Dziwny dom mediowy Idei
Sprzedając czas antenowy Idei, Biuro Reklamy TVP zaakceptowało jako pośrednika mało znaną firmę BBZ Group Warsaw. O niejasnych okolicznościach towarzyszących współpracy TVP ze spółką BBZ Group Warsaw napisał w sierpniu ub.r. "Media i Marketing Polska". Wyszło wówczas na jaw, że dom mediowy Initiative Warszawa, który wygrał przetarg na obsługę Idei, nie prowadzi zakupu czasu antenowego TVP, choć z racji umowy z Centertelem był do tego zobowiązany.
BBZ Group Warsaw pojawiła się w dokumentach Biura Reklamy TVP jako pośrednik Centertela 19 listopada 2002 r. Według kontrolerów z telewizji publicznej pełnomocnictwo wystawione tej firmie przez PTK Centertel obejmowało: "Składanie niezbędnych oświadczeń woli w celu zawarcia () umów na emisję w okresie od 01.11.2002 do 31.12.2003 r. w programach pierwszym, drugim i trzecim filmów reklamowych, których przedmiotem jest reklama Idei (Meritum, Optima, Pop) lub każdej innej marki PTK Centertel". Ponadto BBZ mógł podpisywać umowy i pracować przy ich realizacji oraz m.in. wprowadzać zmiany terminów emisji. To dość szeroki zakres uprawnień i tym dziwniejsze wydaje się, że pełnomocnictwo dla BBZ Group Warsaw podpisała tylko jedna osoba, choć zgodnie z umową spółki PTK Centertel takie pełnomocnictwo mógł podpisać tylko prezes firmy z kontrasygnatą innego członka zarządu.
Nie wiadomo kto podpisał ten dokument. "Podpis nieczytelny, brak pieczątki umożliwiającej identyfikację osoby" - czytamy w raporcie kontrolerów. Mimo wielokrotnych prób kontaktu na pytanie, kto złożył podpis pod pełnomocnictwem, nie odpowiedzieli Gazecie Wyborczej ani Jacek Kalinowski, rzecznik PTK Centertel, ani Iwona Kossmann, dyrektor działu marketingu tej firmy.
Kontrolerzy TVP zbadali, jakich rabatów udzielało BR TVP innym największym klientom w tym samym czasie. Wydatki rzędu 15-50 mln zł na reklamę i sponsoring w telewizji publicznej zadeklarowało wówczas dziesięć firm: "W grupie 20 największych reklamodawców w przypadku umów terminowych stosowano opusty od 15 do 43 proc. Natomiast w przypadku PTK Centertel 60 proc.".
BBZ określa się mianem agencji typu "full plus logistyka i doradztwo prawn o-finansowe" o obrotach rocznych nieprzekraczających 100 mln zł. Poza PTK Centertel klientem agencji była też firma Posti, producent herbat. Spółka BBZ Group Warsaw została założona w 1989 r. i zarejestrowana w Piotrkowie Trybunalskim. Pierwotnie nazywała się Kancelaria Prawna sp. z o.o. (nazwę zmieniono na BBZ Group Warsaw dopiero w 2000 r.). Do 2000 r. firma nie rozpoczęła działalności. W jej aktach w rejestrze sądowym jest jedno sprawozdanie finansowe, właśnie za 2000 r. Wykazała wówczas przychody ze sprzedaży w wysokości ok. 500 tys. zł i zatrudniała dwie osoby. Dziś pracują tam 64 osoby, prezesem jest Barbara Zawartka, członkami zarządu Marta Płokarz i Joanna Zeliger, a dyrektorem generalnym Denis Brand.
Strona internetowa BBZ Group Warsaw znajduje się tutaj:
Komentarze / 16
Dodaj komentarz-
mobi4 pisze: 2004-06-08 13:59Ciemna strona i ciemne interesy. "Ciemna strona ksiezyca" chciałoby się powiedzeć.0
-
mattulko pisze: 2004-06-08 13:59Łał, jaki sensacyjny news! Ale powiem szczerze że cała sprawa wali mnie równo, związek ze sprawami telekomunikacyjnymi jest luźniutki.0
-
nautilius pisze: 2004-06-08 14:05kombinowanie na całego0
-
miki pisze: 2004-06-08 14:13Dostanie się Idei, oj dostanie. To nie znaczy, że u innych naszych "drogich" opów nie znajdziemy grzeszków, i to całkiem sporego kalibru. Natomiast moim zdaniem jedno wyróżnia Ideę od konkurentów (tzn. w sposób zdecydowanie najmocniej) - to bałagan i jakaś taka niesprecyzowana do końca forma najzwyklejszego niechlujstwa.0
-
haiper pisze: 2004-06-08 14:24No cóż. Z przykrościa musze stwierdzić ze takie wiadomości coraz mniej mnie dziwią. A przecież jest to nienormalne. Wszysko kręci się wokół pieniądza...0
-
haiper pisze: 2004-06-08 14:26A na marginesie to w tej Idei to też jest niezły bur el. Nikt nic nie wie nikt nic nie podpisywał jak w polskim sejmie. Kiedyś myslałem że w prywatnych spółkach jest inaczej a tu lipa.0
-
issa pisze: 2004-06-08 14:30***haiper dobrze to ujął. Wystarcz wziąć dzisiejszą Wyborczą do ręki i przeczytać o "zadymie" wokół Orlenu. Układy , układziki , kolesiostwo , kasa , władza itd.... Niedobrze się już robi. :-( Ale żeby Pani Kossman aż zamilkła z wrażenia , to naprawdę musi być gorąco. W sumie najważniejsze , że jest Mega i tani gprs ;-)0
-
promedia pisze: 2004-06-08 14:36Z jednej strony cieszy mnie fakt, iz do 'stolu z wielkim tortem' posadzono mniej(sza) znana firme... z drugiej, martwi mnie niejasne okolicznosci calej tej sprawy. Z punktu widzenia nie tylko 'podmiotu' z branzy reklamowej, ale i zwyklego zjadacza chleba, uwazam, ze dobrze byloby to wyjasnic.0
-
promedia pisze: 2004-06-08 14:38... inny 'enigmatyczny' adres internetowy tejze firmy to: www. bbz. com .pl0
-
loco pisze: 2004-06-08 14:46Jak już nawet Kalinowski nie skomentował tego po swojemu to znaczy że musi być niezły przekręt w tej Idei....0
-
abdys pisze: 2004-06-08 14:55woww ale stone internetowa to oni maja zajefajna :-| na darmowym serwerku neostrady.... :D chyba ich pogieloo...chociaz .com by zakupili za 61 zeta :-|0
-
mardall pisze: 2004-06-08 15:15wbrew pozorom news jest ważny - zdecydowanie większe rabaty na reklamę w porównaniu z innymi opami wpływa na chociazby wyniki finansowe, kasę na inwestycje czy obsługę kredytów i w tym kontekście jest to dla mnie afera...0
-
maq pisze: 2004-06-08 15:15Ale ŚCIEMA! Wiadomo, jak ekspartyjniacy pracujący w Idei załatwiają swoje sprawy rączka rączkę myje, ale tym razem sie rypło Panowie!!! :-)0
-
vision pisze: 2004-06-08 18:35Widac ze coreczka Idea, czerpie wzorce z mamusi TPSy, gdzie tez nikt nic nie wie, dlaczego stalo sie tak, a nie inaczej...0
-
ebon pisze: 2004-06-08 20:20jakoś informacja ta bardzo mnie nie zdziewiła - to tylko dopełnia obrazu genialności firmy jaką jest idea - racazej JUDEA0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-06-10 22:27Kolejna afera się wyłania!0