Tele2 nie informowało o darmowych minutach

Drukuj

Tele2 naruszyło prawa konsumentów. Konsumenci mają prawo wiedzieć, z ilu bezpłatnych minut połączeń telefonicznych skorzystali – uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. W wyniku interwencji UOKiK Tele2 wycofało się z niedozwolonych praktyk

Urząd przeanalizował dwie oferty Tele2. Pierwsza -„dobry wieczór i weekend” daje możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń w dni powszednie w godz. 18-8 oraz w weekendy i święta. Z drugiej oferty – uprawniającej do darmowych rozmów w soboty - mogą korzystać osoby mające podpisaną ze spółką umowę na rok.

Jak ustalił UOKiK w toku postępowania administracyjnego, spółka nie informowała konsumentów o wykorzystanych przez nich bezpłatnych połączeniach. Wraz z fakturą przesyłała zbiorcze dane. Nie wyszczególniano ilości jednostek rozliczeniowych oddzielnie dla połączeń płatnych i bezpłatnych.
W związku z tym klienci, chcąc uzyskać pełną i niewprowadzającą w błąd informację, musieli zwracać się o przesłanie szczegółowego, płatnego wykazu rozmów.

W ocenie UOKiK, opisana powyżej praktyka naruszała interes ekonomiczny konsumentów i jako taka nie powinna być stosowana przez Tele2. W wyniku prowadzonego przez Urząd postępowania spółka zmieniła swoją politykę i od 10 lutego br. konsumenci są informowani prawidłowo, tzn. na fakturze odrębnie wykazywane są połączenia płatne i odrębnie połączenia bezpłatne.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-06-13 14:59
    Tele2-powinni tego zabronić, naciągacze jakich mało.
    0
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2006-06-13 15:00
    A tak z ciekawości: TP podaje na wyciągu info o nie/wykorzystanych minutach? Pytam, bo nie korzystam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2006-06-13 16:50
    z tego co pamietam w abo 60minut w TPSIE jest wyszczegolnione ile h/min/sec sie rozmawialo. Szkoda jednak ze nie mozna tego sprawdzic on line na biezaco pod jakims numerem automatycznym
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy pisze: 2006-06-13 20:32
    czy wiecie że w TP s.A. od 1 czerwca są bezpłatne billingi, nigdzie nie znalazłem info ani reklamy, wstydzi się tepsamówić o tej nowoczesnej usłudze czy co??? Niech kryśka z gazowni zadzwoni do Janasa i mu powie o tym...:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2006-06-13 21:30
    siwy: Dobra wiadomość, chociaż na stronie TP ani słowa (to pewna informacja?). Być może nie każdy abonent jest zainteresowany billingiem, jednak darmowy wydruk powinien być wprowadzony w TP już wiele lat temu.
    0
  • Users Avatars Mini
    zorro12 pisze: 2006-06-14 03:33
    W związku z decyzją Prezesa UKE Decyzja Nr DRTD – WUD - 6070 – 1/06 (5) z dnia 05 maja 2006 r. wyznaczającą TP S.A. jako przedsiębiorcę świadczącego usługę powszechną oraz zgodnie z art. 93 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego z 16-07-2004 r. abonentowi przysługuje darmowy billing, jednak trzeba o niego wystapić pisemnie do TP. Możecie sie na to powoływać, ja już mam zamówiony...
    0
  • Users Avatars Mini
    zorro12 pisze: 2006-06-14 03:34
    Ale nie cieszcie sie tak bardzo, on nie jest taki bardzo darmowy... TP za to, że jest przedsiębiorcą świadczącym usługę powszechną, może pobierać z budżetu państwa opłaty. Coś za coś, billingi darmowe mamy z własnych podatków :(
    0