promocje aby nie staracic klienta... Nawet POP jest fajny...0
-
lennox pisze: 2006-02-27 20:00ciekawe... jak byłem jakiś miesiąc temu zerwać ostatnią już umowę z orange, to ludzi były tłumy... ale w kolejce do BOKu - byli to w większości ludzie którzy również już dziękowali orange za współpracę, ta tendencja jest zauważalna i trwa już jakiś czas, ale orange cały czas twierdzi że ma coraz więcej klientów, coraz większe przychody itp. wynika z tego że kłamie, np. wliczjąc w liczbę klientów również startery np. POPa które już leżą na wysypisku i straciły ważność...0
-
lennox pisze: 2006-02-27 20:04ale jeśli tak jest to zarząd chyba nie śpi po nocach... i myśli co będzie kiedy nie da się już dalej tuszować prawdy, a nowi klienci nie przyjdą, żeby zapełnić lukę... pozatym widzę że wypowiedzi są już bardziej stonowane, już nie chcą być pierwsi w tym roku, tylko kiedyś tam, już nie 1,5mln nowych klientów tylko 1mln... a ja cały czas liczę na to że orange z hukiem spadnie na 3 miejsce w atmosferze kompromitacji i skandalu :) razem ze swoją właścicielką - TPsa, bo na to zasługują0
-
lennox pisze: 2006-02-27 20:07*yaro - no tak bo orange to jest firma dla ludzi którzy chcą płacić dużo :DDD czyli innymi słowy dla... idiotów :)0
-
lukasm pisze: 2006-02-27 21:28Ale tu dzisiaj wesoło, jak to dobrze, ze Orange robi co jakiś czas konferencje prasowe :)0
-
bylyorange pisze: 2006-02-27 21:59Od tych 10 mln możecie sobie juz odliczyć trzech abonentów!!!!!!!Po takim traktowaniu swoich klientów przez Biuro Obsługi to na pewno nie będzie ich więcej!!!! Traktuja ludzi jak piate koło u wozu!! Na emaile w sprawie reklamacji nawet nie racza odpowiedzieć.Facetowi który wyłudził z mojego konta doładowanie POP-a nie zablokowali telefonu a mnie zbyli ....zdawkowymi zdaniami. Mają gdzieś że oszuści okradaja ich klientów ,DLA NICH LICZY SIĘ TYLKO KASA!!!!!!!!!!0
-
rr67 pisze: 2006-02-27 22:28*wlo 15:24 : uważam, że posiedzą rok i NIE powiedzą jak zrobić, miarą ich "doradztwa" będą setki maili jako podkładki i sprawozdania z narad w rodzaju "minutes of meeting" :-)))0
-
rr67 pisze: 2006-02-27 22:36Każdy op "w końcu" wpuści MVNO bo to jest nieuniknione, ważne, że zrobi to prawdopodobnie na "swoich" zasadach. Wiadomo, że i dla wirtualnego to korzyść (kto "pierwszy" ten lepszy) i dla opa, który ma dodatkowe dochody i zmniejsza tort do podziału dla następnych chętnych bo nie wierzę, że tych ponad dwudziestu MVNO zacznie swiadczyć usługi.0
-
tgapl pisze: 2006-02-27 22:53bylyorange: jak to bylo z wyludzeniem? I jak zareagowali?0
-
Alexander25 pisze: 2006-02-27 22:57Pożyjemy, zobaczymy... jeśli chodzi o MVNO mam jedną obawę , którą zrodziła ostatnia awaria w Polkomtelu, a mianowicie problemy użytkowników ofert sami- swoi... Do kogo iść w zasadzie z reklamacją? Z kim i o czym rozmawiać? Salony firmowe operatora są tu jakąś deską ratunku... a taki wirtual? Będzie się rozprowadzał pewnie przez kioski, pocztę i kramy pt 1001 drobiazgów... Proste pytanie - zgubuimy kartę sim i gdzie ją wymienić?Chyba ,że będą otwierać swoje punkty obsługi.0
