Plus liderem polskiego rynku komórkowego - 14.5 mln klientów w 2008 r.
Wyniki finansowe Polkomtelu w 2008 r.:
| od 01.10.07 | od 01.10.08 | od 01.01.07 | od 01.01.08 | Dynamika* |
Przychody ze sprzedaży | 2 036 778 | 2 192 992 | 7 799 020 | 8 482 085 | 108,8 |
Wynik na działalności | 428 172 | 322 747 | 1 771 713 | 1 889 180 | 106,6 |
EBITDA | 697 006 | 642 757 | 2 832 633 | 3 105 925 | 109,7 |
Zysk netto | 340 372 | 175 211 | 1 358 676 | 1 361 239 | 100,2 |
* 2007 = 100
Wzrost bazy klientów wyniósł 1 019 tys. kart SIM. Na koniec 2008 r. baza klientów przekroczyła liczbę 14 474 tys.
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
prezes-1 pisze: 2009-02-27 08:40porównanie z innymi opami by sie przydało0
-
rdir pisze: 2009-02-27 09:06Plus na czele, Orange drugi, Era trzecia.0
-
deee pisze: 2009-02-27 10:07chyba Plus za duzo m2m sprzedal!bo porownujac promocje voice z innymi operatorami to Plus jest na szarym koncu!0
-
piorew pisze: 2009-02-27 10:22Jak ktoś nie ma pojęcia o czym mówi to niech sie nie wypowiada ... 1) nawet m2m w plusie jest 2 razy droższe - i co z tego ?!!! - dla odmiany działa ! 2) w ofercie też ważne jest zasięg i jakość ! 3) firmy mają dużo lepsze warunki - pod warunkiem dopasaowania ich przez profesjonalistów - jak ktoś weżmie w sklepie podstawę to niech się nie dziwi ... phi0
-
dechomenon pisze: 2009-02-27 10:55po pierwsze ...nie każdy...może dostać extra warunki..i są ludzie co muszą brać w sklepie....piorew piszesz o taryfach biznesowych...które tylko dotyczą segmentu soho, sme i wyżej...jak sam wiesz inne ofertowanei zaczyna się juz w segmencie soho..ale tak każdy op ma...do 5 telefonów Plus nie jest rewelacyjny...stawki jeszcze ma zabójcze...mało tego unika od wprowadzenia nowych MTR-ów...akcja ze zmieniającymi sie pełnomocnikami...:) hee raz RZeszów, Kraków itp...heheh0
-
Azja pisze: 2009-02-27 11:08ladne te wyniki plusa, ale ofert za specjalnych nie mają, więc tym większy szacunek0
-
pir pisze: 2009-02-27 11:13Tak M2M i taryfy biznesowe.... Jak w pozostałych sieciach zaczną szkolić pracowników sieci dealerskiej w sprzedaży taryf z przedziału 1-15zł to też będzie wynik. Jak wiadomo nie ilość tylko jakość jest istotna dla biznesu a co do oferty to przypominam, że niszowy PLAY daje nadal najtańszy internert i minutę do wszystkich (oczywiście znamy minusy oferty). Tak tyo jest jak ktoś kocha swoją sieć to nie zobaczy co ma konkurencja i dobrze bo czasami wiara pozwala na sprzedawanie słabszych rozwiązań0
-
dechomenon pisze: 2009-02-27 11:16ale tworząc dobre relacje z klientem...czyli obsługa jego...na prawdę często może być tak, że klient nie będzie patrzył na 2gr taniej...jeśli wie, że wszystko za niego załatwisz na tip top..i że nie musi się przejmować o obslugę...bo wie, że ktoś nad nim czuwa...ale oczywiście są klienci co walczą o oferty jak najlepsze dla siebie..każda metoda jest dobra0
-
pir pisze: 2009-02-27 11:23dochodzimy do 44 mln aktywnych kart sim i tu rodzi się pytanie czy to wynik wtłaczania kart które nie są aktywne czy może klienci wiedzą, że za 100zł mogą mieć 3 numery i 3 nowe telefony zamiast jednego? W zetafonie NOWE GO to 100zł na 5 miesięcy i stawka 20groszy brutto do orange i stacjonarnych plus bonusy 200%, 10%, 240 minut i 1200 do wybranego numeru z LG 970 za 49zł. Kolejne 30zł w mixplusie z pakietami i SE. K800 za 1zł ostatnie 50zł na PLAY i NOKIA 6500 slide za 1zł. Można i tak za 100zł0
