Plus: Operator sieci Play wprowadza klientów w błąd

Drukuj

Oświadczenie sieci Plus z dnia 6 sierpnia 2009 r.

Operator sieci Play wprowadza klientów w błąd

W związku z niezgodną z prawdą informacją opublikowaną 5 sierpnia br. na blogu Marcina Gruszki, rzecznika prasowego sieci Play, jakoby „Plus nie realizował procesu MNP od chwili wprowadzenia zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów”, oświadczamy:
Polkomtel S.A. wystąpił w dniu 6 lipca br. do Prezesa UKE z wnioskiem o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, w szczególności w związku z brakiem uzgodnień międzyoperatorskich dotyczących działania określonego w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca br. elektronicznego systemu wymiany danych, zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych. Jedynie taki system gwarantuje klientom wszystkich sieci telekomunikacyjnych bezpieczeństwo ich danych. Polkomtel S.A. nie może brać udziału w działaniach, które mogą prowadzić do naruszenia zasad ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej i danych osobowych, poprzez użycie dla realizacji usługi przenoszenia numerów plików Excel z poufnymi danymi klientów (PESEL, adres zamieszkania, etc). Uważamy, że póki nie zostanie uruchomiony wspólny system wymiany danych, określony w rozporządzeniu i zapewniający realizację usługi według zasad w nim przewidzianych, nie może być mowy o pełnej ochronie informacji o klientach.
Polkomtel S.A. do czasu otrzymania decyzji Prezesa UKE wykonuje usługi przenoszenia numerów, za zgodą klienta i operatora, w dotychczasowym trybie. Polkomtel S.A. poinformował wszystkich operatorów o złożeniu ww. wniosku do Prezesa UKE. Mimo to P4, całkowicie ignorując ten fakt, przyjmuje wnioski od klientów i nie informuje ich o prawdziwym terminie przeniesienia numeru. Przyjmuje wnioski także wtedy, gdy mimo deklarowanej gotowości sama sieć Play nie jest w stanie przenieść numeru w ciągu jednego dnia roboczego. Takim nieodpowiedzialnym działaniem operator sieci Play nie tylko wprowadza klientów w błąd, ale też naraża ich na straty i często przez wiele godzin uniemożliwia korzystanie z telefonu.
Gdyby rzeczywistą intencją sieci Play było działanie w interesie klientów, powinien on informować ich o możliwości złożenia wniosku o przeniesienie u dotychczasowego operatora bądź przekazać wnioski klientów do Polkomtel S.A. przez pełnomocnika, tak jak przebiega to we współpracy Polkomtel S.A. z PTK Centertel i PTC Era.
Jednocześnie chcemy podkreślić, że dokumentujemy wszystkie przypadki, kiedy do przeniesienia numeru między sieciami Plus i Play nie doszło z winy Play. Zamierzamy przekazać te informacje regulatorowi i podać je do publicznej wiadomości.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, dokonując wyżej opisanej manipulacji opartej na nieprawdziwych informacjach, przedstawił w fałszywym świetle działania Polkomtel S.A. w zakresie wykonywania usługi przenoszenia numerów. Jest to kolejny przykład nierzetelnego informowania opinii publicznej przez sieć Play.

Cytat z blogu Marcina Gruszki, rzecznika sieci PLAY z 5 sierpnia 2009 r.:

Prawie 4000 klientów nie może przenieść swojego numeru z PLUSa

W obecnej sytuacji Plus nie realizuje procesu MNP od chwili wprowadzenie zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów.

Obecnie mamy blisko 4000 otwartych spraw, dla których (mimo wielu próśb) nie otrzymaliśmy odpowiedzi ze strony PLUS (są w statusie E03).

Wiem, że inni operatorzy mają ten sam problem. Przekłada się to na Klientów, którzy nie wiedzą co mają robić i zgłaszają się do naszych salonów i na CC.

Doskonale się składa, że trwają właśnie kontrole UKE. Tylko co to interesuje tych 4000 klientów...

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 23

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Tyler pisze: 2009-08-06 15:05
    wszyscy sie myla i wszyscy wprowadzaja klientow w blad.. a po "licencji na zatrzymywanie" wiemy doskonale jakie Plus stosuje sztuczki przeciwko swoim klientom.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2009-08-06 15:25
    na podobne stanowisko Polkomtel czekałem..juz wspominali o danych osobowych i ich bezpieczenstwie.za pare lat wyjdzie jakie wałki szły ;-)pieknie sie to czyta,jak okazuje sie ze i w p4 nie jest az tak różowo jak Gruszka mówi..czekam na raport uke o mnp
    0
  • Users Avatars Mini
    AM pisze: 2009-08-06 15:30
    jak to czytam to faktycznie ciekawe jest, że inni operatorzy wiedzą, że trochę czasu minie zanim będzie to normalnie funkcjonowało i nie robią z tego hecy, a tylko biedny play jedyne co potrafi to wklepać dane do excela i na tym jechać :) ja to jednak uważam, że to nie jest sprawa dla uke ale dla tych od ochrony danych osobowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbig pisze: 2009-08-06 15:40
    mirekb, tak swoja drogą to ciekawe jest pytanie prawne o nadrzędność co jest ważniejsze przeniesienie w jeden dzień kosztem ochrony danych osobowych, czy ochrona danych kosztem jednego dnia. Ja to nawet Plusa rozumiem bo chyba jednak to drugie, bo ochrona obowiązuje we wszystkich aspektach i to nie tylko opów ale każdy urząd i każdą firmę która posiada bazę klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    jacktom pisze: 2009-08-06 15:41
    Ja przenosilem numer z plusa (simplus) do sieci play(fresh) i prze plusa czekalem 7 dni na odopiwedz od plusa a dolakdniej plus mi na drugi dzien od zlozenia wniosku w play przyslal sms ze wylacza mi go za 6 dni czyli byli swiadomi tego ze nie sa wstanie mi tego wylaczyc. play wyslal info do plusa bo na drugi dzien plus wyslal mi tego sms ze wylacza mi nr czyli wiedzieli o tym w ciagu 24 godzin i to plus w kulki leci i wstrzymuje przenosnosc!!
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2009-08-06 15:48
    przenosilem z orange do play poszedlem w poniedzialek i juz we wtorek byl w play!!! Mialem abonament w plus gsm po zakonceniu umowy chcialem przeniesc na simplusa, zgodzili sie na przeniesienie, gdy mialo nastapic przeniesienie 1 lipca przez dwa tygodnie nie mialem zasiegu, po czym stwierdzili ze nie maja obowiazku przeniesc mnie do oferty simplus z abonamentu!!! i aby zachowac numer musialem spowrotem wrocic do abonamentu! TAK SIEC PLUS TRAKTUJE SWOICH KLIENTOW!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    knoxx pisze: 2009-08-06 16:40
    Według mnie operatorzy stoją przed dylematem - realizowć postanowienia UKE czy łamać ustawę o ochronie danych osobowych. Gdyby UKE dało więcej czasu na przygotowanie procedur, to obyłoby się bez tego całego bałaganu. Nie zdziwię, się jak wkrótce Play bedzie miał problemy z wyciekiem danych swoich kilentów. Ciekawe jak wtedy bedzie sie bronił? I na kogo zrzuci winę..Na UKE, czy na Plusa? Hehe
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamil pisze: 2009-08-06 16:42
    Jestem takiego samego zdania jak większość tutaj piszących. Plus nie ma racji, a wszystko co napisze to tylko po to, żeby jakoś się tam bronić przed ucieczką swoich klientów. Część osób pewnie się wystraszy, że jego dane osobowe są nie zabezpieczone (?), ale to robienie zasłony dymnej. Popieram Play! Zrobił i tak bardzo dużo dla polskich abonentów. Gdyby nie Play to płacili byśmy o więcej za połączenia i internet, a tak to mamy obniżki. Brawo Play!
    0
  • Users Avatars Mini
    kr pisze: 2009-08-06 16:53
    Ja sie przenosze z Plusa do Play na dniach - dosc mam przeplacania po prostu. Przeliczylem kilka razy oferte - przechodze bez telefonu, dostaje znizke na caly okres 12 mcy umowy, dostaje dodatkowe bonusy, pelno minut, pakiety online w dobrej cenie. Telefon mi niepotrzebny. Jak bede chcial to kupie na allegro jakis. Ostatnio dzwonila do mnie babka z plusa - przedstawila mi oferte w oparciu o ktora moglbym przedluzyc u nich umowe i dostac telefon...drozej niz moge go kupic. Nadal sie waham heh
    0
  • Users Avatars Mini
    AM pisze: 2009-08-06 17:28
    kr nie zapomnij tylko neta przenieść też do jakiegoś stacjonarnego bo w play to o mobilnym już będziesz mógł zapomnieć :)
    0
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2009-08-06 19:49
    Dla mnie ważniejsza jest ustawa o ochronie danych osobowych. CO DO TERMINU PRZENIESIENIA - ŚMIESZĄ MNIE NIEKTÓRE WYPOWIEDZI. CO ZA RÓŻNICA CZY PRZENIOSĄ MI NUMER W 1 CZY 7 DNI. MNIE TO RYBKA. Poza tym dziwie się jak w exelu bez zabezpieczeń można przekazywać dane klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    omega pisze: 2009-08-06 23:11
    Luuuudzie, nie piszcie głupot, nie czytajcie głupot... na zachodzie to działa, nie trzeba meisiąca procedowania aby "dane osobowe były bezpieczne w procesie MNP" to takie same praktyki jak T.P.S.A - nawet zależność podobna, przecież to częsciowo telecom skarbu państwa z namaszczonym prezesem...
    0
  • Users Avatars Mini
    SQ pisze: 2009-08-07 00:28
    Przenosilem numer do playa jednak plus mnie zatrzymal :) i od dwoch miesiecy srednio co dwa tygodnia jak nawet i nie czesciej dostaje glupie eski i maile skorzystaj z naszej oferty pozdro siec play (to tak w skrocie) to jeszcze jest pikus bo generalnie swojego numeru nie moge usunac z ich bazy danych zeby mi tych pora... esek nie przysylali :/ wiec niech co niektorzy nie mysla ze play jest taki dobry Jego okres ochronny sie konczy pamietajcie
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-07 00:41
    Jak tak czytam te wasze komentarze to postanowilem zadzwonic do Play (mam tylko neta u nich) i zapytac o MNP telefonu. Heh i nie dostalem info, ze w 1 dzien przeniose numer (nie padly nawet oskarzenia!). Narazie w Polsce nie jest to mozliwe gdyz: a) kazdy chce grosz do konca wycisnac, b) systemy opow nie wspolgraja, c) prawo jest pokrecone bo zrobisz jedno dobrze, to automatycznie zle zrobisz w innym miejscu... :/ I tak w kolko... procedury, procedury i jeszcze raz...
    0
  • Users Avatars Mini
    tombike pisze: 2009-08-07 09:53
    U mnie sprawa przeniesienia numeru z Plusa do Play' zaczęła się 09-07-2009. Dostałem info od Plusa, że numer będzie przeniesiony 09-09-2009 :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    rozczarowana pisze: 2009-08-07 13:12
    Przeniosłam się z Plusa do Play 01.08.09 połączenia wychodzące są aktywne od pierwszego dnia natomiast do mnie do dzisiaj nikt nie może sie dodzwonić poza playem i kartą ery,dla inych numer jest głuchy.Nikt nie potrafi mi pomóc już mam dość całej tej żenady a tak miało być pięknie.Play potraktowała mnie przedmiotowo mam czekac 14 dni aż się rozwiąże problem,sami nawet nie kiwną palcem,sama muszę interweniować po kilka razy na dzień.Ciekawe jak skończy się ta bajka i kiedy wreszcie bedzie ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    qbek pisze: 2009-08-07 21:26
    SQ wyślij oficjalne pismo do nich że nie życzysz sobie treści reklmaowych, jeśli nie zaprzestaną wysyłania smsów możesz wysłać skarkę do UKE że otrzymujesz teści reklamowe których nie zamawiałeś. Turst nie wiem czemu ale opy pracują na jednym systemie, niestety system nie działa zbyt rewelacyjnie ale komunikacja jest ok. Dziwie się Play-owi że bawi się w pliki xls (żenada jak na taką ponoć nowoczesną firmę). Niedawno było głośno że killa tyś numerów nie mogło dzownić bo play wysłał nie ten plik
    0
  • Users Avatars Mini
    kajot pisze: 2009-08-07 22:38
    A miało być w Playu tak pięknie. Co dziwne, w ostatnim czasie zauważam, że coraz więcej osób przenosi numery z PLAY po dwóch latach, ciekawe dlaczego :D
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-08 00:46
    Hmm dziwne, gdyz ostatnio gdzies czytalem (chyba Rzepa ale nie jestem pewien), ze Play zbliza sie do 3 milionow Klientow (i nie chodzi o nie uzywane simki). Jak znajde te informacje to dam znac. Co do xls, to hmm pliki idzie odpowiednio zabezpieczyc.. Pozdrowienia dla Plusowych Persow.. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ppp pisze: 2009-08-09 11:15
    kajot-nie wiem skad masz dane ale piszesz bzdety,sam pracuje w Play i znam 2 przypadki przeniesienia numeru,ale doradziłem klientowi by robił to bez pełnomoctnictwa i w 24 h miał juz numer w plusie...a drugi smiechu warte...sami swoi zmigrowali do play tylko po to by iść do plusa....bo plus nie może przyjąć bezpośrednio numeru z sami swoi-inaczej...wszystkie sieci oprócz Plasa schodzą do 48 h.nie jestem fanem i zaciemniałym pracownikiem Play,ale klienci patrzą juz na ceny za rozmowy
    0
  • Users Avatars Mini
    Preza pisze: 2009-08-10 11:38
    Bzdura i jeszcze raz bzdura!!!!! to ten fatalny MINUS problemy robi. Moja mama probuje przejsc do ery i Plus caly czas sciemnia ze nie dostali zgloSeznia!!!!!! W koncu wyslala faxem i tez mowia ze nic nie maja a jak chce sie polaczyc z dzialem reklamacji to mowia ciagle ze jest zajete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Teraz to juz sie do nich zniechecila zupelnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    szpak pisze: 2009-09-09 20:34
    Przeniosłem telefon z plusa do pley i przeżywam koszmar nr działa tylko w szczecinie po za miastem powiedzmy ok 15-20 km od centrum wskakuje literka od reomingu i nikt nie może się do mnie dodzwonić ani ja do nikogo.PLAY MOWI SORY ALE NIE OBIECYWALIŚMY SUPER ZASIĘGU TO DOPIERO OSZUŚCI
    0
  • Users Avatars Mini
    Kasja pisze: 2009-10-30 23:39
    Wkurzona jestem na maxa. 20.10.2009 złożyłam wniosek w Orange w sprawie przeniesienia numeru z sami swoi (POLKOMTEL S.A.). konto miałam, aktywne, stan konta ok 9zł, połączenia wychodzące i przychodzące możliwe, numer zarejestrowany, dane aktualne. Polkomtel odpowiedział Orange że przeniesienie nie jest możliwe bo konto jest NIEAKTYWNE - no szlak mnie jasny trafi - co w takim razie znaczy konto nieaktywne?? Da się w ogóle uwolnić numer Polkomtela?
    0