IBM zaprezentował nowe rozwiązania wykorzystujące urządzenia mobilne

Drukuj

IBM ogłosił wprowadzenie nowych rozwiązań, które mają pomóc klientom w bardziej efektywnym wdrażaniu usług bezprzewodowych w różnych sieciach i na różnych urządzeniach. Komunikat ten jest zgodny z dążeniem IBM do ustanowienia infrastruktury opartej na otwartych standardach, która umożliwiałaby obniżenie kosztów wdrożeń rozwiązań bezprzewodowych, przyspieszenie wprowadzania nowych usług i szybsze osiąganie zysków przez firmy i dostawców usług.

IBM rozszerza swoje portfolio w zakresie oprogramowania i usług poprzez udział w tworzeniu otwartej i zaawansowanej technologicznie architektury referencyjnej dla przedsiębiorstw. Będzie ona dodatkowo wspierana przez klienckie laboratoria integracyjne. Architektura referencyjna i pochodne rozwiązania pozwolą firmom objąć informacją różne urządzenia, a także zredukować czas i koszt potrzebny na wdrażanie nowych aplikacji bezprzewodowych. Dzięki nim również użytkownicy urządzeń mobilnych odczują korzyści płynące z e-biznesu "na żądanie".

Kontynuując ukierunkowanie firmy na mobilność w skali przedsiębiorstwa, nowe środowisko IBM Wireless Enterprise Delivery Environment stanowi podstawę dla łączności między sieciami bezprzewodowymi oraz systemami w przedsiębiorstwach. Jest to platforma, która umożliwi firmom szybką i efektywną kosztowo obsługę nowych aplikacji - takich jak mobilna sprzedaż, automatyzacja działań pracowników firmy w terenie, monitoring aktywów oraz zarządzanie dostawami - jak również wprowadzanie nowych urządzeń i sieci.

IBM planuje wesprzeć platformę poprzez uruchomienie dwóch specjalnych ośrodków (Wireless Enterprise Labs): jednego w Raleigh (Płn. Karolina, USA) oraz w La Gaude (Francja). Zajmą się one wdrażaniem środowiska Wireless Enterprise Delivery Environment przy użyciu komponentów opartych na sprzęcie i oprogramowaniu IBM i przy współpracy z partnerami biznesowymi. Ośrodki, jako laboratoria testowe, będą otwarte dla partnerów IBM, którzy będą mogli integrować swoje komponenty w celu tworzenia rozwiązań bezprzewodowych opartych na założeniach Wireless Enterprise Delivery Environment. 

Wśród nowo zaprezentowanych rozwiązań bezprzewodowych wchodzących w skład oferty IBM w zakresie ciągłego wykorzystania urządzeń mobilnych (pervasive computing) znalazły się:

  • Zastosowanie infrastruktury oprogramowania IBM i WebSphere, jak również różnorodnych platform dla terminali biznesowych opracowanych przez firmę Nokia. IBM i Nokia zaprezentują rozwiązania oparte na standardach, zaprojektowane tak, aby umożliwić firmom przekształcenie ich procesów biznesowych w bardziej mobilne, a także by udostępnić szerokie spektrum niezawodnych, skalowalnych i bezpiecznych rozwiązań bezprzewodowych dla przedsiębiorstw, takich jak np. dostęp do poczty elektronicznej lub synchronizacja danych w kalendarzu. Firmy ogłosiły również zamiar opracowywania i wdrażania wspólnych rozwiązań w zakresie terminali biznesowych firmy Nokia, w tym również Nokia 6800, jak też urządzeń opartych na standardzie Symbian takich jak komunikator Nokia 9210i lub Nokia 7650.

  • Porozumienie z firmą Sony Ericsson, które dotyczy dostarczania bezpiecznych rozwiązań end-to-end przy użyciu telefonu komórkowego. Celem współpracy jest przyspieszenie biznesowego wykorzystania zaawansowanych telefonów komórkowych w celu udostępniania bezpiecznych, niezawodnych i skalowalnych rozwiązań przeznaczonych dla klientów, którzy chcą osiągnąć korzyści płynące z mobilności firmy - zwiększyć produktywność w obszarach pracy mobilnej takich jak np. aplikacje dla pracowników firmy w terenie (handlowców).

