UKE radzi klientom TP
Coraz więcej klientów Telekomunikacji Polskiej skarży się prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament.
Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez Operatora rozmowy. Skarżą się, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur. Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.
W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 – Operator w §33 ust. 2 sam wskazuje, iż „Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia”.
Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami § 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.
W indywidualnych przypadkach TP nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot – wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji.
Jeśli operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia – możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z operatorem albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym.
Komentarze / 21
Dodaj komentarz-
Eryk pisze: 2006-05-23 14:59hehehe właśnie nie dostałem rachunku telefonicznego z TEPSY :) podczas gdy na druga linię przyszedł. Ciekawe. Chyba chcą zarobić... w papę!!!0
-
Rokko-1 pisze: 2006-05-23 15:09hahaha dzieki Bogu już dawno zrezygnowałem z TP i wogóle ze stacjonarki ale to co robi już TP to powinny się nią zając jakieś organy ścigania0
-
Leon pisze: 2006-05-23 15:29Orwell...0
-
aaa pisze: 2006-05-23 15:36pewnie TP znów otrzyma jakąś karę do zapłaty, standard0
-
mardall pisze: 2006-05-23 15:45ale za to przy Papieżu i Mundialu sie starają...0
-
issa pisze: 2006-05-23 15:56"Zasadą działania PTK Centertel [Grupa TP , dopisek własny] w ciągu już kilkunastoletniej działalności w Polsce jest skrupulatne przestrzeganie prawa polskiego i etyki biznesowej. " - 2006-04-11 11:39 "PTK Centertel komentuje decyzję o śledztwie"0
-
rollo pisze: 2006-05-23 17:20spokojnie to tylko promocja :)0
-
rollo pisze: 2006-05-23 17:21z odroczonym terminem platnosci i karnymi odsetkami :)0
-
Fazi pisze: 2006-05-23 18:01Powinno powstać Centralne Biuro AntyTePe (CBA) lub Komisja Śledcza do zbadania działalności tej firmy.0
-
wlo pisze: 2006-05-23 18:14kiedy cztam podobne rzeczy, nie chce mi się wierzyć, ze coś podobnego ma miejsce. Poważnie. Nie dostać faktury? Mieć problemy z uznaniem własnych praw, czy nie uznaniem ich błędów? No Orwell jak ktoż zauważył, jeśli to prawda.0
-
Fazi pisze: 2006-05-23 18:35Powinno powstać Centralne Biuro AntyTePe (CBA) lub Komisja Śledcza do zbadania działalności tej firmy.0
-
no pisze: 2006-05-23 19:08no0
-
hubi pisze: 2006-05-23 21:42nie kumam nie przysyłaja rtahunkow a kase chca czy jedno i drugi nie ma rachunku i kasy tez nie chca, bo jesli tak to jeszcze nie najgorzej, ale fakt potem moga wcisnac kit ze sie tyle nadzwonilo, tak czy siak ja juz im podziekowalem, za 50 zl w TT mam gadania a gadania i to z sekundowka ;)0
-
ARO pisze: 2006-05-23 23:17Powiem tyle H.W.D.T.P.S.A :D i tyle pieprzeni monopoliści0
-
zwiadowcaa pisze: 2006-05-24 08:29niech im radzi odejsc od tej firmy0
-
wlo pisze: 2006-05-24 10:29Czy ktoś miał taką sytuację? Ja się wczoraj pytałem wszystkich kogo spotkałem ze znajomych i nikomu się nie przydarzyła taka sytuacja... Owszem - przysyłają co pół roku czy co rok notę odsetkową za nieterminowe zapłaty... Sam kiedyś dostałem na kilkanaście złotych (ale to wynikało z faktu, że fakturę dostawałem albo w dniu płatności, albo dfzień czy dwa po). Po mojej awanturze wszystkie odsetki anulowali, oczywście do winy się nie przyznali - to wina poczty była - jednak od dwóch lat chyba cdn.0
-
wlo pisze: 2006-05-24 10:30cd. już, faktury przychodzą w ciągu tygodnia od daty wystawienia. Nie wierzę, że kilka miesięcy faktur nie wystawiają za usługi... Komuś się to przytrafiło?0
-
smrtan pisze: 2006-05-25 12:21@wlo > zdarzało się - zwłaszcza na liniach, które przejmowałem cesjami. Tyle że opóźnienia dochodziły max do 4 miesięcy. Raz zdarzyło się też że przez 3 kolejne miesiące musiałem zwracać faktury wystawione na poprzedniego aboneneta mimo, iż dawno była dokonana cesja stacji. Na szczęście to już wszystko przeszłość a ostatnie 2 rzeczy jakie mi jeszcze zostały z nimi do załatwienia to jedna reklamacja i prawdopodobnie jeden proces sądowy ;)0
-
marcin pisze: 2006-05-25 16:57hehe TP Plan standardowy 50zl - 1 godzina na stacjonarki ERA Tak Tak 50zl - 4 godziny na stacjonarki + Era (nowy pakiet mega) no comment......:D:D:D0
-
marcin pisze: 2006-05-25 17:01W tym zadnych problemow z rachunkami itp.... Ciekawe czemu ludzie tak siedza w tym dziadostwie jak TP? (rozumiem jak ktos ma neta z TP, ale dla samych rozmow to juest koszmar:D:D:D) Pozdro0
-
wlo pisze: 2006-05-25 19:27marcin - tylko Ci się wydaje...0