Dłuższa gwarancja na telefony Nokia
Od dnia 1 kwietnia 2005 uległy zmianie warunki Ograniczonej Gwarancji Producenta na telefony komórkowe Nokia sprzedawane w Polsce oraz w pozostałych krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii Islandii i Turcji. Okres gwarancji Nokia na telefony komórkowe został przedłużony i wynosi teraz 24 miesiące od daty zakupu telefonu przez klienta.
Zmienione warunki gwarancyjne zawarte w Ograniczonej Gwarancji Producenta obejmują wszystkie telefony komórkowe i akcesoria marki Nokia sprzedawane od 1 kwietnia 2005 włącznie.
Podstawą uzyskania serwisu gwarancyjnego na terenie Polski jest Karta Gwarancyjna wraz z dowodem zakupu.
W przypadku zakupu produktu od dnia 1 kwietnia 2005 włącznie, karty gwarancyjne zawierające poprzednio obowiązujące warunki gwarancji NOKIA Poland pozostają dokumentem upoważniającym do otrzymania serwisu gwarancyjnego zgodnie z nowymi warunkami Ograniczonej Gwarancji Producenta, gdyż o prawach gwarancyjnych decyduje dowód zakupu (data, niezależnie od warunków wydrukowanych na karcie gwarancyjnej).
Okres gwarancji
Okres gwarancji rozpoczyna bieg z chwilą zakupu oryginalnego Produktu przez pierwszego użytkownika końcowego. Produkt może składać się z wielu odrębnych części i dla różnych części będą miały zastosowanie inne okresy gwarancji (dalej „Okres Gwarancji”). Szczególne okresy gwarancji to:
a) 24 (dwadzieścia cztery) miesiące na telefon komórkowy oraz 12 (dwanaście) miesięcy na akcesoria (niezależnie od tego czy wchodzą one w skład pakietu sprzedażnego telefonu czy też sprzedawane są oddzielnie) inne niż zużywające się części i akcesoria, wyszczególnione w pkt b) i c) poniżej ;
b) 6 (sześć) miesięcy na następujące zużywające się części i akcesoria: baterie, ładowarki, podstawki do telefonu, zestawy słuchawkowe, kable i obudowy;
c) 90 (dziewięćdziesiąt) dni na nośniki, na których znajduje się oprogramowanie, np. CD-rom, karta pamięci.
W zakresie dozwolonym przez prawo krajowe, Okres Gwarancji nie zostanie przedłużony lub odnowiony bądź też w inny sposób zmieniony z powodu późniejszej odsprzedaży, naprawy lub wymiany Produktu. Naprawiona część (części) oraz wymieniony produkt będzie jednakże objęty gwarancją na pozostałą część oryginalnego okresu gwarancji lub na okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.
Komentarze / 54
Dodaj komentarz-
piwo pisze: 2005-04-25 12:12No, to bardzo dobra wiadomosc. I zeby tak wszyscy pozostali producenci zareagowali.0
-
noick pisze: 2005-04-25 12:14to mi sie podoba. Bierzesz telefon w promocji na dwa lata i przez ten okres nie obawiasz sie ze telefon sie rozleci :-)0
-
bluebird pisze: 2005-04-25 12:17nokia chce pokazac ze jakosc ich produktow jest lepsza, czy tak jest ... niewiem, dawno nie kupowalem zadnej nowej nokii :-)0
-
nautilius pisze: 2005-04-25 12:18szybka reakcja gsmonline...wiem juz o tym od końca marca :) inni producenci juz od dawna tak mają nokia jak zwykle jedna z ostatnich0
-
spiro pisze: 2005-04-25 12:22ale na baterie inni producenci daja gwarancje 12mies a tu 6. cos za cos ;)0
-
.. pisze: 2005-04-25 12:24a siemens nadążył szybciej ...0
-
