Motorola dostarcza system łączności TETRA dla Dublińskiego Systemu LUAS LRT
W ramach umowy o wartości 1,3 milionów EUR, Motorola, we współpracy z Sigma Wireless Communications, Ansaldo Transporti i Alcatel, dostarcza system łączności dla nowego dublińskiego systemu LUAS LRT (Light Rail Transit - lekki transport szynowy). Nowy system LUAS LRT, który zostanie uruchomiony w Dublinie w 2003 roku, jest obsługiwany przez system łączności zgodny ze standardem TETRA (TErrestrial Trunked RAdio), wdrażanym przez firmę Sigma Wireless Communications, strategicznego partnera Motoroli i jej dystrybutora na terenie Republiki Irlandii. System TETRA wykorzystuje infrastrukturę Dimetra (TETRA) firmy Motorola i obsługuje około 200 abonentów poprzez cztery stacje bazowe.
W 2002 roku Motorola wraz z Sigma Wireless wygrała przetarg na dostawę infrastruktury łączności dla systemu LUAS, która będzie częścią zintegrowanej sieci umożliwiającej sterowanie i zarządzanie flotą pojazdów. System będzie również w czasie rzeczywistym przekazywał poprzez sieć TETRA informacje o pasażerach w oparciu o informację o lokalizacji pojazdu. Przewiduje się, że system będzie rozbudowany wraz z rozwojem sieci tramwajowej i powstawaniem nowych tras. Do chwili obecnej dostarczono 100 przewoźnych terminali TETRA Motorola MTM700 i 40 terminali przenośnych Motorola MTP700; kolejne zamówienia są w trakcie realizacji.
TETRA Motorola MTM700 | |
![]() | ![]() |
Motorola MTP700 | |
![]() |
System TETRA firmy Motorola zwiększa bezpieczeństwo motorniczego i pasażerów. Komunikacja z pasażerami tramwaju odbywa się z bezpośrednio ze sterowni, umożliwiając kierowcy skupienie się na prowadzeniu pojazdu. Wsparcie techniczne dla motorniczego będzie dostępne bezpośrednio ze sterowni, znacznie skracając czas szkolenia motorniczych, które zostaną ograniczone do kwestii dotyczących samego kierowania pojazdem, a nie kwestii inżynieryjnych. TETRA zapewnia system lokalizacji wszystkich tramwajów wspomagający system podstawowy wykorzystujący sieć światłowodową. Pracownicy mogą kontaktować się pomiędzy sobą i mają stały dostęp do sterowni, natomiast pasażerowie mogą uzyskać bezpośredni kontakt ze sterownią za pomocą znajdującego się w pojeździe alarmowego systemu łączności.
Z systemu korzystają motorniczy, pasażerowie tramwajów, służby ratownicze, kontrolerzy biletów, działy prawne, służby zajmujące się utrzymaniem pojazdu, zespół zajmujący się konserwacją instalacji stałych, pracownicy zajmujący się utrzymaniem przystanków, pracownicy zaplecza, technicy i kurierzy, operatorzy sterowni, inspektorzy i kierownicy ds. operacyjnych.
Motorola zyskała doświadczenie w budowie rozwiązań łączności dla sektora transportowego podczas wdrażania podobnego systemu łączności dla nowego kopenhaskiego metra. Współpraca z Sigma Wireless wnosi do projektu ważną wiedzę lokalną, kontakty z użytkownikami końcowymi oraz umiejętności techniczne w zakresie instalacji, uruchamiania i długoterminowego wsparcia lokalnego.
Ian Heath, Dyrektor odpowiedzialny za ten projekt w Sektorze Rozwiązań Komercyjnych, Rządowych i Przemysłowych (CGISS) firmy Motorola powiedział: "Działania Motoroli na tym rynku zyskują na intensywności. Wraz z naszym dystrybutorem i partnerem strategicznym, Sigma Wireless, przewidujemy konieczność rozbudowy sieci po wdrożeniu kolejnych systemów LRT".
Tony Maguire, Dyrektor Zarządzający Sigma Wireless dodał: "Kontrakt na dostawę pierwszej sieci TETRA o zastosowaniu komercyjnym w Irlandii potwierdza pozycję Sigma Wireless jako wiodącego irlandzkiego dostawcy systemów łączności bezprzewodowej".
Komentarze / 7
Dodaj komentarz-
wsh pisze: 2003-07-29 18:07ee nie jezdze tramwajami ani takimi innymi ale brawa dla motoroli, widac ze to firma ktora ma doswiadczenie i zna sie na rzeczy0
-
Bart_22 pisze: 2003-07-29 18:56Hmmm jak to skomentowac? :)0
-
blobi pisze: 2003-07-29 21:49NO tak!Teraz maszyniści zamiast uwaznie prowadzic pojazd bedą sobie pogrywali w gry java niechybnie zainstalowane w tych terminalach albo gadali na czatach przez wap ;DDDDD Wzrosnie ilość wypadków :))0
-
Chris_ pisze: 2003-07-29 22:05yyy.......... hmm.......... fajn(i)e :))0
-
kamikaze pisze: 2003-07-30 00:19ale jednoczesnie bedzie wiedzial o korkach - moze jakis objazd bocznym torem...:)0
-
qwertz pisze: 2003-07-30 12:42A od kiedy to w Dublinie są tramwaje? Bo chyba nie o DART chodzi? Jak tam mieszkałem to nie było, a transport publiczny był 1000 razy gorszy niż w Warszawie......0
-
sebekoo pisze: 2003-07-30 13:51byc moze teraz sie polepszyło0