Nokia Business Conference w Warszawie
20 stycznia w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja Nokia Business Conference poświęcona mobilnym rozwiązaniom dla klientów biznesowych. Swoją oficjalną polską premierę miał na niej telefon Nokia 7710, prezentowany w zeszłym roku w Monaco. Całość prowadził Tadeusz Mosz z programu Plus Minus. W konferencji wzięło udział ponad 250 osób.
Według badań przedstawionych na konferencji przez Janusza Czapińskiego, profesora psychologii społecznej, osoby posiadające komórkę są m.in.:
-
bardziej szczęśliwe i zadowolone ze swojego życia
-
mniej depresyjne
-
rzadziej uzależnione od alkoholu
-
z silniejszą wolą życia
-
mniej religijne
Christian Gaunt z Grey Worldwide Warszawa omawiał na konferencji możliwości stające przed moblinym marketingiem. Według prezentowanych badań aż 94% wiadomości SMS jest czytanych. Ilość reakcji na reklamę SMS (response rate) może być od 2 do 15 razy wyższa niż w przypadku zwykłych mailingów pocztą. Gaunt zwracał uwagę na konieczność bardzo restrykcyjnego przestrzegania prawa dotyczącego nękania klientów SMS-ową reklamą. Klienci mają bowiem prawo do wcześniejszej, wyraźnej zgody na tego typu bardzo osobisty kontakt. Wszelkie zasady marketingu mobilnego są już regulowane europejskimi dyrektywami.
Michał Lach z K2 Internet (firmy, zajmującej się podobno przygotowywaniem kampanii mobilnych) nie wiedział niestety, ile w Polsce jest użytkowników telefonów komórkowych - dla K2 w Polsce obecnie jest ich nadal tylko 21 mln. To trochę dziwne, bo hasło przewodnie prezentacji prezesa Lacha brzmiało "W marketingu liczą się tylko fakty". Lach przedstawił dane dotyczące polskich baz, z których można korzystać w trakcie kampanii reklamowych: Mobi JOY! ma około 3 mln rekordów, Overnet (baza MobileClub) ma 340 tys., a CT Creative Team to około 1.8 mln numerów. Cena wykorzystania jednego rekordu wynosi od 40 gr do 8 zł.
W czasie konferencji prezentowano także wiele przykładów gotowych rozwiązań (case study), które w większości przypadków pozwoliły ograniczyć koszty firmy lub zwiększyły jej rynkową skuteczność działania. Firma Psiloc prezentowała aplikacje typu klient serwer wykorzystywane m.in. w agencjach badań do uzupełniania ankiet przez ankieterów oraz aplikacje wykorzystywane przez skandynawską sieć stacji benzynowych itp. Wszystkie zaprezentowane zastostowania wykorzystywały telefony firmy Nokia, jako tańsze rozwiązanie w porównaniu z koniecznością zakupu przez daną firmę dziesiątków komputerów przenośnych. Firma Network Technologies Polska prezentowała natomiast korzyści finansowe płynące z zaskupu bramek GSM produkowanych przez Nokię. Firma Provident po zainstalowaniu w Polsce 90 bramek zmniejszyła swoje koszty telekomunikacji aż o 40% z 8.7 mln do 5.2 mln zł.
Komentarze / 9
Dodaj komentarz-
lokop pisze: 2005-02-02 20:22Mniej religijne, dobre;) Jeszcze posiadać zabronią;)0
-
lokop1 pisze: 2005-02-02 20:34Czemu jako lokop nie mogę się zalogować, gdybym znał to hasełko :(0
-
reboot pisze: 2005-02-02 20:50Hehe - Psiloc :) W Polsce nie zarobia ;) W Polsce na i-phorum lub na IRCu wszyscy znajduja cracki i jazda :)0
-
AQQ pisze: 2005-02-02 20:57posiadam bramke innej firmy i oszczedzam 60% na 100km0
-
BOSSNOKIA pisze: 2005-02-02 21:107710 jest super,tylko troche duza,poza tym lux fonik.0
-
reboot pisze: 2005-02-02 21:25"Według prezentowanych badań aż 94% wiadomości SMS jest czytanych" - no w sumie jak sie dostanie reklame SMSem, to sie to przeczyta, bo przeciez z komuniktatu "otrzymano 1 wiadomosc" nie wynika czy to sms od dziewczyny czy reklamowy... Ale ja tam jak dostane jakas reklame z MiastaPlusa, to od razu wypieprzam to gowno jak najszybciej z mojego telefonu - nienawidze dostawac reklam...0
-
tomek* pisze: 2005-02-02 23:21JAK NA POCVZATKU SMSA JEST NAPISANE OD ERA SMIETNK:)0
-
DeeM pisze: 2005-02-03 01:42nie dość ze smsy bardzo potanieją i każdy kto nie dzowni bedzie ich pisał i zasypywał innych bardzo duzymi ilościami to jeszcze chca nas zalac raklamą smsowa REKLAMSÓWA!!0
-
lokop pisze: 2005-02-03 11:41No właśnie nie dajmy się zalać spamem, trezba protestować ;)0