Marka Apple jako pierwsza w historii warta ponad 0.5 bln dolarów
Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2023, ujawniając, że wiele ze 100 najlepszych marek na świecie znajduje się w stanie stagnacji.
Tempo wzrostu ogólnej wartości analizowanych marek gwałtownie spadło po znacznym wzroście w ubiegłym roku.
W tym roku tempo wynosiło 5,7% w porównaniu do zeszłorocznego wzrostu o 16%.
Wartość tych 100 marek zwiększyła się w sumie do 3,3 bln USD (3,1 bln USD w 2022 r.).
Apple pozostaje marką nr 1 11 rok z rzędu. Jest to pierwsza marka, której wartość przekroczyła pół biliona USD.
Amazon jest numerem 3, a Google nr 4. Samsung zajmuje wysoką 3 pozycję.
Według rankingu Interbrand takie marki jak CISCO, IBM, Orance, SAP są więcej warte niż np. marka Facebook. Marka IKEA jest niemal tyle samo warta co Accenture.
Na 87 pozycji w rankingu jest Xiaomi, a na 92 Huawei.
Gonzalo Brujó, globalny dyrektor generalny Interbrand, powiedział: "Po kilku latach silnego wzrostu marek, weszliśmy w okres stagnacji, z tegoroczną tabelą pokazującą umiarkowany wzrost ogólnej wartości marki wśród największych światowych marek".