-
Alexander25 pisze: 2006-02-27 22:57W przeciwnym razie współczuję szczerze użytkownikom...0
-
tgapl pisze: 2006-02-27 23:21Alexander25: moze beda funkcjonowac BOK-i;)0
-
anthos pisze: 2006-02-27 23:46jedenaście, czy dwadzieścia mln nie stanowi problemu - można przecież uwzględnić rodzinę i krewnych abonentów :)...., albo tych, którzy kiedykoliwiek widzieli telefon kom.0
-
rr67 pisze: 2006-02-28 00:05*Alexander25: podzielam Twoje zdanie ale jednocześnie jestem dziwnie pewny, że potencjalny "target" czyli grupa docelowa takich ofert nie będzie miała takich dylematów. Ktoś idąc ulicą wpadnie na pomysł, żeby zadzwonić. Na ulicy zawsze znajdzie miejsce gdzie kupi starterek wirtualnego. Zanim dojdzie do kolejnego skrzyżowania wykorzysta dostępny limit i wyrzuci sima :-)0
-
blobi pisze: 2006-02-28 00:11Powyzej 10 mln? A Plus i Era ile? powyzej 11mln?? :P Niedługo ilosc uzytkownikow przekroczy ilosc mieszkańcó w Polsce (ktora notabene spada :)0
-
Alex pisze: 2006-02-28 00:18spotkania... konferencje... oświadczenia... A dobra oferta sama się obroni.0
-
adr pisze: 2006-02-28 00:30A JA WLASNIE DZIS ZLOZYLEM REZYGNACJE Z JEDNEGO Z MOICH NUMEROW W POPAPRANYM ORANGUTANIE ( wyjasniam ze numer ten nabylem za normalnych czasow w IDEI ) tymczasem papa ORANGUTANKU:)))))))))))0
-
bcs pisze: 2006-02-28 03:11Dziwicie sie ze Orange ma nowych klientow i zastanawiacie sie skad i dlaczego ida do tej sieci. A prawda jest taka ze przecietna znajomosc rynku komorkowego w Polsce jest znikoma. Wiadomo ze osoby wypowiadajace sie na tym forum sa "lepiej" zorientowane, ale przecietny Polak nie. Kupi telefon w Orange bo ma salon najblizej, bo sprzedawca go przekona, bo kolega w pracy ma Orange i chwali (ciezko sie przyznac ze sie kupilo cos zlego) badz z inngeo powodu. W ten sposob klienci naplywaja.0
-
bcs pisze: 2006-02-28 03:19Nie kazdy analizuje rynek, porownuje, bada swoje potrzeby. Niestety mozna powiedziec ale tak jest. Wejdzie potem do Salonu gdzie sa komorki a tam juz sprawe zalatwia sprzedawca. Sa oni przeciez szkoleni jak sprzedawac (znam to z doswiadczenia) i sprzedaja. Podadza gdzies w Wiadomosciach ze Orange ma najwiecej klientow i ludzie pojda. Zauwazcie ze w swiadonosci dalej jest nie istniejaca marka Idea 72,1%.0
-
bcs pisze: 2006-02-28 03:22Co do MVNO, to obawiam sie ze okres w ktorym "obie firmy muszą przygotować się do świadczenia usług pod względem technicznym i operacyjnym" znajac Orange z powodow technicznych troche potrwa. Niestrty Orange z tego co zauwazylem wiecej mowi niz robi.0
-
a pisze: 2006-02-28 08:37A ja mam POPa i nigdy z niego nie zrezygnuje. Jak dla mnie super oferta.0
-
remik pisze: 2006-02-28 10:59*bcs: no trudno żeby nie było marki Idea w świadomości ludzi. Tak szybko nie da się zapomnieć. A jakby się ankieter spytał czy kojarzysz taką markę jak Idea to powiedziałbyś, że nie wiesz co to takiego?0
-
