Konsolidacja marki Idea
Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o konsolidacji marki Idei (rezygnacja z sub-marek Optima i Meritum) i zaprezentowała nowa wizualizację rynkową sieci. Obecnie logotyp Idei to białe logo (IDEA) położone centralnie na żółtym (nasyconym), prostokątnym tle oraz hasło przewodnie: "Idea - łączy Cię z ludźmi".
Uzyskane w pierwszym półroczu 2003 r. dobre wyniki sprzedaży, udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - uważa Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - Obecnie przyszła chwila na konsolidację marki wokół jej najważniejszych elementów i atutów postrzeganych przez klientów. Ujednolicona, silniejsza marka Idea, zapewni naszej firmie dalszy dynamiczny rozwój w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji i usprawni współpracę w ramach Grupy TP. Decyzję o konsolidacji marki podjęliśmy jednak przede wszystkim w odpowiedzi na preferencje i oczekiwania naszych klientów, którzy oczekują przejrzystych, zrozumiałych rozwiązań. Ujednolicenie marki jeszcze lepiej wyróżni Ideę na rynku telefonii mobilnej, ułatwiając klientom poruszanie się po naszych usługach i ofercie. W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, ale przede wszystkim budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. Dzięki temu będziemy wzmacniać pozytywne, długofalowe relacje z naszymi klientami, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami, a także jeszcze lepszą obsługą klientów"
Nowa strategia rynkowa - konsolidacja marki Idea
Dlaczego zmienia się wizualizacja marki Idea?
-
Aby realizować ambitne cele biznesowe i być w perspektywie kilku lat liderem rynkowym
-
Aby dopasować się do zmieniającego się otoczenia i potrzeb klientów
-
Aby wzmocnić widoczność (wyróżnienie) marki Idea w mediach
-
Aby budować silną i spójną markę
-
Aby rozwijać wizerunek pożądanych wartości marki Idei, jako marki otwartej, kreatywnej, dynamicznej, nowoczesnej, spójnej, myślącej o przyszłości i wyróżniającej się na rynku.
Zgodnie z nowym pozycjonowaniem marki: "IDEA to marka, która daje Tobie inspirujące pomysły, które wzbogacają Twoje życie prywatne i zawodowe oraz kontakty z innymi". Natomiast nowa esencja marki to: "Inspirujące pomysły dla Ciebie".
Konsolidacja marki Idea zawiera następujące elementy:
-
jedna główna wizualizacja marki z ciemno-żółtym kolorem, jedno logo Idei,
-
usunięcie sub-marki Optima,
-
zamiana Meritum na "Idea dla Firm",
-
utrzymanie POP jako oferty prepaid Idei
-
nowe hasło: "Idea łączy Cię z ludźmi"
Komentarze / 27
Dodaj komentarz-
maciejm pisze: 2003-09-01 19:00Czyli przygotowań do zmiany właściciela i nazwy ciąg dalszy. A strona internetowa Idei to sam orange.0
-
miki pisze: 2003-09-01 19:00WIZUALIZACJE wizualizacjami, projekty, projektami, ale IDEA tanieje, dobrze, że jestem jej abonentem ;-)0
-
Mike_One pisze: 2003-09-01 19:00Hmm.. Nowa Idea? Zobaczymy jak im to wyjdzie. Ale ten kolorek to mi prawie pod pomarańcz podchodzi (Orange?) :o)0
-
miki pisze: 2003-09-01 19:00WIZUALIZACJE wizualizacjami, projekty, projektami, ale IDEA tanieje, dobrze, że jestem jej abonentem ;-)0
-
maciejm pisze: 2003-09-01 19:10Na www.infogsm.pl jest więcej inormacji na temat nowej oferty Idei.0
-
product manager pisze: 2003-09-01 19:14Marketingowy bełkot.0
-
Robert542 pisze: 2003-09-01 19:18nic ciekawego0
-
pagos pisze: 2003-09-01 19:20Bardziej pomarańczowe0
-
Novac pisze: 2003-09-01 19:25Gdzie jest cennik telefonow dla Idea MIX????0
-
wlo pisze: 2003-09-01 19:37Novac - a miał być?0
-
DeDe pisze: 2003-09-01 19:40Novac: No wlasnie... - chyba brak, przynajmniej nie znalazlem na tej nowej stronce, najpierw mi sie nie podobala, ale teraz doszedlem do wniosku ze chyba jest czytelniejsza, no i mniej grafiki, szybsze dzialanie ;) Przynajmniej mBOX jakis taki wygodniejszy :)0
-