kix_x pisze: 2005-04-25 12:25No i czekamy na reakcję innych producentow komorek. Motorola tez juz chyba daje 24 miesiace, teraz kolej na SE, Siemensa i resztę. Dwuletnia gwarancja to dla mnie duży plus, jak tak dalej pójdzie to będe musiał przesiąść się na Nokię.0
-
.. pisze: 2005-04-25 12:29chyba nieściśle się wyraziłem, siemens daje 24 miseiące gwrancji już od kilku miesięcy ...0
-
Mariusz. pisze: 2005-04-25 12:41Oczywiście 10 punktów. Najwyższy czas. A GOL się spóźnia z tym "newsem" o Nokii podobnie jak Nokia ze zmianą warunków gwarancji... ;)0
-
erafanzg pisze: 2005-04-25 12:41Nareszcie!!!Nokia cieszy się chyba najwiekszym zaufaniem w Europie-niedawny ranking.Dawno powinno być 24 mce gwar.Lepiej późno, niz wcale...0
-
Alexander25 pisze: 2005-04-25 12:57No i to jest konkretny argument... Chyba przeważy w moim przypadku w kwestii wyboru aparatu.0
-
Smyku pisze: 2005-04-25 13:01Jeszcze zadna nokia ktora mialem (a bylo ich kilka) nie byla w serwisie.Wiec nie mam na co narzekac ale za newsa oczywisce dyszka-tylko czemu tak pozno hehe:)0
-
pajorro pisze: 2005-04-25 13:06Dobrze, bardzo dobrze. O rok dłuzej bedziemy mogli zmienić soft w komórce :-)0
-
pawel pisze: 2005-04-25 13:19Siemens tez daje gwarancji 2 lata, ja mam tego badziewnego ct65 na gwarnacji przez okres 24 miesiecy....0
-
lll pisze: 2005-04-25 13:31Czas najwyższy dostosować się do reguł panujących w cywilizowanym świecie. Nokia za dużo nie straci na przedłużeniu gwarancji( w przeciwieństwie do siemensa).0
-
pajorro pisze: 2005-04-25 13:40A czy jeśli telefon będzie kupiony za granicą i będzie dowód zakupu to w Polsce będą przyjmować taką gwarancje?0
-
jezior.fm pisze: 2005-04-25 13:46szkoda ze tak puzno o tym informuja. ja juz wiem o tym od 30 marca ze tak jest.Siemens i motka tez maja juz 24 miechy teraz jeszce se , samsung no i sagem.Pozdro0
-
zawiasa pisze: 2005-04-25 13:52Jak zwykle Nokia jako wiodąca firma daje innym przykład do naśladowania.0
-
Żurek pisze: 2005-04-25 13:58Lepiej pózno niż wcale wreszcie cos sie ruszyło jak podpiszesz umowe to masz pewność że jak telefon rozwali się po 1,5 roku to jeszcze coś da się z tym zrobić..0
-
5000087 pisze: 2005-04-25 14:04robią kiepskie fony, to musza nadrabiać gwarancją :-) hehe...0
-
5000087 pisze: 2005-04-25 14:05*zawiasa - mylisz się już od ponad pół roku 2 letnią gwarancję daje siemens i motorola!!! Więc Nokia nie daje żadnego przykładu ;-)0
-
kolo pisze: 2005-04-25 14:21pawel: Ciekawe gdzie i komu daje Siemens ta gwarancje, bo ja kupowalem telefon Siemensa w sklepie bez zadnego Simlocka z karta gwarancyjna Siemiensa i bylo tam wyraznie napisane gwarancja na baterie 6 miesiecy a na telefon 1 rok. Wiec chyba 24 miesiace sa na Siemensa SX 1.0
-
lll pisze: 2005-04-25 14:47*kolo często okres gwarancji zalęży od modelu np. c60-12 c65-24 pzdr0
-
manaq pisze: 2005-04-25 14:58wreszcie jakaś dobra nowina dla nowych użytkowników noki :D0
-
lotus79 pisze: 2005-04-25 14:59a Nokia daje 24 m-ce na wszystkie modele :P0
-
