SITKol - rezerwacja i zakup biletów także przez telefon komórkowy

Drukuj

TK Telekom rozpoczął pilotażowy projekt wdrażania systemu SITKol - systemu informacyjnej obsługi uczestników transportu kolejowego (podróżnych, przewoźników, zarządców infrastruktury, instytucji, itp.). Powstaną aplikacje w zakresie usprawnienia planowania podróży koleją oraz innymi środkami komunikacji wraz z wizualizacją na mapie elektronicznej za pomocą dostępnych mediów telekomunikacyjnych. Pilotaż potrwa do końca 2008 r., jego koszt to 3,8 mln euro i finansowany jest ze środków UE oraz rezerwy celowej budżetu państwa.
Po raz pierwszy udostępniona zostanie możliwość planowania podróży „od drzwi do drzwi" , a więc połączenie kolejowe może zostać uzupełnione docelowym środkiem komunikacji (tramwaj, autobus, metro), co jest niezwykle oczekiwane przez podróżnych udających się do dużych aglomeracji miejskich. W pilotażu funkcjonalność ta wdrożona będzie dla aglomeracji warszawskiej.
W projekcie SITKol przewidziano również moduł czasu rzeczywistego (real-time), uwzględniający rzeczywisty bieg pociągu przy wybieraniu połączeń.
System opracowywany jest według idei „jednego punktu dostępu" do informacji o transporcie kolejowym, zarówno na poziomie instytucjonalnym, jak i dla klienta indywidualnego. Dodatkowo, pilotażowe wdrożenie ma za zadanie, opracowanie platformy technologicznej do scentralizowanego zarządzania i obsługi wieloma nowoczesnymi stacyjnymi systemami informacyjnymi opartymi na elektronicznych tablicach informacyjnych (w tym jednym instalowanym w ramach pilotażu) oraz przygotowanie interaktywnego „info pointu".
Opracowana będzie również aplikacja mobilnego planowania podróży, rezerwowania miejsca w wagonie i opłaty za przejazd przy użyciu telefonu komórkowego w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na terenie kraju będącego w zasięgu sieci GSM.
Rozpisany przez TK Telekom przetarg na realizację pilotażowego wdrożenia systemu SITKol wygrało konsorcjum firm - WINUEL SA, PKP Informatyka sp. z o.o., Funkwerk Information Technologies GmbH oraz Funkwerk Information Technologies Karlsfeld GmbH.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    vantage pisze: 2008-03-21 09:36
    Brzmi ciekawie :) Gdyby tak jeszcze tabor PKP nadążał ze zmianami na nowe tak jak technologie IT w tej grupie spółek. Nowy rozkład jazdy być może przyćmi w końcu funkcjonalnością ten w DB. Przydałaby się też możliwość zakupu biletów nie tyle przez komórke ile na wszystkie pociągi. Życzę powodzenia realizatorom! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    qwerty pisze: 2008-03-21 21:31
    w szwecji smiga pięknie. uzywałem przez ostatni miesiąc. rozkład, palnowanie podrózy, znizki, zakup biletów. wszystko pieknie. zerknijcie www.sj.se
    0