Lucent przygotował usługę typu ringback tones
Lucent Technologies wprowadził na rynek aplikację, która umożliwia abonentom sieci mobilnych i stacjonarnych wybieranie nagrań muzycznych lub innych wiadomości głosowych, które mają być odtwarzane, gdy inny, dzwoniący do nich abonent, oczekuje na połączenie. Telecom New Zealand oferuje obecnie usługę opartą na aplikacji MiRingBack Lucenta – w Nowej Zelandii usługa nazywać się będzie "Caller Tunes."
W przeciwieństwie do ogólnodostępnych sygnałów telefonicznych, MiRingBack odtwarza melodię lub wiadomość głosową abonentowi dzwoniącemu. Dzwoniący słyszą wybrane przez abonenta dźwięki – na przykład hit z list przebojów – aż do momentu, gdy telefon zostanie odebrany. Usługa umożliwia abonentom dopasowanie sygnału do swoich upodobań poprzez wybór jednej z wielu opcji, takich jak klipy muzyczne, efekty dźwiękowe, spersonalizowane komunikaty czy reklamy. MiRingBack to nie tylko usługi rozrywkowe dla abonentów indywidualnych – aplikacja umożliwia także przedsiębiorstwom wykorzystanie połączeń telefonicznych do reklamy swoich usług czy produktów.
"Usługa MiRingBack Lucenta to zupełnie nowy wymiar personalizacji procesu komunikacji – pozwala użytkownikom wyrazić swoją indywidualność, co jest bardzo ważne na przykład dla nastolatków. Także przedsiębiorstwa mogą w ten sposób przekazywać informacje firmowe swoim klientom czy partnerom biznesowym," powiedział J. J. Lhospital, wiceprezes działu aplikacji w Mobility Solutions Group Lucenta. "MiRingBack łączy w sobie nowe możliwości multimedialne z już istniejącą usługą, czyli w sumie daje nową usługę 'lifestyle', oferując w ten sposób operatorom sieci mobilnych i stacjonarnych nowe możliwości zwiększenia przychodów, a także przyciągnięcia nowych i utrzymania istniejących klientów." Telecom New Zealand będzie początkowo oferował usługę swoim abonentom mobilnym.
Każdy użytkownik usługi MiRingBack może stworzyć wiele profili dla osób dzwoniących i przypisać każdemu z nich inny sygnał. Usługa oferuje abonentom wiele ciekawych funkcji, takich jak możliwość wyboru różnych wiadomości w zależności od pory dnia czy konkretnej okazji, oraz opcja zdefiniowania pojedynczych osób lub grup osób. W Nowej Zelandii początkowo oferowana będzie jedna melodia, z czasem zostaną dodane kolejne.
W przeciwieństwie do ściąganych przez użytkowników 'dzwonków' telefonicznych, które zapisywane są w aparacie telefonicznym, zwrotne sygnały dzwonienia przechowywane są w sieci, dzięki czemu operatorzy mogą oferować je jako specjalną usługę.
Aplikacja MiRingBack działa w oparciu o Enhanced Media Resource Server (eMRS) Lucenta, serwer zasobów medialnych klasy operatorskiej.
W Polsce taką usługę testuje sieć Era, a platforma Lucenta wykorzystywana jest w ofercie prepaid PTK Centertel.
Komentarze / 15
Dodaj komentarz-
Xyan pisze: 2004-10-23 13:45Pierwszy:-) w niemczech w vodafone juz chyba cos takiego maja?? jestem za!!0
-
raror pisze: 2004-10-23 13:47oooo, fazowa sprawa.0
-
jargrab pisze: 2004-10-23 14:17fajna sprawa, szczególnie firmy mogą na ty zyskać, dla klientów indywidualnych jest to według mnie kolejny gadżet- ale jeżeli ma sprawić komuś radość, a operatorowi przysporzyć kolejnych wpływów to czemu nie;)0
-
Soul Calibur pisze: 2004-10-23 16:05Mała rzecz a może cieszyć - prawda? A nich będzie DYSZKA!0
-
Mike pisze: 2004-10-23 16:25Jesli Era "testuje" ta usluge, to na pewno tanio nie bedzie xD0
-
orko1990 pisze: 2004-10-23 18:03oj jak era ceny poda to ludziom az sie w glowie zakreci0
-
www.fazafm.com pisze: 2004-10-23 18:36Juz jakis czas temu przestaly mnie bawic obrazki tapety dzwonki polifoniczne i temu podobne gadzety...liczy sie to ile zaplace za rozmowe jaki bedzie cennik a nie jakies zabawki...a jezli juz rozmowy spadna na tyle ze nie bede sie zastanawial ile place to wtedy bede sie bawil o ile przyjdzie mi na to ochota...0
-
wet pisze: 2004-10-23 22:15Nadzieja na to, że nie tylko "Eliza" będzie tłem do oczekiwania, czyli koniec monotonii ?0
-
Soul Calibur pisze: 2004-10-23 22:59Od niedawna jestem tutaj zalogowany i widzę że nie dość że zegar na tej stronie się późni to jeszcze źle oblicza mój czas spędzony na niej. O co tu chodzi?0
-
miczu pisze: 2004-10-24 00:09no co mi po tym jak znając zycie bedzie to drogie jak holera :-))) bo to Polska własnie :D0
-
mat-lis pisze: 2004-10-24 01:12fajne to nawet tylko ile kosztuje ??0
-
olek_01 pisze: 2004-10-24 19:13***miczu,cholera pisze się przz ch:-)) a do tematu: fajne,tylko ciekawe jak będą reagować ludzie na takie cos? :-) dzwoni do mnie np Ciocia z Bielska a tu Lepper mówi "Balcerowicz musi odejść" hehe,ale sie zdziwi;-))0
-
mardall pisze: 2004-10-25 11:26całkiem sympatyczna sprawa0
-
Dan pisze: 2004-10-25 13:11Podobno coś takiego działa w Korei i Japonii od dawna. Bardzo fajna usługa, aby tylko nie była zbyt droga (a może będzie gratis - tylko np. aktywacja i zmiana kosztuje)0
-
madzer pisze: 2004-10-25 15:04zwykła sciema... po co taki news jak i tak u nas sie nie sprawdzi?0