  • Kompletne rozwiązanie middleware oferowane wspólnie z firmą Wavecom, dzięki któremu użytkownicy korporacyjni oraz operatorzy sieci zyskują szybkie, proste i bardziej wydajne połączenie pomiędzy różnymi maszynami w ramach systemu informatycznego. Nowe rozwiązanie pomaga przekształcać dane z telefonów komórkowych i innych urządzeń, tak aby były zgodne z wymaganiami odnośnie danych zapisanymi w innych mobilnych aplikacjach przedsiębiorstwa. Następnie te bezprzewodowe moduły mogą być integrowane na różnorodnych urządzeniach: sprzęcie rejestrującym transakcje, licznikach energii lub w maszynach przemysłowych. Dzięki nowemu rozwiązaniu umożliwiającemu szybkie łączenie się maszyn z aplikacjami bez konieczności przeprogramowania, klienci mogą osiągnąć wyższy zwrot nakładów poniesionych na IT. 

  • Kompletne rozwiązanie oparte na rozwiązaniach firmy Alcatel w zakresie łączności GPRS, WLAN oraz ADSL, działające na oprogramowaniu IBM WebSphere i Lotus. Umożliwia ono pracownikom mobilnym pełny dostęp do aplikacji za pośrednictwem laptopów lub urządzeń PDA w wielu różnych sieciach, przy zachowaniu płynności usług. Alcatel uruchomi inicjatywę 3G Reality Centres, skoordynowaną z ośrodkiem IBM we Francji - Wireless Enterprise Lab w La Gaude. Celem tego światowego programu firmy Alcatel jest integracja kluczowych podmiotów rynku umożliwiająca szerokie promowanie dostępności i kompatybilności mobilnych usług multimedialnych, a także przyspieszanie rozwoju ekosystemu urządzeń i usług mobilnych.

  • Współpraca z firmą SFR, której owocem ma być rozwiązanie dla bezprzewodowego e-biznesu łączące w sobie ofertę SFR w zakresie GPRS z rozwiązaniem IBM WebSphere Everyplace Connection Manager. Dzięki takiej kombinacji klienci będą mieli zapewnione płynne przechodzenie z jednej sieci do drugiej: użytkownicy telefonów komórkowych będą mogli się przełączać pomiędzy siecią przewodową a GPRS-ową bez konieczności restartowania aplikacji. Rozwiązanie to zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, optymalizację przepływu danych oraz wyższy poziom stabilności podczas pracy w sieci przewodowej i bezprzewodowej.

  • Dostępność rozwiązań IBM Lotus Domino Everyplace Access Server oraz Lotus Sametime Everyplace na niedawno zaprezentowanym handheldzie PalmTungsten firmy Palm. Urządzenie stanowi wyrafinowane połączenie funkcji bezprzewodowej poczty elektronicznej, wiadomości SMS, przeglądarki Internetu, tradycyjnego telefonu oraz aplikacji biznesowych w sieciach GSM/GPRS. WebSphere Everyplace Access opracowane przez IBM będzie wkrótce dostępne jako mobilny klient w handheldach firmy Palm.

Firma IBM zaprezentowała ponadto kilka rozwiązań z sektora dostawców usług, które to rozwiązania wykorzystują składniki IBM Service Provider Delivery Environment. Znalazły się wśród nich:

  • Dodatkowe rozszerzenia istniejących usług IBM Rapid IP Services dla rozwiązań e-biznesowych (WebSphere Everyplace Subscription Manager, WebSphere Business Integration dla telekomunikacji, DB2 oraz WebSphere Portal) będące odpowiedzią na potrzeby dostawców usług w zakresie umożliwiania dostępu do publicznych bezprzewodowych sieci LAN. Rozszerzenia te zapewnią funkcje takie jak integracja autoryzacji i zarządzania z kontrolą dostępu, a także opcje pre-paidowe (za wcześniejszą opłatą), np. obsługa kart kredytowych, voucherów lub scratch cards przez partnerów biznesowych. WebSphere Everyplace Subscription Manager jest wysoko skalowalny i radzi sobie z obsługą dostępu przez miliony użytkowników. Dzięki połączeniu tego rozwiązania z WebSphere Connection Manager, użytkownicy mogą się przemieszczać między sieciami przewodowymi (ethernet, DSL), "hot spotami" publicznych bezprzewodowych sieci LAN oraz istniejącymi publicznymi systemami mobilnymi (3G, GPRS, GSM) w ramach tej samej sesji. Opcja samonaprawiania jest istotną częścią tego rozwiązania, ponieważ umożliwia ona dostawcom usług zredukowanie wydatków operacyjnych i podniesienie wydajności.

