Initiative Media mógł zaniżyć ceny zakupu czasu TV dla Idei
Budżet mediowy, szacowany na ok. 100 mln. zł, operatora sieci komórkowej PTK Centertel przypadł agencji Initiative Media, która w ostatnim etapie przetargu pokonała dom mediowy MediaCom Warszawa. Pierwotna lista zaproszonych agencji obejmowała jeszcze Optimum Media OMD oraz Mediaedge:CIA.
Iwona Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel, powiedziała, że IM wygrał, ponieważ wykazał postawę prokliencką, zorientowaną na potrzeby marketingowe i finansowe Centertela. Zaproponował doświadczony, w pełni dyspozycyjny zespół profesjonalistów, zaoferował atrakcyjny koszt dotarcia w mediach, a także zaprezentował trafną strategie mediową, w pełni odpowiadającą wymaganiom PTK Centertel. Do tej pory firma samodzielnie kupowała i planowała media. Decyzja o wyborze agencji mediowej podyktowana była, jak twierdzi Kossmann, chęcią poprawienia jakości zakupu mediów oraz polepszenia kosztów dotarcia. Kossmann nie ujawniła wysokości budżetu mediowego przewidzianego na ten rok. Ocenia się, że jest to kwota ok. 100 mln zł. Na zakup TV ma przypaść mniej więcej połowa tej sumy.
Nieoficjalnie mówi się, że oferta Initiative Media była najatrakcyjniejsza w zakresie ceny zakupu czasu TV. IM zadeklarował, czego firma ta ani Centertel nie potwierdzają, koszt dotarcia w przypadku TVN na poziomie 800-900 zł, a w przypadku TVP na poziomie 1100-1200 zł. Centertel do tej pory płacił prawdopodobnie co najmniej dwukrotnie więcej za czas antenowy w obu tych stacjach.
Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN, powiedział, że IM, przygotowując ofertę dla Centertela nie konsultował z TVN cen zakupu czasu TV dla tego klienta. Nie ujawnił również, ile do tej pory Centertel płacił za jeden GRP w reprezentowanej przez niego stacji. Powiedział, że TVN dopiero odbędzie oficjalne spotkanie z Centertelem i agencją mediową, podczas którego będą negocjowane warunki współpracy.
"Biuro Reklamy TVP nie uzgadniało z IM cen, po jakich jest w stanie sprzedawać czas reklamowy Centertelowi" - powiedział Włodzimierz Ławniczak, dyrektor Biura Reklamy TVP. Jednocześnie dodał, że dotarła do niego pogłoska, iż TVP rzekomo zamierza sprzedawać czas reklamowy Centertelowi po ok. 1200 zł. "Jest to nieprawda. Ceny reklam w TVP są znacznie, znacznie wyższe, dotyczy to wszystkich klientów" - podkreślił.
Nieoficjalnie mówi się, że TVN i TVP są zaniepokojone propozycją IM złożoną Centertelowi i niewykluczone, że wspólnie przygotują strategię negocjacji z IM.
IM oraz Magna Global Polska - struktura buyingowa reprezentująca IM, Uniwersal, McCann i PanMedia Western - odmówiły komentarza na temat przetargu i przygotowanej przez siebie oferty.
Rynek reklamy jest zaniepokojony. "To zahacza o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" - mówi jeden z rozmówców proszący o anonimowość. "Jeżeli stacje nie zgodzą się na tak niskie ceny, a Centertel zdecyduje się skorzystać z nierealnej oferty IM, to firma ta będzie musiała dopłacać z własnej kieszeni, aby wyrównać koszt zakupu. Z kolei, jeżeli Centertel zgodzi się zaakceptować wyższe ceny stacji to przetarg ten budzi wątpliwości". Iwona Kossmann powiedziała, że wszystkie pogłoski o niezwykle atrakcyjnej ofercie IM są nieprawdziwe.
Komentarze / 11
Dodaj komentarz-
nepomucen pisze: 2002-06-04 16:41Dosc czesto powtarza sie slowo "zaniepokojony". Mysle, ze te ceny za czas antenowy sa zanizone (tak, jak mowia stacje tv)0
-
AnderSen pisze: 2002-06-04 16:47duże pieniądze, duże zamieszanie. Ale jakoś ten biznes trzeba reklamować, a sam Centertel powinien mieć głowę wolną od planowania mediów, kreacji etc. Np. może się zastanowić, jak zwiększać przychody zmniejszając ceny usług... To dopiero zadanie!0
-
Kan pisze: 2002-06-04 16:52Wojna o rynek reklamowy między stacjami tylko jest na pokaz,bo i tak większość umów objęta jest różnegorodzaju zniżkami,które to są wynegocjowane w zaciszach gabinetów.0
-
nepomucen pisze: 2002-06-04 16:54Kan: i pod blatami stolow....? ;)0
-
Qba pisze: 2002-06-04 18:22Ktos zwial za to duza kase, zeby firma wziela jeszcze wieksza kase! Tak bylo od zawsze i tak bedzie do zarania dziejow! Korupcja to piekne slowo, ale bardzo mocne slowo!0
-
hubi pisze: 2002-06-04 20:08tu poprostu chodzi o kase !!!!0
-
Gr33nY pisze: 2002-06-04 22:10ale belkot, na pewno ktos za to wzial kaske0
-
Gr33nY pisze: 2002-06-04 22:17Pozdroffka Gr33nY :P0
-
Albi pisze: 2002-06-04 22:42no to szykuje sie kolejna afera0
-
wapsky pisze: 2002-06-05 20:50Albi - a KTO ma te afere zrobic? pzdro0
-
Qba pisze: 2002-06-06 11:46Afere zrobi ci ktorzy za to samo placa wiecej, a takich jest duzo! Mialo byc cich, spokojnie i bogato, a tu wyszla afera!0