TP - bardziej dbamy o klientów Netii, niż o swoich

Drukuj

Telekomunikacja Polska rozpoczęła cykliczną publikację danych pozwalających sprawdzać czy firma nie stosuje dyskryminacji pozacenowej. Przez porównanie analogicznych usług, będzie można oceniać, czy TP nie faworyzuje własnej części detalicznej, kosztem innych operatorów. Wskaźniki KPI będą co miesiąc aktualizowane i publikowanie na stronach TP.

Zjawisko dyskryminacji pozacenowej, czyli pogarszania sytuacji klientów innych operatorów, np. poprzez dostarczanie im usług z opóźnieniem czy przewlekłe usuwanie usterek i awarii, może być jednym z głównych powodów do podjęcia decyzji o podziale TP. Cykliczne publikowanie wskaźników KPI (Key Performance Indicators) pozwoli na bieżący monitoring traktowania alternatywnych operatorów przez TP. W momencie zaistnienia różnic TP będzie natychmiast podejmować działania zmieniające ten stan. Liczba wskaźników będzie rozszerzana w zależności od zapotrzebowania rynku.

Z opublikowanej analizy KPI (dane TP) wynika, że dziś TP często bardziej dba o klientów alternatywnych operatorów niż własnych. Wynika to, z drakońskich kar umownych przewidzianych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (np. krótsze czasy naprawy uszkodzeń internetowych, lepsza jakość dostarczanych danych technicznych czy czas dostarczania hurtowej odsprzedaży abonamentu). Można stwierdzić, że są jeszcze obszary wymagające podniesienia sprawności organizacyjnej, ale nie istnieje w TP świadoma dyskryminacja operatorów alternatywnych.

Brak dyskryminacji pozacenowej nie oznacza jednak dokładnie tego samego traktowania wszystkich operatorów, ponieważ występujące różnice mogą wynikać różnych czynników, np. wielkości zamówienia, miejsce dostarczania usługi czy uwarunkowań infrastruktury teletechnicznej.

Przy definiowaniu wskaźników KPI została przyjęta reguła przedstawiania wartości zakładających działanie przedsiębiorstwa po wprowadzeniu zasad podziału funkcjonalnego. Metodologia ta pozwala ocenić czy obecnie stosowane procesy świadczenia usług spełniają wymogi regulacyjne dotyczące równości traktowania.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Derdel pisze: 2008-11-07 09:11
    Trzeba przejść do Netii. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    zorro12 pisze: 2008-11-07 21:33
    Extra :) Z tego wynika, że można lepiej obsługiwać klienta jak jest w obcej sieci, a swojego z podpisaną umową na 3 lata to już można w ogóle zlekceważyć i tak będzie płacił abonament albo drakońską karę. Mi byłoby wstyd przed własnymi klientami przyznać się, że można lepiej traktować obcych. Niestety ludzie z TP wstydu nie mają... Popieram Derdel'a: trzeba przejść do Netii ;)
    0