  • Pierwsza zintegrowana platforma WAP 2 oparta na Mobile Access Gateway 6 firmy Openwave i rozwiązaniach middleware IBM. Dzięki połączeniu technologii takich jak WebSphere Application Server, Portal Server, oprogramowania bazodanowego DB2, serwerów e-Servers pSeries oraz pamięci masowych operatorzy będą mieli możliwość obniżenia kosztów i szybszego wprowadzania produktów. Obie firmy prezentują również wspólne rozwiązania do ściągania mobilnych treści i tworzenia wielokanałowych kampanii. Klienci będą mogli teraz szybko automatyzować swoje oparte na technologiach bezprzewodowych programy marketingowe przeprowadzane pod szyldem innych podmiotów, dostosowane do różnych segmentów rynkowych i rozmaitych telefonów komórkowych.

  • Przy udziale firmy InfoSpace powstanie rozwiązanie, które będzie skierowane do osób będących w ruchu z racji wykonywanego zawodu. Będzie ono łączyć w sobie usługi informatyczne związane z różnymi gałęziami przemysłu, nawigację i inne usługi oparte na lokalizacji, a także usługi zarządzania dostępem, takie jak poczta elektroniczna, zarządzanie informacją osobistą i powiadamianie (instant messaging). Wszystkie te elementy będą zintegrowane w jedną całościową ofertę umożliwiającą korzystanie z tych funkcji poprzez telefon komórkowy. Możliwości integracji, elastyczność oraz bezpieczeństwo jako składowe elementy tej oferty czynią z niej atrakcyjną opcję posiadającą istotną przewagę nad niszowymi rozwiązaniami dostępnymi dotąd tylko na urządzeniach PDA. 

  • W ramach obsługi dla rozwiązań WebSphere Telecom Application Server, IBM założył centra przeznaczone dla deweloperów działających w sektorze telekomunikacji i e-biznesu (Developer Center for Telecom and e-business). W ośrodkach tych partnerzy biznesowi IBM mogą korzystać z doświadczenia technologicznego IBM oraz infrastruktury do opracowywania nowych produktów, testować aplikacje w środowisku sieciowym jeszcze przed ich wypuszczeniem na rynek oraz odkrywać nowe kanały dla produktów. Możliwości te są zastrzeżone wyłącznie dla członków PartnerWorld for Developers, czyli zaplecza deweloperskiego dla partnerów biznesowych IBM. 

Zaprezentowane nowe rozwiązania są kolejnym elementem oferty software'owej, która rozszerza popularną platformę IBM WebSphere na inteligentne urządzenia, bezprzewodowe urządzenia i sieci oraz rozwiązania umożliwiające firmom wdrażanie aplikacji i danych służących pracownikom działającym poza biurem. IBM utworzył zespół liczący 10 000 konsultantów w zakresie technologii bezprzewodowych, a w czerwcu 2002 roku firma analityczna IDC uznała IBM za "zdecydowanie czołowego dostawcę profesjonalnych usług mobilnych i bezprzewodowych". Ogłoszone technologie są także przejawem tendencji IBM w kierunku sprzymierzania się ze strategicznymi podmiotami w branży w ramach ekosystemu nieprzerwanego korzystania z technologii mobilnych (pervasive computing). Poprzez swój dział pervasive computing IBM zapewnia elastyczność, jako niezbędny element ery "on demand", czyli korzystania z IT "na żądanie", poszerzając infrastrukturę o nowe urządzenia i nowe formy interakcji.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz