Na poczcie można od dziś składać wnioski o dofinansowanie na dekodery DVB-T2
![Na poczcie można od dziś składać wnioski o dofinansowanie na dekodery DVB-T2](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/161680/medium/telewizja.jpeg?1647873019)
Od 21 marca br. Poczta Polska rozpoczęła kompleksową obsługę wniosków o przyznanie dofinansowania na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie częstotliwości DVB-T2. Wnioski o świadczenie w wysokości 100 zł będą przyjmowane przez 9 miesięcy, do 31 grudnia br.
Jednorazowe wsparcie w wysokości 100 zł mogą uzyskać gospodarstwa domowe znajdujące się w sytuacji materialnej uniemożliwiającej samodzielne poniesienie kosztów nabycia nowego odbiornika cyfrowego. Dofinansowanie przysługuje wyłącznie jednej osobie pełnoletniej w ramach jednego gospodarstwa domowego.
Wnioski o dofinansowanie można składać od 21 marca 2022 roku do końca br. m.in. w placówkach pocztowych i ich filiach na terenie całego kraju. Można je także składać poprzez elektroniczny formularz, dostępny na platformie gov.pl. Zgodnie z ww. ustawą, w imieniu osób uprawnionych, wniosek mogą składać także pełnomocnicy.
Wniosek w Poczcie Polskiej można złożyć w prosty sposób. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy całą procedurę:
- osoba uprawniona/lub pełnomocnik zobowiązana jest potwierdzić swoją tożsamość poprzez okazanie pracownikowi Poczty dokumentu zawierającego co najmniej: imię, nazwisko, numer PESEL i zdjęcie;
- pracownik Poczty Polskiej przyjmujący wniosek na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego tożsamość, wprowadza do formularza elektronicznego dane wnioskującego. Uwaga: w trakcie składania wniosku wymagane jest podanie przez wnioskującego numeru telefonu komórkowego, na który zostanie wysłany kod autoryzacyjny niezbędny przy odbiorze odbiornika cyfrowego;
- wypełniony i wydrukowany wniosek zostaje przekazany osobie wnioskującej do własnoręcznego podpisu;
- po złożeniu podpisu na wniosku, generowany jest kod świadczenia – dofinansowania zakupu telewizora albo dekodera, który przekazywany jest osobie wnioskującej w postaci wydruku;
- osoby, które przy rejestracji wniosku podadzą adres mailowy, dodatkowo kod świadczenia otrzymają na podany adres mailowy.
Podstawę do uzyskania dofinansowania stanowi kod świadczenia. Osoba korzystająca z dofinansowania zobowiązana jest przedłożyć go w sklepie. Kod świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego wygasa 31 grudnia 2022 r. Lista sklepów, w których można kupić odbiornik cyfrowy z dofinansowaniem jest dostępna na stronie https://www.gov.pl/web/dvbt2/lista-sklepow.