Alexander25 pisze: 2006-02-28 12:35~~~ bcs - coś w tym jest, ale też nie do końca.. Przypomnę wejście Orange.. sprzedaż ogólnie zmalała w okresie oczekiwania na rewelacje przechrzczonego operatora...Co pokazał - wszyscy wiemy i co było dalej? natychmiast wzrosła sprzedaż Ery i Plusa , a w Orange powietrze w salonach stało.. Właściwie świadomość usług naszego społeczeństwa jest trochę- sorry za określenie -"buracka". Poczuliśmy,że jest konkurencja i straszymy dotychczasowych operatorów porzuceniem ich dla innego0
-
Alexander25 pisze: 2006-02-28 12:39Mało obchodzi większośc ciągle skorzystanie z czegoś dodatkowego obniżającego koszty bieżące u dotychczasowego operatora...rozbrajają mnie do dziś przypadki nieświadome, że już rok temu mogli zmienić taryfę na coś sekundowego z niższymi o połowę stawkami ( nie mówię tu o tych, którym taką zmianę blokuje jakaś nieszczęśna stara promocja).. Większość nie wie nawet z jakiej taryfy korzysta i co w niej ma... ale reklama czegoś pozornie tańszego rozbudza wyobraźnię, ale czy to rzeczysicie tańsze...0
-
Alexander25 pisze: 2006-02-28 12:44to kwestia sporna i dalece i indywidualna.Póki nie wzrośnie świadomość przeciętnego uzytkownika za co ile płaci i z czego korzysta - nawet kiepskie oferty będą się jakoś kręcić, co prawda słabiej, ale ciągle będą.0
-
milo pisze: 2006-02-28 14:18*blobi, Alex: dokładnie. Poza tym, jeśli rozmowy, które prowadzi Orange nie są jeszcze mocno zaawansowane to wątpliwe, żeby do końca roku pojawił się naznaczony pomarańczą MVNO ;-) No chyba, że to taka biznesowa rozgrywka ;-)0
-
naser pisze: 2006-02-28 16:13po klopotach oranga z przenosnością nie spodziewam sie tego mvno zbyt szybko. Bedzie tak samo - niby pierwszi gotowi a tak naprawde jedyni robiacy problemy0
-
www.fazafm.com pisze: 2006-02-28 16:4010 mln :) tylko odejmijcie moich 20 kart popa ktore jak sie skonczy im waznosc trafa do smietnika :)0
-
mooby pisze: 2006-02-28 17:01no wlasnie tak naprawde nigdy nie poznamy prawdziwej ilosci np ludzi ktorzy sa w erze bo jak moj przedmowca niektrozy maja po dwie lub wecej kart, sam mam dwie w erze :/0
-
Rain pisze: 2006-03-01 10:37A ja tam w to wierzę :)0
-
fellow pisze: 2006-03-01 22:42Po co komu Orange zabojadzka firma; od kiedy uzywam Tak Taka mam wiecej kasy na koncie; Orange zabiera kase - POP tez; a Tak Tak nie,0
-
cooler-1 pisze: 2006-03-02 00:17Jak slysze ze Orange zabiera kase a Tak Tak nie, to slabo mi sie robi. To jest system i na 10 mln abonentow co ktoremus trafi sie jakis przypadek i nie jest to kwestia Orange czy Ery tylko czysta statystyka.0
-
ajpiotrowski pisze: 2006-03-03 21:56uczestnicy wortali komorkowych jak np gol nie sa reprezentatywni dla ogolu Polakow. pomijajac branze IT to w wiekszosci to nastolatki i studenci o niewielkich dochopdach ktorzy marza o najnowszych hitach komorkowych za 1 zl, miniute za grosz, a gigabajt za 1 zl - zyja wciaz zludzeniami i marzeniami, a njaczesciej na koszt rodzicow;-)0
-
rambos pisze: 2006-03-04 17:51co więcej wierzą jak im w reklamie powiedzą sms za jeden grosz - i orange łowi jeleni0
-
Sybilla pisze: 2006-03-05 05:22statystyka i już0
-
mardall pisze: 2006-03-06 22:47no to zobaczymy jak z tymi MVNO będzie ;-)0