MediaTel chce włączyć się w konsolidację rynku

Drukuj

Zarząd MediaTel dokonał zmiany priorytetów inwestycyjnych spółki. Decyzja ma na celu optymalizację wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy w średnim i długim terminie.

W szczególności, wpływ na taką decyzję zarządu spółki miały następujące czynniki:

1. Zarząd MediaTel prowadzi rozmowy z podmiotami, które mogą w perspektywie najbliższych miesięcy zaowocować wzięciem udziału przez spółkę w konsolidacji na rynku operatorów telekomunikacyjnych. Na obecnym etapie spółka może uczestniczyć w tych procesach zarówno jako podmiot przejmujący jak i przejmowany;

2. Uruchomienie usług NDS w listopadzie 2004r., umowa z Energis Polska, która stworzyła dla spółki nowe możliwości działania bez konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych przewidzianych w prospekcie emisyjnym (raport bieżący nr 70/2005) oraz wprowadzenie do oferty spółki połączeń lokalnych począwszy od dnia 7 marca 2005 r.

Zarząd MediaTel podjął uchwałę w sprawie zmiany celów emisji akcji w następujący sposób:

LP. OPIS CELU KWOTA (TYS. ZŁ) STOPIEŃ REALIZACJI
1. Rozbudowa infrastruktury na potrzeby ringu światłowodowego w Warszawie 200 Zrealizowano w 50%
2. Rozbudowa infrastruktury w związku zakupem sieci szkieletowej od Energis Polska 200 Zrealizowano w 80%
3. Rozbudowa infrastruktury centrali HOST, macierze dyskowe, automatyczny back-up, podniesienie wydajności również dla usług połączeń lokalnych 2 000 Zrealizowano w 30%
4. Rozbudowa infrastruktury radiowej w Warszawie 800 Zrealizowano w 80%
5. Uruchomienie usług NDS w warszawskim obszarze tranzytowania, w tym kampania reklamowa MEDIATEL prefiks 1031 „Nie daj się doić” 1 150 Kampania trwa w okresie
03-04/2005r.
6. Uruchomienie dostępu do usług pre-paid na obszarze całej Polski, w tym planowane wydatki reklamowe 1 800 Planowane
7. Zakup i wdrożenie oprogramowania CRM, modułu sprzedaży oraz nowego systemu FK. 200 Wdrożenie zrealizowano w 60%
8. Jesienna część kampanii reklamowej MEDIATEL prefiks 1031 „Nie daj się doić” 900 Planowane
  Razem:  7 250  

Spółka oczekuje, że efekty poniesionych wydatków będą widoczne już w najbliższej przyszłości oraz przełożą się na wzrost wartości firmy. Zakup oprogramowania CRM, modułu sprzedaży i nowego systemu FK pozwolą na sprawniejszą obsługę klienta, a także na analizę bazy danych obecnych i potencjalnych klientów. Wszystkie trzy systemy są ze sobą zintegrowane, co znacznie poprawi komunikację wewnętrzną jak i możliwość dokonywania analiz oraz nieustannego zwiększania możliwości technicznych spółki w celu świadczenia usług dla zwiększającej się liczby klientów.

Zakup urządzeń na potrzeby ringu światłowodowego daje możliwość podniesienia bezpieczeństwa i nieprzerwanego świadczenia usług, np. w przypadku awarii. Rozbudowa infrastruktury centrali HOST o moduł back-up oraz podniesienie jej wydajności umożliwi świadczenie usług połączeń lokalnych również dla obszarów poza Warszawą. Rozbudowa sieci radiowej daje możliwość świadczenia wszystkich usług bezpośrednio abonentowi bez konieczności zakupu łączy u innych operatorów, a co za tym idzie, znaczne obniżenie kosztów takiego dotarcia do abonenta.

Kampania reklamowa pod hasłem „Nie daj się doić” rozpoczęta w marcu br. potrwa do końca kwietnia i ma spowodować wzrost świadomości marki MEDIATEL. Założeniem kampanii jest przekazanie potencjalnym klientom jasno sformułowanego komunikatu, że możliwe jest świadczenie wysokiej jakości usług telekomunikacyjnych za niższą cenę. Do spółki docierają już pierwsze sygnały z rynku, że kampania została zauważona dzięki niekonwencjonalnej formie przekazu, jak i częstej obecności w mediach. Jesienna część kampanii ma wzmocnić świadomość marki. O pozytywnym odbiorze kampanii świadczy również dynamiczny przyrost nowych abonentów.

Zarząd wyraża przekonanie, że strategia spółki polegająca na oferowaniu zintegrowanych usług telekomunikacyjnych i transmisji danych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz wybranych odbiorców indywidualnych wsparta realizacją wspomnianych celów emisji doprowadzi do zwiększenia liczby klientów i przychodów z ich ruchu, czyli parametrów tworzących wartość firmy telekomunikacyjnej w średnim i długim okresie.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz