Manifestacja związków zawodowych Telekomunikacji Polskiej
Oświadczenie Telekomunikacji Polskiej w sprawie manifestacji związków zawodowych
28 stycznia 2005 roku w Warszawie, przed gmachem Ambasady Republiki Francuskiej i przed siedzibą Telekomunikacji Polskiej odbyła się manifestacja związków zawodowych TP. Telekomunikacja Polska wyraża ubolewanie, że pracownicy zostali zmuszeni do wyjścia na ulicę, aby w ten sposób wyrazić swoje niezadowolenie z powodu planowanych zwolnień w ich Firmie.
Zarząd Telekomunikacji Polskiej nie ucieka od odpowiedzialności i deklaruje, że wszystkie sporne kwestie będą rozwiązywane przy stole negocjacyjnym, zgodnie z przepisami prawa. Wierzy, że tylko poprzez rozmowy i wzajemne przedstawianie swoich racji można doprowadzić do kompromisu, który będzie mógł być zaakceptowany przez obydwie strony.
Dotychczas odbyły się dwa spotkania Zarządu Telekomunikacji Polskiej ze związkami zawodowymi. Planowane są kolejne. Strony rozmów zgodnie oświadczyły, że widzą możliwości zminimalizowania skutków społecznych planowanych zwolnień. Członek Zarządu TP Wojciech Roman ds. kadrowych przyjął dziś przedstawicieli związków zawodowych.
Celem zmian w zatrudnieniu jest nieustanne podnoszenie efektywności i dostosowanie się firmy do coraz bardziej konkurencyjnego rynku
telekomunikacyjnego w Polsce tak, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów.
Telekomunikacja Polska pragnie podkreślić, że zachodzące zmiany w żadnym stopniu nie odbiją się negatywnie na obsłudze Klienta. Troska o jego satysfakcję pozostaje priorytetem naszej Firmy.
Zmiany w Prawie telekomunikacyjnym, szybka liberalizacja rynku, a także wojna cenowa zwłaszcza w sektorze telefonii stacjonarnej spowodowały, że otoczenie rynkowe stało się bardziej wymagające. Aby sprostać i odpowiadać na oczekiwania i wyzwania rynku, firma musi obniżać koszty operacyjne, w tym koszty zatrudnienia. Musimy też dostosowywać strukturę i poziom zatrudnienia do nowych zadań, które stoją przed firmą.
O podejmowanych działaniach i sposobie przeprowadzenia tych zmian w pierwszej kolejności będziemy rozmawiać ze związkami zawodowymi.
Komentarze / 38
Dodaj komentarz-
ancilla pisze: 2005-01-28 18:50Bo się rozpłaczę!!!0
-
Gec pisze: 2005-01-28 19:00Dostali po 38 tys. odprawy! Chyba nieźle... Poza tym tepsa musi zwalniać aby przyjmowac młodych nieskrzywionych komuną ludzi.0
-
Yanie pisze: 2005-01-28 19:01NO COMMENTS!0
-
Piotr pisze: 2005-01-28 19:08Troska o jego [klienta] satysfakcję pozostaje priorytetem naszej Firmy. Mega ROTFL0
-
wet pisze: 2005-01-28 19:12Ludzie - weźcie się do roboty, byłem wielokrotnie petentem w biurach TEPS-y; godzinami w kolejce na korytarzu, a w pokojach pogawędki, facet wisiał na telefonie prywatnie (słyszałem temat) ponad pół godziny!!!0
-
maciej-d pisze: 2005-01-28 19:33ja radze pracownikom znikać z tepsy teraz puki dostąją odprawy. za parę lat tepsa będzie w tak kiepskiej sytuacji że bedzie wywalac bez odpraw.0
-
Grzechotnik pisze: 2005-01-28 20:01A nie mówiłem ???? Nagłośnili!!!!!0
-
Maras pisze: 2005-01-28 20:13Gec-nie wiesz o czym piszesz. to samo było podczas prywatyzacji jak to media pisały bzdury że zwykła sprzątaczka w TP dostanie 2milardy złotych za akcje. Kwota przeznaczona na restrukturyzacje to nie tylko odprawy. A ty i inni całą ta kwotę podzieliliście przez plan zwolnień i wyszła wam srednia 38 tys nie ma nic wpółnego z rzeczywistością. na takiej samej zasadzie średnia krajowa pensja to ok2500zł tylko że jak się rozejrzysz do okoła to niewielu tyle zarabia, wiec przemyśl to sobie jeszcze raz czy tak każdy dostanie po te 38tys. A zresztą co to jest 38tys?? Zwolnią 4 tys. a na to miejsce zatrudnią 50 pseudo konsultantów z FT a każdemu z nich płacą po 70-80 tys. miesięcznie! Te protesty teraz mało mnie wzruszają bo związki niewiele zrobiły przez ostatnie lata gdy zwalniano 43 tys. pracowników TP. tylko teraz dobierają się do samych działaczy i ich pociotków, wiec zaczynają robić wielki szum. A co robili prędzej?0
-
Maras pisze: 2005-01-28 20:17wet- TP to nie tylko biura. to także piony techniczne dbające o całą infrastrukturę stacyjną i liniową. Tylko że te piony już praktycznie nie istnieją (zwolnieni) i nie ma kto dbać o tą infrastrukturę.0
-
TomekU pisze: 2005-01-28 20:45wet- zawsze znajdzie się ktoś taki kto będzie odwalał prywatę ale nie można genaralizować. Pracownicy z którymi klient ma do czyninia na codzień, co ludzie odwalający \"czarną robotę\". Nie widać tego co robią w zamkniętych biurach i ile godzi po pracy siedzą aby wszystko co trzeba było zrobione. Denerwuje mnie jak ktoś ocenia pracowników TPSA tylko przez pryzmat działań calej firmy. To zarząd wyznacza kurs firmy a nie pracownicy którzy są ostatnim ogniwem. Mars - masz rację cała strona sieciowa jest w coraz gorszym stanie. firmy PZP dostają coreaz mniej kasy za jej utrzymywanie, więc na to leją. A pracownicy sieci nie mają czasu na dopilnowanie wszystkiego.0
-
mafioso pisze: 2005-01-28 21:01Szczerze mówiąc mam dosyć tych kobitek w telepunktach. Ordynarne, chamskie, butne, nie wiedzą prawdopodobnie jeszcze co to obsługa klienta. Dlatego wcale mi nie żal tych ludzi. Rodzinne powiązania odgrywają tu kluczową rolę. Bo cóż można zrobić takiej pindzie co ma wszystko i wszystkich w d*pie. Musi nastąpić równierz zmiana pokoleniowa. Młodzi trzeźwiej podchodzą do rzeczywistości bo wiedzą co to bezrobocie.0
-
MobileFan pisze: 2005-01-28 22:04Maras dobrze mówisz,porządnych pracowników z pionu technicznego już dawno zwolnili,a teraz dobierają się za tych z góry co nic nie robią i tylko kombinują żeby zostać na stołkach kase za darmo brać.Związki zawodowe to terz sobie mogą.....0
-
ccc pisze: 2005-01-29 06:34ciekaw jestem kto z was widzial te 38 tys. gdyby tak bylo to wiele osob na ochotnika by sie zglaszalo do odejscia...0
-
luk pisze: 2005-01-29 09:11Orientuje się ktoś po ile są smsy do sieci zagranicznych w POPie? Dzięki.0
-
robi pisze: 2005-01-29 09:53Dialog zabrał milion, inne sieci razem też tyle. Jeżeli wszyscy maja kom w domu , to co co im stacjonarny. Trzyma dużo ludzi dla netu, ale od tego roku inni bedą udostępniali szerokie pasma bez tpsa. Czas dobrych zysków sie skączył , do tego france telekom trzeba podbudawac poniewaz ma straty.0
-
olek_01 pisze: 2005-01-29 09:56niedługo zacznie się odłączanie ( odchodzenie od łączny ) od TPSA ,skoro prawie wszyscy mają komórki...:-)) a poza tym te odprawy,nie ma co żałowć tych pracowników.0
-
fazafm pisze: 2005-01-29 10:04ja juz bym dawno zrezygnowal ze stacjonarnego na miejscu rodzicow ale coz.... chca palac za nic 50zl0
-
bubu pisze: 2005-01-29 10:35Witaj Mafiozo!!! ,choc nie jestem pracownikiem TP , to nie moge sie z toba zgodzic . Mam wrazenie ze pomylily Ci sie czasy lat 80-tych lub 90-tych z rzeczywistoscia 21 wieku.Pracownicy telepunktow choc w wiekszosci rzeczywiscie od wielu lat zatrudnieni w tej firmie obecnie egzystuja w zupelnie nowej rzeczywistosci , nie sadze zeby ich zachowanie wobec klienta zasadniczo odbiegalo od postawy innych pracownikow w handlu.Dlatego jak sadze uczciwie byloby abys nieco rozsadniej formulowal opinie na forum publicznym.Jesli jednak doswiadczyles osobiscie jakiejs sytuacji o ktorej piszesz sadze ze nie bedzie dla Ciebie problemem podzielenie sie spostrzezeniami,pozdrawiam0
