UKE sprawdza listy TP do klientów

Drukuj

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska zwróciła się 1 czerwca br. do Telekomunikacji Polskiej o wyjaśnienie, dlaczego skierowała w ostatnim czasie do swoich abonentów, którzy mają podpisaną umowę o preselekcję z innym operatorem, wypełniony formularz „zlecenie preselekcji TP”, narzucający korzystanie z usług świadczonych przez TP.

W odczuciu abonentów działania podejmowane przez TP odbierane są jako naruszające ich uprawnienia do swobodnego wyboru dostawcy usług telekomunikacyjnych oraz ograniczające konkurencję. Przedstawiony sposób i tryb pozyskiwania klientów przez TP nie wypełnia znamion typowej oferty handlowej, co wzbudza zaniepokojenie ze strony abonentów, którzy zasygnalizowali zauważone nieprawidłowości.

Jak wynika z przesłanych do UKE materiałów przedmiotowe pismo jest kierowanie do wszystkich indywidualnych abonentów TP wraz z załączonym i już wypełnionym formularzem „zlecenie preselekcji TP”. Formularz po podpisaniu przez abonenta i odesłaniu do Operatora, stanowić będzie podstawę do świadczenia usług krajowych i międzynarodowych przez TP.

Wypełniony formularz „zlecenie preselekcji TP” pozbawia abonentów możliwości wyboru rodzaju usług telekomunikacyjnych, co stoi w sprzeczności z określonym w art. 72 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne uprawnieniem do swobodnego wyboru zakresu usług oraz ich dostawcy. W efekcie takie działanie narusza także zasady uczciwej konkurencji.

Ponadto zawarta w formularzu niejasna i niepełna informacja co do zasad wyboru zakresu usług i ich dostawców może powodować nieświadome zmiany w dotychczas obowiązujących umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wywołując niekorzystne skutki na rzecz operatorów alternatywnych.

Do pisma TP załączono kopertę zwrotną i wyznaczono 14-dniowy termin na jego odesłanie, co może być odbierane jako obowiązek podpisania formularza przez abonenta.

Analiza treści opracowanego przez TP formularza wskazuje na niewłaściwe postępowanie Operatora i w związku z tym Prezes UKE wystąpił do TP o wyjaśnienie powstałych wątpliwości. W przypadku stwierdzenia naruszenia uprawnień abonentów w zakresie wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub stosowania praktyk nieuczciwej konkurencji zostaną podjęte stosowne kroki zapobiegające takim zjawiskom, włącznie z zastosowaniem przewidzianych ustawą sankcji.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2006-06-06 11:24
    No to poczekamy - jak zwykle - trochę czasu na wyjaśnienie...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-06-06 11:41
    Boże! Pani Szeryf! Niech Pani zapyta Tele2, dlaczego wysyła (nie wiem czy ciągle, bo ich pogoniłem swego czasu i mi nie przysyłają) przygotowane do podpisu UMOWY!!?? Nie jestem w tej chwili w stanie pokazać takiej umowy bo właśnie od pewnie już półtora roku, może dwóch mam spokój a umowy wyrzuciłem, jednak fakt taki miał i ma (?) miejsce! Szczególnie w odniesieniu do firm, których dane łatwo pozyskać i nie podlegają ochronie z ustawy... Od tepsy natomiast nie dostałem wypełnionego druku
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-06-06 11:45
    zlecenia preselekcji, mimo, że od dawna mam preselekcję (wydartą tepsie po dwóch reklamacjach - twierdzili, że nie ma możliwości technicznych, przy czym "zwykły" pracownik tepsy po prostu zaśmiał się na to i w dwie godziny zrobił co do niego należało a tzw. biuro obsługi w dwa miesiące później dopiero raczyło odpowiedzieć, że właściwie czego ja chcę, skoro preselekcja mi działa ;-)) na innym niż 1033 prefiksie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-06-06 11:47
    Zamiast czepiać się przesłanego do klientów wypełnionego formularza (mówię o fakcie samym), ja radziłbym zająć się bezprawnym wyznaczaniem terminów odesłania DOBROWOLNEGO zlecenia jako ważniejszym uchybieniem wg mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    psylo pisze: 2006-06-06 13:44
    Po prostu trochę niezorientowanych ludzi odeśle podpisane zlecenie preselekcji i już. O co tyle krzyku?
    0
  • Users Avatars Mini
    wibrator pisze: 2006-06-06 14:51
    Pogoda pod psem, plujemy na tepse, rząd i nierząd... Chyba czas wyjechać z tego cyrku ? Ja na szczęście tepse pogoniłem już dawno a z netii jestem zadowolony. Przynajmniej na razie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    abs pisze: 2006-06-06 18:17
    ***wlo: jest to ewidentne naruszenie uczciwej konkurencji. To, że ci Tele2 nadepnęło kiedyś na odcisk, nie znaczy, że należy łamać prawo. Lepiej załóż sobie blog i tam się wyżywaj, że "myjąc zęby, przypomniał mi się akwizytor Tele2, z tego powodu byłem zdenerowowany przez 1h 33 min., co jest o całe 33 min. więcej, niż daje mni za darmo &tp w planie 60 min. za darmo"... Albo poradź się też psychiatry, jeśli blog ci nie ulży!
    0
  • Users Avatars Mini
    myto pisze: 2006-06-06 18:25
    Ta PAni bardzo mi się podoba. Widać że nie lubi Tepsy i tak trzymać. Potrzebna jest baba z "jajem" do posprzątania tego bajzlu
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-06-06 20:07
    :-) Ciekaw jestem z jakiej ustawy ich będą sądzić? O ustawie o uczciwej konkurencji (i co za tym idzie słownikowego znaczenia tego terminu) nie słyszałem, słyszałem za to o ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji... Ciekawe pod który "paragraf" się ten czyn kwalifikuje?
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-06-06 21:39
    Niech rozpier tą TP bo mnie już wkurza z tym nażucaniem wszystkiego co chcą, co im się podoba :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2006-06-07 14:15
    ...watpliwości... Ale sie uśmiałem :D:D To jest przeciez jawne łamanie zasad konkurencji Pani Szeryf! Szczególnie rygor 14 dni! Nie ma co wątpić tylko ukarać TEPSE bo rpzeciez formularze juz wyslane i klient ich nie zwróci za zwykłe "przepraszam, to się już więcej nie powtórzy" :D
    0
  • Users Avatars Mini
    bubson pisze: 2006-06-07 19:47
    Jeśli ktoś jest na tyle nierozsądny aby podpisywać co mu przyślą , to ja chyba też pójdę śladem Tpsy :)
    0