-
pir pisze: 2009-02-27 11:31Jeżeli ktoś lubi taki koloryt (mamy 44mln kart więc sporo ludzi ma 2,3,4 numery) Za 100zł przy maxymalnych benefitach ma kokło 900minut i wychodzi 11groszy brutto minuta i 3 nowe telefony to dopiero oferta za stówke. Jak komuś mało to ma jeszcze 36,6 z smsami bez limint za niecałe 4zł:) Zastanawiam się na ile ludzie świadomie dzwonią. Sami wiecie jak przeliczacie oferty innych sieci, że nie zawsze wszystko jest jasne i klarowne no po co komu trzy telefony:)0
-
D pisze: 2009-02-27 11:37A kiedy nowa promocja biznesowa w Plusie?0
-
rad pisze: 2009-02-27 11:38jk to po co 3 telefony? telefony się opycha a karty zostawia :)0
-
mm pisze: 2009-02-27 12:42moi kochani czy wy wiecie o czym klikacie liczą się potrzeby klienta a nie oferta, która mozna dopasowac pod klienta (mówię tutaj o biznesie) nie ma takiej oferty, która Plus by nie brzebił znam to z doświadczenia.Po co klientowi 5000 minut np. do orange ? logiczne chwyt reklamowy, na który klienci sie juz nie nabieraja. Są edukowani przez doradców Plusa- to się zgadza !!!pozdrawiam wszystkich i zapraszam do wnikliwej lektury regulaminów promocji. MM0
-
promedia pisze: 2009-02-27 12:51Jakos mnie to nie zaskoczylo. Osobiscie w firmie przenioslem 6 nr z Orange do Plus (pytanie dlaczego?: odpowiedz - elastyczne podejscie do Klienta, a poza tym wiecej, taniej, lepiej - to krotka odpowiedz).0
-
promedia pisze: 2009-02-27 13:02Oferta 'cennikowa' to jedno, a oferta dopasowana na spotkaniu (nie ma potrzeby kupowac 100 kart... wystarczy jedna, dwie...) to cos zupelnie innego. Jak wyzej wskazano: mozna za 50-100zl/mc samemu sobie dopasowac bdb warunki (lacznie 2 - 3 nr) - a po co? Po to by bylo taniej (w firmie nie ma znaczenia ile jest tel na biurku, wazne by bylo mozliwie najtaniej, co innego w kieszeni).0
-
Pit pisze: 2009-02-27 13:27Zawsze byłem przeciwnikiem rozdawnictwa - dlaczego ktoś kto ma 1 czy 2 telefony ma mieć takie same warunki jak taki co ma 20 i płaci za nie. Plus ustawił target docelowy i konsekwentnie do niego dąży. Studenci płacący po 10 czy 15 zeta miesięcznie mogą sobie iść do konkurencji. Za to w segmencie biznesowym rzeczywiście ktoś słusznie zauważył edukowanie klientów - wyszkoleni doradcy z łatwością wskazują że oferta to często cukierek za pancerną szybą0
-
mamoooth pisze: 2009-02-27 15:25Klienci biznesowi to jedno, ale nie powiedziałbym żeby ofert np dla studentów czy młodzieży nie było. Sam mixplus jest dobrym przykładem oferty przygotowanej zarówno do młodych ludzi jak i do rodzin.0
-
piorew pisze: 2009-02-27 16:00HeHe !!! - fajna dyskusja ;-) pozdrawiam głównych "udziałowców" czyli kolegów po fachu - doradców Orange ;-) - niestety nie macie szans - ;-))) - zapraszamy na "rosół "0
-
pir pisze: 2009-02-27 20:15... morał jest taki na forum sami G300... Operatorzy zarabiają na rynku masowym bo biznes stanowi do 10% aktywnych kart (oczywiście ARPU generowane to blisko 20%). Orange swojego czasu miał kampanie, że ponad 50% regonów posiada telefony w ich sieci. Plus mówi o ponad 50% udziale w rynku KORPO a era chwali się dobrym wynikiem w SOHO. I dochodzimy do wyniku 44mln kart i 37 żyjących ludzi a udział w rynku biznesowym każdy pokazuje jako bliski 50% a PLAY ma ambitne plany.0