xxx pisze: 2005-04-25 15:08To głupie że producenci muszą się uciekać do takich chwytów marketingowych typu 24miesieczna gwarancja. Obowiązek udzielania gwarancji na telefon komórkowy powinien byc tożsamy z okresem na jaki podpisujemy umowę z operatorem, czyli 24 miesiące. Taka gwarancja powinna być wymogiem ustawowym, i spoczywać na wszystkich operatorach i wszystkich telefonach sprzedawanych z kontraktem na 24 miesiace niezależnie od firmy producenta. Tak jest na przykład w Rep. Południowej Afryki.0
-
Legol pisze: 2005-04-25 15:10Bardzo dobra wiadomosc- 2 lata gwarancji to niewatpliwie dobry argument przy wyborze telefonu0
-
Bartplus pisze: 2005-04-25 15:54Po firmach Motorola, Siemens i Sendo, firma Nokia jako kolejna oferuje 24 miesiące gwarancji na swoje produkty. I tak powinno być od początku :-)0
-
jezior.fm pisze: 2005-04-25 15:58xxx a powiedz mi co w przypadku umowy bezterminowej??? WIECZNA GWARANCJA ???0
-
KONSUL pisze: 2005-04-25 16:19xxx - ha ha ha to mnie rozbawiłeś, co ma wspólnego operator który sprzedaje usługi telekomunikacyjne do gwarancji telefonu? A ten przykład z Rep. Pludniowej Afryki normalnie miodzio.0
-
roox pisze: 2005-04-25 17:05Bardzo dobrze, juz pare razy zdarzylo mi sie korzystac z napraw serwisowych telefonow Nokia i Siemens.0
-
issa pisze: 2005-04-25 17:08Tak to już jest , że nie da się z reguły używać sim bez telefonu i telefon bez sim też jest niewiele wart , więc odpowiednia informacja na reklamówce Idei , Ery czy Plusa , może dopomóc klientowi w wyborze oferty. Więc takie zupełnie niezależne od siebie to nie jest. Tak mi się wydaje... W końcu czasem widzi się reklamówki MaxProfit! i Motoroli V600;-) Ja bym i tak Nokii nie kupił nawet z gwarancją 3 letnią , ale ogólnie chciałbym , by mój telefon miał 2 lata gwarancji.0
-
issa pisze: 2005-04-25 17:11***KONSUL - Ty czy ja i państwo w którym mieszkamy , jest równie egzotyczne dla nich, jak oni dla nas. Tak mi się przypomina powiedzenie niektórych naszych klientów " A u nas w Warszawie...." ;-D0
-
issa pisze: 2005-04-25 17:20Sposób widzenia Polski dobrze odzwierciedla opis konferencji prasowej ze startu serwisu e-bay ;-D Czy też właściwie , śródtytuł. BANTUSTAN. Jakakolwiek megalomania jest raczej nieuzasadniona;-) A Plus , Idea , czy Era to też małe lokalne świerszczyki , choć może Ci się wydawać innaczej;-)0
-
xxx pisze: 2005-04-25 18:27I w tym momencie 80% ludzi wybierze nokie bo beda meic gwarancje na 24 miechy a nie 12 jak bylo do tej pory i jak jest u innych badziewiarzy ktorzy dawali 12 miechow a umowe na 24 miechy... sam nie mam noki ale nastepny telefon w takim razie bedzie nokia bo ja inaczej ? wyboru nie mam w takim razie...0
-
osad pisze: 2005-04-25 19:31nokia zaczyna mnie zaskakiwać pozytywnie.0
-
chris pisze: 2005-04-25 20:101. Jak to jest, że producent daje 24-miesięczną gwarancję, a na allegro lub w komisie nówka (zakupiona podobno u polskiego operatora oczywiście już w kwietniu) ma gwarancję 12-miesięczną (oczywiście sprzedawcy nie wydaje się, aby gwarancję producent dawał dłuższą) oraz nie posiadają dowodu zakupu (bo podobno salon go nie dał) ? 2. Czy brak dowodu zakupu nie jest przeszkodą przy późniejszej ewentualnej reklamacji (bo jakoś z tego info można odnieść wrażenie, że dowód zakupu jest jakby potrzebny) ?0
-
issa pisze: 2005-04-25 20:35***chris - przy serwisowaniu niektórych modeli (ale kupionych w abonamencie) nie jest już potrzebny dowód zakupu. Mowa o Nokii oczywiście. Ale o tym , żeby Salon nie dawał dowodu zakupu słyszę pierwszy raz. Może sprzedają na czarno?;-)0
-
Maras pisze: 2005-04-25 21:31Przecież ten ruch noki i tak nic nie zmienia. W zasadzie jest to tylko dostosowanie się do Polskich i Europejskich uregulowań dotyczących sprzedaży konsumenckiej a nie że jakość noki się polepszyła. Gwarancja jako taka jest dobrowolnym gestem producenta, ale czy producent daje rok czy dwa lata gwarancji to konsument i tak jest zabezpieczony przez 2 lata od chwili zakupu.. Od czasu zlikwidowania w Polsce pojęcia RĘKOJMII i wprowadzenia z dniem 1.1.2003 ustawy z dnia 27.07.02 o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej - wprowadzono u nas przepisy obowiązujące w UE. -- czyli wprowadzono termin NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ a za to sprzedawca odpowiada przed kupującym przez 2 lata od wydania towaru - lub 10 lat jeżeli sprzedawca wiedział w chwili sprzedaży o wadzie/niezgodności towaru.0
-
krionix pisze: 2005-04-25 21:39dokladnie Mars... dobrze ze oficjalnie mowia o 2latach (szkoda ze nie na baterie hehe!) ale nasze prawo daje nam taki okres nawet na czajnik elektryczny z marketu (na wage) wiec inne komorki tez.0
-
orko1990 pisze: 2005-04-25 22:18czyzby wyszly trefne modele??0
-
amplituner pisze: 2005-04-25 22:34teraz jeszcze wiecej ludzi sie nabieze na to badziewie!!!!!!!!!!!ajjajaj0
-
reboot pisze: 2005-04-25 23:23Grrr... A ja kupilem 9500 i mam tylko na 1 rok :(0
-
spiro pisze: 2005-04-26 01:29@reboot, to szybko sprzedaj i kup znowu bedziesz mial 24mies gwarancje i spokojny sen ;)))))0
-
robbie.w pisze: 2005-04-26 03:41***maras- same sedno wypowiedzi, wyczerpujaco. Bateria tez ma odpowiedzialnosc sprzedawcy na poziomie 2 lat jednak ograniczona zywotnoscia produktu - logiczne jest ze np. buty na ogol nie przezyja u dziecka 2 sezonow itd... Wiec nie ma stresu a gwarancja nie wyklucza odpowiedzialnosci sprzedawcy i odwrotnie.pozdrawiam.0
-
pajorro pisze: 2005-04-26 08:54reboot- znając Ciebie to za rok już nie będziesz jej miał :P0
-
Killer! pisze: 2005-04-26 11:38całkiem fajnie szkoda ze jak kupilem telefon 7 miesiecy temu to mnie to nie obowiazuje i mam tylko na 12 miesiecy0
-
kamil200222 pisze: 2005-04-26 12:12jak telefony beda na gwarancji to be bedzie tak bardzo cena spadala :D0
-
mivos pisze: 2005-04-26 15:05Czy to znaczy ze i do nasz będą wysyłać telefony dobrej jakości a nie z tandetnymi bateriami z chin, czy innymi zamiennikami? miejmy nadzieje...0
-
reboot pisze: 2005-04-26 23:28pajorro: no pewnie nie bede juz mial :)0
-
dt pisze: 2005-04-27 06:25***issa mam pytanie do Ciebie: ile kosztuja pakiety biznes 10,30,60,90 MB? wczoraj aktywowalem na probe pakiet 10MB biznes na NP55 (a oficjalnie to niemozliwe:)) glownie dla polaczen z Wapem tylko nie wiem ile ten pakiet teraz kosztuje (i pozostale) Dzieki.0
-
mardall pisze: 2005-04-28 13:44nie sądze aby przeciętny klient zwracał uwagę na długość gwarancji, ale mimo wszystko cieszy wydłuzenie tego okresu0
-
lukasz_maly pisze: 2005-05-05 21:12hehehhe dobre0
-
tomekj9 pisze: 2005-05-06 12:11i dobrze bo fony Nokii sa coraz bardziej awaryjne0