Operatorzy komórkowi powinni współpracować ze stacjonarnymi
Gartner przygotował analizę i prognozę liczby połączeń w sieciach komórkowych z podziałem na ilość połączeń klientów biznesowych i indywidualnych. Aż do 2009 r. Gartner nie przewiduje rewolucyjnych zmian - klienci biznesowi będą generować coraz większą część ruchu w sieci, ale ich udział w porównaniu do liczby połączeń generowanych przez klientów indywidualnych nadal będzie bardzo niewielki.
Liczba połączeń ze względu na rodzaj klientów: biznesowi i indywidualni, Zachodnia Europa, 2004-2009
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | |
Całkowita liczba połączeń (k) | 368,570.9 | 387,185.9 | 397,195.5 | 403,454.3 | 407,729.0 | 411,383.8 |
Udział rynku biznesowego w ogólnej liczbie połączeń | 15.2% | 16.7% | 18.3% | 19.7% | 21.0% | 22.1% |
Liczba połączeń biznesowych (k) | 55,976.5 | 64,771.8 | 72,524.5 | 79,534.2 | 85,461.5 | 90,800.9 |
Udział klientów indywidualnych w ogólnej liczbie połączeń | 84.8% | 83.3% | 81.7% | 80.3% | 79.0% | 77.9% |
Liczba połączeń indywidualnych (k) | 312,594.4 | 322,414.1 | 324,671.0 | 323,920.2 | 322,267.4 | 320,582.9 |
Dane obejmują Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Szwecję oraz Wielką Brytanię.
Gartner niezbyt odkrywczo sugeruje, że operatorzy powinni wprowadzić ryczałtową opłatę za transmisję danych oraz obniżyć ceny roamingu. Kolejna dobra rada dla operatorów to wprowadzania usług z atrakcyjnymi i prostymi opłatami. Operatorzy komórkowi powinni rozpocząć współpracę z operatorami stacjonarnymi i razem obsługiwać klienta w oparciu o zasadę "one-stop-shop".
Komentarze / 9
Dodaj komentarz-
Alexander25 pisze: 2005-06-29 01:18Amerykę odkryli.0
-
gizmo9999 pisze: 2005-06-29 02:13Them... Ciekawe ile kasji wydali żeby wyciągnąć tak genialne wnioski!!!0
-
khak pisze: 2005-06-29 02:22Olsnienie ! Operatorzy oszolomieni tymi analizami i prognozami dojada do siebie (otrzasna sie) pod koniec 2020 roku, i poobnizaja ceny.0
-
bla pisze: 2005-06-29 03:17...niepokojąco odkrywcze...0
-
NM pisze: 2005-06-29 04:36W toplsce tak jest narazie z "Ideją" i TPsą0
-
SZ3RYF pisze: 2005-06-29 09:57to raczej stacjonarni powinni zaczac wspolpracowac z mobilnymi...0
-
wlo pisze: 2005-06-29 10:21I co wynika z rego "raportu"? Podali liczbę połączeń... Co to nam mówi? Oprócz tego, że firm jest dużo, dużo mniej niż indywidualnych klientów i w związku z tym jest mniejsza liczba połączeń - nic. A może tak czas połączeń by pokazano jak się rozkłąda? Za to się przecież płaci a nie jak jeszcze 20 lat temu u nas za pojedyncze połączenie ;-)0
-
Kzmik pisze: 2005-06-29 16:40Przyjmując logike szanowych panów z analizy wynika ze w 2025 rozmowy biznesowe bedą trawły dłużej niż trwa dzień ( w przeliczeniu na sztuke biznesmena) cos mi sie w tym nie podoba. Raport dla raportu a nie twarda informacja0
-
dt pisze: 2005-07-01 05:44i co z tego ma wynikac?0