Nowi gracze powinni kusić głównie ceną
Firma badawcza Strategy Analytics opublikowała swój najnowszy raport "Sharks And Minnows - European Mobile Operator Satisfaction Monitor", według którego aż 32% abonentów w Zachodniej Europie wybrało by Vodafone w przypadku odejścia od konkurencji. Drugim najbardziej pożądanym operatorem jest MMO2, którego wybrało by już jednak tylko 11 % klientów konkurencji. Na trzecim miejscu jest Orange z 10 % udziałem. Vodafone jest doceniany za swoją dobrą obsługę klienta, jakość sieci oraz zakres oferowanych usług. Według Strategy Analytics, klienci innych sieci są świadomi przewagi Vodafone wobec ich obecnych dostawców usług. Według autorów raportu T-Mobile i TIM wyraźnie nie spełniają oczekiwań klientów, co spowodowało, że co operatorzy znaleźli się na dalszych pozycjach,. Operatorzy ci mogą być dobrze oceniani za jakość usług, ale klientów nie zadawala ich poziom cen oraz jakość obsługi klienta. W najgorszej sytuacji są mniejsi operatorzy, tacy jak np. E-Plus lub WIND. Wysoki CHURN może natomiast pomóc nowym graczom, np. UMTS-owemu "3", którzy powinni kusić klientów ceną.
Komentarze / 17
Dodaj komentarz-
milosh pisze: 2004-03-12 12:36Vodafone ma udzialy w Plusie tak? T-Mobile to Era a Orange - Idea. Ciekawe kiedy wejda na nasz rynek 'pelna para'0
-
fynf pisze: 2004-03-12 12:36Vodafone - moja sieć.Zawsze wiedziałemże jest i będzie pierwsza!!0
-
Piti pisze: 2004-03-12 13:32Jak pierwsza?? jeśli są trzy sieci to powinny mieć po równo czyli po 33,3% klientów, a tu voda ma mniej, czyi może byćw najlepszym wypadku druga, lub trzecia zakładając ze pozostałe dwie mają po równo ;)0
-
_CISCO_ pisze: 2004-03-12 14:25***fynf : jaka twoja, jaka twoja ?? masz z nią tyle wspólnego co kot napłakał.0
-
_CISCO_ pisze: 2004-03-12 15:06**jurak** : myślę że co niektórzy wypadli by jak przez okno :) pozdrawiam0
-
Markus pisze: 2004-03-12 15:26Piti * nie liczy sie ilosc tylko jakosc , Plus ma najbardziej wymagajacego klienta ktory nie wierzy w bajki ze wszystko jest za darmo, uzywa zaawansowanej transmisji robi biznes i nie stac go na awarie dzilania i zapewnienia "moze dziala" i brak obslugi.0
-
T-Mobile EU pisze: 2004-03-12 15:55**Markus** ja widze ze ty jestes wielkim znawca plusa i jego klijentow....pewnie ci najbardziej wymagajacy klijenci nie potrzebuja clipa;-) smiac mi sie chce jak to czytam, tym bardziej ze w plusie bylem i wymagalem nie oszukiwania na fakturach...co plus robil, potwierdzajac ten fakt przepraszajac po kolejnej reklamacji....nie wspomne o plusowych konsultantach ktorzy bajki opowaidali ze historia!!! wiec skoncz mi tutaj z wymagajacym klijentem...0
-
Markus pisze: 2004-03-12 18:12t-mobile eu* ci wymagajacy maja wszystko , osobne osoby do obslugi,osobne telefony niezalezne od 2601 , clip w taryfach dla biznesu jest w standardzie. Na poziomie klienta masowego kazdy operator ma taka sama "taka sobie" obsluge bo na sluchawkach pracuja pracownicy tymczasowi ktorym wisi co robia, czesto przyuczeni na szybko. Roznica zaczyna sie potem , w ideii obsluga biznesowa prawie nie dziala handlowcy dzilaja w modelu "sprzedac i sp..." w erze robia jakas restruturyzacje i praktycznie ich nie ma .0
-
hubi pisze: 2004-03-12 18:29przeciez to jasne ze jak ktos ma wysokie rachunki to jest gosc no nie i to nie tylko w komurach wiec to akurat jest normalne i akurat tu nie ma sie o co klucic0
-
wandik pisze: 2004-03-12 18:33Też wybralbym Vodafone. Problem w tym, że Plus (w którym Vodafone ma udziały) chyba jest nakierowany głównie na biznes, a szaraków traktuje tak sobie. To jeszcze nie Vodafone. Pzdr0
-
tkubon pisze: 2004-03-12 23:31Plus traktuje wszystkich klientow rownie dobrze. Ja tam przynajmniej nie moge narzekac. A widze co sie dzieje w innych sieciach. Znajomy dostal kiedys w ideii rachunek na 2500 zl za rozmowy z 0-700..... ktorych nigdy nie wykonal!!!0
-
_CISCO_ pisze: 2004-03-13 00:41**tkubon : ja kiedyś dostawałem od Plusa miech w miech rachunek który był zawyżony, więc im podziękowałem za współpracę. Naprawdę nie musisz tu robić za adwokata, każdy w "wielkiej trójcy" ma wpadki i wpadeczki na sumieniu.0
-
Erazmus pisze: 2004-03-13 04:49Markus twierdzi ze biznesmeni sa traktowani w + lepiej niz klienci indywidualni. Coz trzeba oceniac siec globalnie a nie z punktu widzenie paru gosci w bialych skarpetkach ...0
-
MM pisze: 2004-03-13 09:28Jak szłyszę te wasze pozytywne opinie o plusie to misię chce śmiać, namęczyłem się z tymi cwaniakami i to sporo, a korespondencja do nich to pokaźny segregator0
-
Markus pisze: 2004-03-13 14:12Erazmus ** oj biednys ty chlopie jak dla ciebie biznesmen to gosciu w bialych skarpetkach, ci to akurat ideii uzywaja jak bys sie na stragan z marchewka wybral , A zasada Pareto jest podstawa dzialania z 20% userow 80% przychodu i o te pare procent nalezy dbac co by sie nie przeziebili ;-)0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-03-13 22:05Zawsze wiadomo, że cena odgrywa głowną role w każdej dziedzinie, także w telefoni, gsm. Co do raportu, to, że wygrał Vodafone, to nie byłbym pewien, że to głównie zasługa ceny, juz chyba raczej jakości. A propo ciekaw jestem jak to sie przełoży na naszym rynku z marką Plus GSM.0
-
rafalkoj pisze: 2004-03-15 13:09cena to podstawa... i aparatów i połączeń i wszystkich pozostałych funkcji...0