UKE - wyniki kontroli MNP
Prezes UKE przedstawił wyniki kontroli realizacji obowiązku przenoszenia numerów.
W dniach od 6 lipca do 14 sierpnia Prezes UKE przeprowadził kontrolę realizacji przez infrastrukturalnych operatorów komórkowych obowiązującego od 6 lipca br. nowego rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych. Rozporządzenie to m.in. nakłada na operatorów i dostawców usług obowiązek przeniesienia przydzielonego numeru telefonicznego na wyraźne żądanie abonenta w ciągu jednego dnia.
W trakcie kontroli stwierdzono, że trzech spośród czterech operatorów wypełnia obowiązek i przenosi oraz przyjmuje numery zainteresowanych tym abonentów według nowych zasad. Są to P4 Sp. z o.o., Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o, oraz Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o., przy czym PTK Centertel wypełniał obowiązek, mimo że złożył do Prezesa UKE wniosek o wydanie decyzji o zawieszeniu uprawnienia abonentów do dnia 31 lipca 2009 r.
Jedynym operatorem, który do dnia zakończenia kontroli nie realizował przenośności numerów w relacjach z P4 i PTC (PTK Centertel w związku ze złożeniem wniosku do Prezesa UKE o zawieszenia obowiązku przyjął sposób procedowania Polkomtel) był Polkomtel S.A., operator sieci Plus. Spółka złożyła do Prezesa UKE wniosek o zawieszenie realizacji obowiązku przenośności i przesłała do pozostałych operatorów pismo informujące, że będzie przenosić numery na starych zasadach. W związku z tym wobec klientów chcących przenieść numer z oraz do tej sieci, stosowana była procedura przewidziana w nieobowiązującym już rozporządzeniu.
W ten sposób spółka uniemożliwiła szybką zmianę operatora kilku tysiącom abonentów.
Zwrócenie się do Prezesa UKE o zawieszenie realizacji obowiązku, zwalnia wnioskującego z tego obowiązku do czasu rozpatrzenia wniosku. W dniu 31 lipca 2009 r. Prezes UKE odmówił Polkomtel S.A. i PTK Centretel Sp. z o.o. zawieszenia realizacji uprawnień abonentów i użytkowników końcowych w zakresie przenośności numerów, a decyzjom tym nadał rygor natychmiastowej wykonalności.
Komentarze / 12
Dodaj komentarz-
goral-1 pisze: 2009-08-20 22:32Ponoc juz Plus wdrozyl odpowiednie oprogramowanie i przenosi numery w 24 godziny.0
-
Miki74 pisze: 2009-08-20 23:52goral jakoś tego nie odczułem , a pukałem już wszędzie :)0
-
TrustNoOne pisze: 2009-08-21 01:23Wiedzialem, ze z Plusem sa i beda problemy. Sadzilem tez, ze z Orange beda. Duzo sie nie pomylilem. :) i gdzie ci krzykacze? Gdzie marlena, AM, mirekb i inni? Gdzie wasz uwielbiany Plus? No tak, to jest ta jakosc o ktorej mowicie... :) Dlatego powoli od Plusa odchodze... Chyba, ze sie poprawia. Narazie ciesze sie Play choc nie wszystko jest idealne. :)0
-
lilka pisze: 2009-08-21 01:49Mimo wszystko jestem troche zdziwiona tym "uwielbieniem"do Play.Jedynie kuszaco wyglada internet mobilny.Reszta taka sobie, mało usług obniżajacych koszty, wybranych numerów, weekendów , kapitału złotówek, mało wszystkiego...tylko stawka za minute dobra...i co z tego jak do wszystkich spoza sieci musze dzwonic bo nikt nie chce płacić 75 gr za minute.Ale Wasz wybór0
-
Miki74 pisze: 2009-08-21 09:08lilka. A ja nie jestem zdziwiony (zdziwiony jestem że nie jesteś w Play Fresh ;) ), ludzie wybierają co jest tańsze. Nie mówiąc o tym że platforma simplus jest przestarzała albo roaming albo gprs/mms, czy wykonywanie rozmów w roamingu przez callback. Co do odbierania rozmów mi się liczba odebranych rozmów nie zmieniła, jak ktoś potrzebuje coś załatwić to i tak zadzwoni.0
-
Miki74 pisze: 2009-08-21 09:14Ale faktem jest że z Play umowy bym nie podpisał :)0
-
AM pisze: 2009-08-21 12:35@ TrustNoOne - nie martw się o mnie, są rzeczy ważne i ważniejsze (rekord świata Bolta :), a wracając do tematu to uke mnie rozbawiło, wszyscy wiedzieli, że plus złożył wniosek o zawieszenie. tylko między deklaracjami opów, że przenoszą a życiem jest cienka czerwona linia. . jak rozumiem "wielka kontrola uke" nie sprawdziła, czy przenoszą czy tylko deklarują, a że ktoś mówi, że coś robi jeszcze nie znaczy że tak jest, przykłady takie są ciągle podawane0
-
TrustNoOne pisze: 2009-08-21 14:12@ AM - przyklady sa podawane nie tylko ze strony Play - Plus ale tez i z innych stron (czytaj troche wiecej wiadomosci w roznych portalach - nazw nie podam bo wpis wykasuja). Play - Plus jest najbardziej popularne (rozdmuchane) wsrod ludzi takich jak ty, co nawet nie maja podstawowej wiedzy o telefonii i pisza byle co, aby w rankingu GOL byc jak najwyzej. Zalosne. :)0
-
Miki74 pisze: 2009-08-21 23:15AM wracając do rozmowy z przed chyba dwóch dni, plus wyraził zgodę na przeniesienie numeru 19 sierpnia , ale tego samego dnia jak dzwoniłem (godz około 16:30) konsultant twierdził że wniosek nie przyszedł do polkomtela. Ale o tym fakcie dowiedziałem się poniekąd przypadkiem i nie byłem w stanie odebrać karty. Powiadomienia smsem nie było, status na www ten sam od początku złożenia wniosku (etap 2). Jutro odebiorę kartęi zobaczymy co będzie dalej :)0
-
Miki74 pisze: 2009-08-23 11:46po wielu bojach numer już działa w play :)0
-
AM pisze: 2009-08-24 16:40@TrustNoOne - jakoś dwa tygodnie temu, czyli tak naprawdę zaraz po kontroli, rzecznik uke mówił, że wszyscy operatorzy są nieprzygotowani do przenoszenia numerów i mają z tym problemy, a w "raporcie" jakoś już nic nie ma na ten temat i to tyle. wiedzę, że uwielbiasz argumenty ad personam i to raczej niskiego lotu i dla mnie to jest żałosne @ Miki74 - dzięki za info :)0
-
TrustNoOne pisze: 2009-08-25 01:13@ AM - zaden op na chwile obecna nie jest przygotowany do MNP w 1 dzien. Takie sa fakty. Mnie raczej chodzi o to, ze dziwne jest zachowanie Plusa i troche Orange. Podalbym kilka linkow ale niestety GOL kasuje te posty... :/0