Bartek pisze: 2003-09-01 19:48Novac, DeDe: dokladnie, tez szukalem cannika telefonow dla MIX'a ale nie ma. Nawet w BOK'u nie wiedzieli, ze nie ma, jak zadzwnonilem z tym ptaniem to nawet nie umieli mi powiedziec dlaczego nie ma i tylko Pani przedyktowala mi ceny telefonow. Oto eybrane modele: Nokia 3410 1zl, 3510i 69zl, 6610 699 zl, Siemens C55 1zl, SE T300 + aparat 99 zl, Motorola C350 49 zl, oraz wg mnie najlepsza oferta Samsung C100 99 zl. Podane ceny sa cenami netto. Pozdrawiam, Bartek.0
-
Irek24 pisze: 2003-09-01 20:09No to fajnie, tylko co to zmieni?0
-
Paweł pisze: 2003-09-01 20:22kiedys poruszany był problem sub-marek dla firm tzn. meritum i ery biznes, z ust tych operatorów słychac było równie "kolorowy" i radosny bełkot co ten wyzej. Pisali ze w ten wlasnie sposób chca wyróznic firmy ze korzystaja ze "specjalnej" oferty a teraz zrobili konsolidacje. Wyawali kupe szmalu na promowanie marki MERITUM i dupa. Teraz to sie nazywa Idea dla firm. Pamietam wypowiedz rzecznika Plusa ze nie beda tworzyc pod-marki bo to bez sensu-Idea i Era grzmiała. No i co? Widac jedno, kto tu podejmuje przemyslane decyzje. Ale swoja drogą do dobrze bo miałem okazje sie spotkac z wlascielami firm korzystajacymi z Meritum a wieszającymi psy na Idei, bo ktos im cos powiedział jakies mity na temat IDEI itp -nie wiedzieli biedacy ze to ta sama firma. Mimo tego jestem mile zaskoczony nowymi taryfami-dla mnie w tej chwili, przy obecnych taryfach jasnym jest ze chłopcu z Plusowego G300 badz ADB z Ery beda mieli teraz wielki problem co i komu sprzedwac.0
-
Paweł pisze: 2003-09-01 20:24kiedys poruszany był problem sub-marek dla firm tzn. meritum i ery biznes, z ust tych operatorów słychac było równie "kolorowy" i radosny bełkot co ten wyzej. Pisali ze w ten wlasnie sposób chca wyróznic firmy ze korzystaja ze "specjalnej" oferty a teraz zrobili konsolidacje. Wyawali kupe szmalu na promowanie marki MERITUM i dupa. Teraz to sie nazywa Idea dla firm.0
-
Paweł pisze: 2003-09-01 20:24kiedys poruszany był problem sub-marek dla firm tzn. meritum i ery biznes, z ust tych operatorów słychac było równie "kolorowy" i radosny bełkot co ten wyzej. Pisali ze w ten wlasnie sposób chca wyróznic firmy ze korzystaja ze "specjalnej" oferty a teraz zrobili konsolidacje. Wyawali kupe szmalu na promowanie marki MERITUM i dupa. Teraz to sie nazywa Idea dla firm.0
-
Paweł pisze: 2003-09-01 20:30Pamietam wypowiedz rzecznika Plusa ze nie beda tworzyc pod-marki bo to bez sensu-Idea i Era grzmiała. No i co? Widac jedno, kto tu podejmuje przemyslane decyzje. Ale swoja drogą do dobrze bo miałem okazje sie spotkac z wlascielami firm korzystajacymi z Meritum a wieszającymi psy na Idei, bo ktos im cos powiedział jakies mity na temat IDEI itp -nie wiedzieli biedacy ze to ta sama firma. Mimo tego jestem mile zaskoczony nowymi taryfami-dla mnie w tej chwili, przy obecnych taryfach jasnym jest ze chłopcu z Plusowego G300 badz ADB z Ery beda mieli teraz wielki problem co i komu sprzedwac.0
-
Paweł pisze: 2003-09-01 20:38kurde klikałem tylko raz -cos tu sie zes....0
-
jogi pisze: 2003-09-01 21:14...uwielbiam markietingowa "mowe";-)....a to tylko zwykla zmiana przed czyszczeniem pola pod nowa marke0
-
blobi pisze: 2003-09-01 21:53Podoba mi sie to połaczenie marek.Wreszcie wszystkow jdnym miejsu.Tylko czemu tak żółto?No i znowu bedą marnować nasze pieniądze na zmiane wystrojów salonów i szyldów przed nimi??Orange sie zezłości :)0
-
Gonzales pisze: 2003-09-01 22:03Dokładnie tak: marketingowe, okolicznościowe pieprzenie w bambus. W każdym razie wracają do źródeł.0
-
promedia pisze: 2003-09-01 23:11Niech 'robia' co chca - jest taniej, jest lepiej :)0
-
chadman pisze: 2003-09-01 23:43robia cos, zeby zwrocic na siebie uwage0
-
Rolek pisze: 2003-09-02 04:19blobi Za zmaine wizerunku płaci własciciel salonu a nie idea i wcale nie jest to takie tanie zajmuje sie tym specjalna firma0
-
berr pisze: 2003-09-02 10:46No to już prawie Orange0
-
blobi pisze: 2003-09-02 13:25Jak to właściciel?To w takim razie nie jest zmuszony do zmiany kolorów?0
-
barnie pisze: 2003-09-13 09:45pomarańcza coraz blizej ;))))))))))))0