Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja
Przychody Grupy Polsat Plus wyniosły 3.682 mln zł (+7,3% r/r).
Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy PAK-PCE, przychody Grupy wyniosły 3.348 mln zł (-2,4% r/r).
Na poziom przychodów wpływ miały:
- Niższe przychody hurtowe (-7% r/r) na skutek niższych przychodów interkonektowych związanych z obniżaniem stawek MTR oraz niższych przychodów ze sprzedaży sublicencji telewizyjnych.
- Niższe przychody ze sprzedaży sprzętu (-7% r/r), co wynikało przede wszystkim z wysokiego wolumenu sprzedaży odnotowanego w okresie porównawczym.
Koszty Grupy wyniosły 3.487 mln zł (+13,4% r/r).
Na ich wysokość wpływ miały:
- Wzrost kosztów wynagrodzeń (+12% r/r) głównie w efekcie wzrostu zatrudnienia oraz utrzymującej się presji inflacyjnej.
- Wzrost kosztów technicznych i rozliczeń międzyoperatorskich (+4% r/r), wynikający głównie z wyższych kosztów utrzymania sieci, w znacznym stopniu skompensowanych przez niższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich w związku z sukcesywnym obniżaniem stawek MTR.
Zysk netto Grupy wyniósł 130 mln zł (-25% r/r).
Baza klientów kontraktowych B2C na poziomie 5.795 tys. (-2,3% r/r), głównie w wyniku malejącej popularności technologii satelitarnej, jak również utrzymującego się procesu konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.
ARPU na klienta kontraktowego B2C było na poziomie 73,6 zł (+2,6% r/r), dzięki dosprzedaży dodatkowych produktów i usług do bazy klientów w ramach oferty multiplay oraz oferowania bogatszych pakietów telewizyjnych i telekomunikacyjnych (strategia more-for-more).
Nastąpił spadek całkowitej bazy usług kontraktowych B2C o 202 tys. do 13.083 tys. (-1,5%) r/r.
Liczba usług płatnej telewizji wyniosła 4.843 tys. i zanotowała spadek o 206 tys. (-4,1% r/r), w wyniku mniejszej liczby świadczonych usług telewizji satelitarnej oraz repozycjonowania cenowego.
2,46 mln klientów, czyli 42% całej bazy, korzystało z oferty multiplay i posiadało łącznie 7.438 tys. usług (+25 tys. r/r).
Baza RGU przedpłaconych wyniosła 2.646 tys., notując spadek o 45 tys. r/r (-1,7%).
ARPU prepaid wyniosło 17,4 zł i pozostawało na stabilnym poziomie r/r.
Baza klientów kontraktowych B2B była na poziomie 68,8 tys. ARPU na klienta B2B wzrosło do 1.463 zł średniomiesięcznie (+2,5% r/r).