Nokia i Nordea pilotują bezprzewodowe świadczenie usług bankowych i giełdowych

Drukuj

Nokia i Nordea rozpoczęły w Finlandii realizację pilotowego projektu, którego celem jest przetestowanie bezprzewodowej identyfikacji chipów przy świadczeniu usług bankowych. Uczestnicy tego przedsięwzięcia otrzymali telefony Nokia WAP z kartą SIM wydawaną przez operatora sieci oraz kartą chipową (mikroprocesorową) wydawaną przez bank Nordea.

Gdy klienci pragną skorzystać z usług bankowych lub giełdowych oferowanych przez Nordea, wówczas logują się i potwierdzają swe zlecenia za pomocą karty chipowej Nordea. Moduł WIM (Wireless Identity Module) znajdujący się na karcie chipowej umożliwia użytkownikom potwierdzenie własnej tożsamości i złożenie cyfrowego podpisu, potwierdzającego transakcję. Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania papierowych dokumentów identyfikacyjnych i potwierdzających, jak ma to miejsce w chwili obecnej.

"Bank Nordea ma wieloletnie doświadczenie w zakresie bankowości elektronicznej i dlatego cieszymy się mogąc z niego skorzystać we wspólnych przedsięwzięciach, których celem jest stworzenie praktycznych, funkcjonalnych rozwiązań, pozwalających dokonywać płatności przez telefon komórkowych. Koncepcja podwójnego chipu, testowana w tym projekcie pilotowym, jest jedną z tych opcji realizacji płatności na drodze bezprzewodowej, nad którymi obecnie pracujemy w Nokia, i którą będziemy promować w naszych przyszłych produktach", powiedział Martti Granberg, dyrektor Nokia Mobile Phones.

"Chip wydany przez bank to gwarancja zwiększonego bezpieczeństwa transakcji bankowych i giełdowych przechodzących przez nasze ręce, a bezprzewodowa identyfikacja ułatwia korzystanie z tych usług", powiedział Bo Harald, dyrektor działu Electronic Banking w banku Nordea. "Chipy wydawane przez Nordea otrzymały certyfikat najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a zastosowanie modułu WIM umożliwia stworzenie niezwykle bezpiecznych rozwiązań, dzięki temu, że identyfikacja i kodowanie są realizowane w oparciu o chip elektroniczny. Podwójne chipy będą coraz bardziej przydatne w przyszłości, gdy nasi klienci zaczną dokonywać większych zakupów za pośrednictwem terminali bezprzewodowych. Oznacza to też, że rachunek za telefon musi odróżniać się od innych zakupów".

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz