PPWK - marketing mobilny, mobilne usługi dodane i kartografia cyfrowa
PPWK przedstawiło swoją strategię na drugie półrocze 2009 r. Cel to zakończenie porządkowania struktury organizacyjnej oraz własnościowej grupy i skoncentrowanie działalności na obszarach najbardziej rentownych, innowacyjnych i, w ocenie zarządu, perspektywicznych. Te obszary to:
-
marketing mobilny;
-
mobilne usługi dodane;
-
nawigacja satelitarna (B2C);
-
kartografia cyfrowa (B2B).
Po zakończeniu procesu przekształceń oraz zmianie nazwy PPWK będzie spółką o jednorodnej działalności - skoncentrowanej na usługach mobilnych.
Strategii koncentracji działalności podporządkowane zostały przekształcenia własnościowe a w konsekwencji zmiany struktury organizacyjnej. Jej wdrażanie już się rozpoczęło i będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Realizacja nastąpi w sześciu etapach:
-
fuzja spółek MNI Premium i EL2
-
fuzja MNI Telecom i Neotel;
-
sprzedaż spółki Długie Rozmowy do MNI Telecom;
-
wydzielenie działalności wydawniczej do spółki PPWK Sp. z o.o. i jej sprzedaż;
-
wykupienie przez MNI od PPWK akcji MNI Telecom (do 100%) w zamian za posiadane akcje MNI Premium
-
podniesienie kapitału w PPWK, które obejmie MNI w zamian za pozostałe akcje MNI Premium (w wyniku tej transakcji PPWK będzie właścicielem 100% akcji MNI Premium);
Grupa chce osiągnąć strukturę, na którą będą się składały dwie spółki - MNI Premium (uprzednio połączona z EL2) oraz Navigo. W pierwszej skoncentrowane zostaną medialne usługi dodane oraz marketing mobilny, druga natomiast to wykorzystanie cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna z wykorzystaniem różnych urządzeń) oraz biznesowym (serwery danych i usługi). Elementem mającym podkreślić zmiany będzie również zmiana nazwy spółki oraz jej identyfikacji wizualnej.
Spółki należące do PPWK i MNI działające na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych, które docelowo znajdą się w PPWK wypracują w 2009 roku 25 mln złotych zysku brutto przy sprzedaży rzędu 170 mln złotych a nawigacja i kartografia cyfrowa 0,15 mln złotych zysku przy sprzedaży 3 mln.