NEONET zwolni 1/4 pracowników centrali i zamknie część sklepów
![NEONET zwolni 1/4 pracowników centrali i zamknie część sklepów](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/176171/medium/wojciechpiechocki_text_CLOSED_quality_like_for_a_fashion_magazi_0abb743f-7ee8-48f3-a34f-a656f3a90a6d.jpg?1704725589)
Zarząd NEONET potwierdził w specjalnym komunikacie, że spółka jest w trakcie procesu restrukturyzacji, którego celem jest jak najszybsze poprawienie sytuacji przedsiębiorstwa i zapewnienie stabilizacji na przyszłość.
W związku z tym, zarząd poinformował o rozpoczęciu procesu redukcji etatów obejmujących centralę firmy.
Osoby otrzymujące informację o zakończeniu współpracy zostaną wyposażone w kluczowe narzędzia wspierające w tym czasie:
- Pracownicy mają zagwarantowane odprawy, których wysokość będzie uzależniona od stażu pracy.
- Wobec pracowników zachowany zostanie okres wypowiedzenia przewidziany przepisami prawa oraz zapisami w umowie.
- Spółka udzieli pracownikom wsparcia w odnalezieniu się na rynku pracy w ramach specjalnie przygotowanego programu outplacement’owego.
NEONET chce im pomóc w przygotowaniu CV i symulacji przyszłych rozmów rekrutacyjnych oraz przygotuje listy referencyjne.
Dział HR NEONET poleci wytypowanych pracowników firmom rekrutacyjnym, aby jak najszybciej włączyć te osoby w rynek pracy w branży retail.
Przygotowywany jest także dodatkowy pakiet wsparcia w ramach współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy.
Część pracowników otrzyma także możliwość kontynuowania pracy w strukturach GK NEONET.
Spółka NEONET S.A. zatrudnia w centrali 377 pracowników w pięciu grupach zawodowych. Wszystkie grupy zostały uwzględnione w planach redukcji etatów, a łączna liczba pracowników objętych programem grupowych zwolnień sięgnie 80-100 osób.
Dodatkowo w ramach podejmowanych działań realizowana jest likwidacja wybranych sklepów stacjonarnych w sieci NEONET.
Taki proces już się rozpoczął i część sklepów została lub w najbliższych miesiącach zostanie zamknięta. Wszyscy pracownicy zamykanych sklepów stacjonarnych również objęci są programem wspierającym obejmującym m.in. gwarancję odprawy oraz program outplacement’owy.
W przypadku, jeżeli Klient nabył produkt w likwidowanym sklepie, ma do dyspozycji kilka możliwości zgłoszenia reklamacji w zależności od preferowanej przez Klienta formy:
- Możliwość zgłoszenia reklamacji w dowolnym sklepie NEONET.
- Możliwość zgłoszenia reklamacji telefonicznie pod numerem telefonu: 799 36 36 36
- Możliwość zgłoszenia reklamacji mailowo na adres: reklamacje@neonet.pl albo bok@neonet.pl
- Za pomocą formularza na stronie www.neonet.pl
- Możliwość wyrażenia woli zamówienia usług serwisowych pod wskazany przez siebie adres.
Jeżeli w toku realizacji reklamacji podjęta zostanie decyzja o zabraniu sprzętu, wówczas to NEONET zajmuje się całym procesem odbioru urządzenia od klienta a następnie zwrotu urządzenia pod wskazany adres.