Nielsen: jest nowy lider streamingu na telewizorze w Polsce
![Nielsen: jest nowy lider streamingu na telewizorze w Polsce](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/172151/medium/Wojciech_Piechocki_a_lot_of_big_tv_sets_quality_like_for_a_fash_65b7bc8f-d4b9-478f-8728-e2100a0fc318.jpg?1687347180)
Nielsen opublikował najnowsze wyniki The Gauge dla Polski za maj.
Dwie najważniejsze zmiany to:
- wzrost udziału oglądalności telewizji liniowej (87,7%)
- zmiana lidera wśród platform streamingowych - YouTube wyprzedził Netflix
W maju Nielsen odnotował kilka istotnych zmian w oglądalności na ekranie telewizora.
Pierwszą zauważalną zmianą w porównaniu z kwietniem jest wzrost oglądalności telewizji liniowej o 0,3 punkty procentowe, co stanowi 87,7% całkowitej oglądalności telewizji.
Po drugie, wzrosła oglądalność telewizji płatnej (zarówno kablowej, jak i satelitarnej), a spadła oglądalność telewizji naziemnej.
Ostatnią zauważalną zmianą jest spadek oglądalności treści w streamingu, co jest pierwszym takim przypadkiem od czasu uruchomienia zestawienia Gauge: Poland.
Główną przyczyną spadku udziału oglądalności streamingu na telewizorze w maju jest mniejsza oglądalność serwisu Netflix. Wynik na poziomie 1,6%, po raz pierwszy w historii Gauge: Poland, spowodował utratę pozycji najlepiej oglądającej platformy streamingowej na rzecz platformy YouTube, która z kolei w maju osiągnęła rekordowy udział na poziomie 1,7% oglądalności w całej populacji na telewizorze w Polsce.