Nokia i Nordea pilotują bezprzewodowe świadczenie usług bankowych i giełdowych
Nokia i Nordea rozpoczęły w Finlandii realizację pilotowego projektu, którego celem jest przetestowanie bezprzewodowej identyfikacji chipów przy świadczeniu usług bankowych. Uczestnicy tego przedsięwzięcia otrzymali telefony Nokia WAP z kartą SIM wydawaną przez operatora sieci oraz kartą chipową (mikroprocesorową) wydawaną przez bank Nordea.
Gdy klienci pragną skorzystać z usług bankowych lub giełdowych oferowanych przez Nordea, wówczas logują się i potwierdzają swe zlecenia za pomocą karty chipowej Nordea. Moduł WIM (Wireless Identity Module) znajdujący się na karcie chipowej umożliwia użytkownikom potwierdzenie własnej tożsamości i złożenie cyfrowego podpisu, potwierdzającego transakcję. Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania papierowych dokumentów identyfikacyjnych i potwierdzających, jak ma to miejsce w chwili obecnej.
"Bank Nordea ma wieloletnie doświadczenie w zakresie bankowości elektronicznej i dlatego cieszymy się mogąc z niego skorzystać we wspólnych przedsięwzięciach, których celem jest stworzenie praktycznych, funkcjonalnych rozwiązań, pozwalających dokonywać płatności przez telefon komórkowych. Koncepcja podwójnego chipu, testowana w tym projekcie pilotowym, jest jedną z tych opcji realizacji płatności na drodze bezprzewodowej, nad którymi obecnie pracujemy w Nokia, i którą będziemy promować w naszych przyszłych produktach", powiedział Martti Granberg, dyrektor Nokia Mobile Phones.
"Chip wydany przez bank to gwarancja zwiększonego bezpieczeństwa transakcji bankowych i giełdowych przechodzących przez nasze ręce, a bezprzewodowa identyfikacja ułatwia korzystanie z tych usług", powiedział Bo Harald, dyrektor działu Electronic Banking w banku Nordea. "Chipy wydawane przez Nordea otrzymały certyfikat najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a zastosowanie modułu WIM umożliwia stworzenie niezwykle bezpiecznych rozwiązań, dzięki temu, że identyfikacja i kodowanie są realizowane w oparciu o chip elektroniczny. Podwójne chipy będą coraz bardziej przydatne w przyszłości, gdy nasi klienci zaczną dokonywać większych zakupów za pośrednictwem terminali bezprzewodowych. Oznacza to też, że rachunek za telefon musi odróżniać się od innych zakupów".
Komentarze / 13
Dodaj komentarz-
wapsky pisze: 2002-05-27 20:42Acha!0
-
wapsky pisze: 2002-05-27 20:44Swoja droga ciekawe, co na to renifery sw. Mikolaja (ale nie te losie z reklam Idealnych...) pzdr0
-
wapsky pisze: 2002-05-27 20:47PS. - o ile sie nie myle to i u nas cos podobnego sie testowalo - santana, jak to bylo? [;-))]0
-
graffi pisze: 2002-05-27 21:10Super, byle nie nokia jedyna to obsługiwała0
-
Puchatek pisze: 2002-05-27 21:36To teraz wiem czemu mam tyle zamówień na karty procesorowe do Finlandii0
-
jkac pisze: 2002-05-28 02:27Ciekawe, kiedy ktos sie wlamie...0
-
Albi pisze: 2002-05-28 03:26Ciekawe, jak to sie bedzie sprawowac...0
-
bajer pisze: 2002-05-28 04:02Ciekawe, ile na tym spece od produkcji cegiel zarobia? toz to przemysl budowlany0
-
Qba pisze: 2002-05-28 12:04No to juz niedlugo jak sie nowe telefony rozpowszechnia, bedziemy mogli korzystac z telefonobankingu, czy cos takiego!0
-
hubi pisze: 2002-05-28 16:21ale trzeba miec i tel i karte chyba ze zle zrozumialem, a nie da sie tylko fonu0
-
Adaś pisze: 2002-05-28 20:48Piękne rozwiązanie, ciekawe kiedy u nas. Obecna forma płacenia prze sms, czy wap np w banku BPHPBK jest do przyjęcia w XXI wieku.0
-
telefonica pisze: 2002-05-29 13:28Coraz więcej usług dostępowych do konta powstaje na bazie telefonów komórkowych, a my jeszcze nie przyzwyczailiśmy sie do kupowania w Internecie.0
-
wapsky pisze: 2002-05-29 17:57telefonica - nawet nie bardzo idzie placenie kartami (np. w taksowkach czy knajpach...)0