Motorola ściga w Polsce Xiaomi i Apple
![Motorola ściga w Polsce Xiaomi](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/172219/medium/335422876_887611442508130_961370875635291859_n.jpeg?1687614872)
Polski oddział Motoroli zdradził swoje najnowsze udziały w rynku. Dane podał Rami Khalife, Senior PR & Marketing Specialist.
Khalife podał, że udział jego firmy w sprzedaży smartfonów w maju 2023 r. wyniósł 13,1%.
Są to dane instytutu badawczego GfK, czyli główny benchmark dla producentów smartfonów.
Oznacza to, że Motorola (Lenovo) w tym roku może powalczyć o drugą lub trzecią pozycję na naszym lokalnym rynku rywalizując z Xiaomi i Apple.
Lenovo dobrze wykorzystuje aktualną słabość swoich rywali dodatkowo wspierając swoją aktywność wyższymi niż wcześniej wydatkami.
W Polsce na rynku smartfonów dominuje Samsung, którego udział zbliża się do 40% rynku. Drugą pozycję z udziałami o połowę niższymi zajmuje Xiaomi. Trzecią pozycję ma Apple. Czwarta jest Motorola. Różnice między miejscami 2 i 4 nie są duże i w każdym miesiącu i kwartale lista TOP4 może się dynamicznie zmieniać.
Jeśli chodzi o udziały wartościowe to nasz lokalny rynek jest od lat całkowicie zdominowany przez dwie marki: Samsunga i Apple (podobno mają w sumie około 70% rynku). Reszta graczy (z Chin) skupia się na sprzedawaniu tanich urządzeń, bo na razie ich strategia nie pozwala na mocne i długie inwestycje w budowę pozycji w segmencie premium.