-
Anakonda pisze: 2005-01-29 11:22Witam! Powiem jedno, z tej oto okazji BARDZO poważnie ponownie przemyślę odłączenie telefonu stacjonarnego TEPS-y. Zrobiłbym to już dawno ale jakoś przez sentyment trzymam to w domu i za to płacę. Telefon stacjonarny posiadam od około 25-30 lat więc się jednak trochę przywiązałem do numeru i tylko z tego powodu go nadal mam, bo finansowo to same straty jako, że i tak dzwonimy głównie z komórek (ERA, a nie IDEA przypadkiem) a stacjonarny z najniższym abonamentem to trzymamy dla znajomych.0
-
kulboj pisze: 2005-01-29 11:24luk: 20 groszy :)0
-
amstaf pisze: 2005-01-29 11:27niech nie strajkuja tylko zabiora sie do pracy wczoraj doladowywalem konto POP przez numer 300900900 kilkukrotnie mnie rozlonczyło konta nie doladowalo pieniażki zabralo a wspaniala pani z BOK powiedziala zebym nie korzystal z tej uslugi :) smiech to niech ja zlikwiduja a nie kradna ludziom pieniedzy UWAGA nie doladowujcie telefonu przez ta ich smieszna linie :) pozdrawiam0
-
luk pisze: 2005-01-29 13:07Dzięki kulboj.0
-
adam pisze: 2005-01-29 13:41ciekawe czy jeszcze bardziej siadzie sposob obsluga klienta, chociaz twierdza, ze tak nie bedzie, az mi sie wierzyc nie chce0
-
gorant pisze: 2005-01-29 14:29Obsluga klienta jest pieta achilesowa TPSA wydaje sie jakby byla z innej bajki wcale im nie wspolczuje bo oni przewaznie juz swoje wzieli w roznych gratyfikacjach mysle o tych strajkujacych a teraz pewnie jeszcze odprawy dostana o czym wiekszosc spoleczenstwa moze tylko pomarzyc0
-
www.ck-la.tk pisze: 2005-01-29 15:58kapitalizm w dzialaniu... swoja droga ciekawe kiedy zaczna amsowo zwalniac pracownikow ery czy plusa...0
-
Kian pisze: 2005-01-29 18:01Ciekawe, czy ostatnie pogłoski o odejściu prezesa TP mają coś wspólnego z tą sytuacją. Może grupowe zwolnienia to powienien być element szerszego planu restrukturyzacji, a nie jedyny na nią pomysł. I nie ma co zwalać winy na Francuzów - w Centertelu, z którego uslug korzystam też jest polsko-francuski zarząd, który jakoś potrafi działać efektywnie.0
-
stan pisze: 2005-01-29 18:37Trzeba przyznać, że prywatyzacja TP była przeprowadzona w sposób skandaliczny. Państwowa firma z Francji przejęła państwową firmę z Polski. I teraz mamy tego efekty...0
-
yo_gi pisze: 2005-01-29 21:44hmmm... z tego co ja słysze od sąsiada co pracuje w tepsie to naprawde jest za dużo pracowników i więkrzość sie obija, wiec niestety ale nie bedą zarabiali za nic. A tak pozatym słyszał już ktoś, że niedlugo ma się podnieść abonament standardowy ale za to mają sie ceny impulsów zmniejszyć???0
-
mafioso pisze: 2005-01-29 22:00Bubu pozdrowienia !!! Na początek chciałem zaznaczyć, że to są moje prywatne wnioski, ale to chyba oczywiste. Jeśli chodzi o przykłady ignorancji to jest ich tak wiele i nie chce się tu rozpisywać. Natomiast jak kolega *gorant* zauważył piętą achilesową tej firmy jest obsługa klienta i masz doskonałą racje, że mentalność tych ludzi jest rodem z lat 80-dziesiątych. Sam, jak pewnie zauwazyłeś jestem klientem TPSA i jestem z usług zadowolony (ceny to inna historia ;-)).0
-
mafioso pisze: 2005-01-29 22:00Natomiast jeśli mam jakiś problem i idę z tym do telepunktu, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że jestem tam traktowany jak wróg spokojnego dnia tych pań. I jeszcz jedna uwaga. Pewnie \"polityka\" TPSA wprowadza to zamieszanie, ale stałem się jej ofiarą, że klinci są odsyłani na BlueLinie. Wyobraź sobie przez więcej niż pół roku byłem tak odbijany z miejsca w miejsce aby uruchomić zelcnie zapłaty przez bank. Przez ten czas nie były pobierane oczywiście z rachunku przelewy, a na koniec całej historii podsumowano mnie pięknymi odsetkami. Wina była oczywiście w Telepunkcie, bo pani wpisała błednie numer rachunku ( cyfry się zgadzały, były tylko niepotrzbnie krseczki). Ale to jszcze nic. Przechodząc na isdn odłączono mi na 3 miesiące telefon w firmie !!! gdyż pani w Telpunkcie pogubiła jakieś papiery. Teraz jestem na etapie całkowitej rezygnacji usług TPSA i przechodzę całkowicie na GSM. Tutaj mają przynajmniej porządek. Jszcze raz pozdrawiam.0
-
XYZ pisze: 2005-01-29 22:34Bzdury.... jak zwykle najglosniej sie wypowiadaja ludzie, ktorzy gowno wiedza w temacie.... Jesli Zarzad chce obnizyc koszty to powinien zaprzestac marnotrastwa polegajacego na permanentnej restrukturyzacji, na ciaglych zmianach struktury, na ciagle sprzecznych koncepcjach... to sa olbrzymie koszty a do tego powoduja chaos i balagan powodujacy ze przecietny pracownik nie wie wlasciwie gdzie i do kogo zwracac sie ze sprawa. Jesli chodzi o klienta to dawno przekroczono moment gdy klient nie moze byc nalezycie obsluzony bo nie ma komu wykonac roboty/zlecenia..... powinni pomysle o tym zgraja polsko-francuskich prezesikow, ktorzy traktuja firme jak wlasne prywatne rancho, ktorzy powinni za to stanac przed prokuratorem za dzialanie na szkode spolki gieldowej. pozdrawiam0
-
MobileFan pisze: 2005-01-30 17:44TP sami się zniszczą0
-
dik pisze: 2005-01-30 18:58niech pada ta komuna0
-
Stella pisze: 2005-01-30 20:30Sam pracuje w tej firmie. Problem jest w pracujacych ludziach.... pracowalo tam jakies 80 000 ludzi zwolnili ponad polowe nie przyjmuja prawie wogole ludzi technika poszla bardzo do prozodu i ci ludzie ktorzy tam zostali po prostu nie sa sobie w stanie poradzic z technik babki nie potrafia windowsa obslugiwac !!! office !!! i jak ma byc dobrze w tej firmie ? haaaa ja spadam ztej firmy z wielkum usmiechem :)0
-
Alexander25 pisze: 2005-01-30 22:24No i poziom obsługi klienta będzie jeszcze bardziej tragiczny niż teraz... szkoda gadać0
-
XYZ pisze: 2005-01-30 22:59Stella glupstwa wypisujesz..... a jezyk, ktorym poslugujesz sie sam cie demaskuje...0
-
olek_01 pisze: 2005-01-31 16:33***XYZ a skąd wiesz??? może ***Stella rzeczywiście piszę prawdę??? jaki masz pwód nie wierzyć mu??? przecież ludzie dalej tkwią w standardach komunustycznych z lat 80tych i to nie tylko pracownicy TPSY ,malo masz dowodów choćby na tym forum???0
-
XYZ pisze: 2005-02-01 15:23Na tym forum jest wiele przykladow na zatwardziala kołtunerie i imbecylizm niektorych.... W tej firmie zmienilo sie wszystko..... Spojrz inaczej.... czy wsrod operatorw GSM nie ma tez olewackiego podejscia do klienta... czyz nie jest tak ze w reklamach jest pieknie a jak podpiszesz cyrograf to moga Cie dymac i nawet nie mozesz zmienic planu taryfowego..... a jak jest z proba wycofania sie z korzystania z usług TELE2..... czyz malo bylo przykladow na to????? Wszyscy operatorzy sa tacy sami.... a klient ma tyle do gadania co w relacjach z bankiem.... A co do TP to dochodzi jeszcze balagan bo pozwalniali nadmiernie ludzi i nie ma komu na czas zalatwic klienta.... i winny jest temu francuski wspolwlasciciel, ktoremu Polska pomyliła sie z kolonia w Algierii ... ta cala polska banda szmalcowników na górze, ktora dla stołka i słuzbowego Passata sprzedała by ojca i matke... nie mowiąc juz o honorze! Pozdrawiam0